A UPC Magyarország vezető telekommunikációs vállalata, központjában 600 kolléga dolgozik. A cég felismerte, hogy a változó ügyféligényekhez dinamikusabb szervezeti kultúra szükséges.
Mivel lejárt a korábbi iroda bérleti szerződése, ezért egy új irodaközpontot kellett választani, kialakítani. Ekkor született meg az ötlet, hogy egy új és modern munkakörnyezet ideálisan támogatná az előttünk álló kultúrafejlesztést, látható jele lenne a változásnak.
Ennek megfelelően az új iroda egy eleme, eszköze lett annak, hogy szervezeti szinten mélyebb változásokat eszközöljünk. Így nőtte ki magát egy komplex projekt melynek az előkészítés, irodakialakítás, az új munkakultúrával kapcsolatos edukáció, és bevonás mind részei voltak.
Mit is vártunk el az irodától? Elsősorban, hogy tükrözze a márkát, a kultúrát, és az értékeinket (nyitottság, együttműködés, közvetlenség, ügyfélközpontúság). Konkrét problémákat határoztunk meg, amiket egyenként a tér és munkakörnyezet adta lehetőségekkel is igyekeztünk megoldani. Korábban sok külön helységre tagolt irodában dolgoztunk, mely nem segítette a részlegek együttműködését, a cél az lett, hogy nyissunk a közösség felé, de találjuk meg az egyensúlyt a személyes és közös munkavégzés között.
A költözés távolról nézve egyszerű win-win szituációnak tűnhet, hiszen a kiválasztott Haller Gardens első osztályú irodaház, színvonalas kialakítású, kiváló adottságokkal, melyek sokkal ideálisabb munkakörnyezetet jelentenek. Mégis a projekt tele volt buktatókkal: mindenki félt a változástól (open office, agilis munkavégzés, shared desk bevezetése stb.), a HR-t is napi szinten bombázták kérdésekkel és panaszokkal. Ezért egy belső kampányt indított a UPC, integráltan közelítve meg a helyzetet: informálni, bevonni és edukálni a kollégákat.
A belső kampány minőségét mutatja, hogy a költözéshez kapcsolódó integrált „Irány a Haller!” kommunikációs projekt nyerte el az idei év legjobb belső kommunikációs kampányának járó Arany Prizma díjat.
Sikerült egy olyan irodát kialakítani, ami a fentiekre egyedi belsőépítészeti megoldásokkal válaszol, tágabban nézve pedig egy olyan projektet véghezvinni, ami a költözést és az egész kultúraváltást támogatja.
Tudatos térszervezés
• A felsővezetők nem elvonulva, hanem együtt ülnek – egységességet mutatva, problémák esetén közösen gondolkodva, hamarabb jutnak megoldáshoz. Mindezt az iroda központi területén, hogy könnyen megközelíthetőek legyenek
• A szervezeteket az interakciók gyakorisága alapján helyeztük el, növelve az együttműködést a térbeli elhelyezéssel a korábbi szeparáltsággal szemben
• A tárgyalók számát növeltük, méreteit csökkentettük – mivel korábban rengetegen jártak megbeszélésekre, ami nem segítette a hatékonyságot
• A projektmunkákat támogatva bevezettük a shared desk rendszert
• Karakteres tárgyaló dekoráció–UPC magyarországi, európai jelenléte és globális központja köszön vissza
• Digitális otthon – több olyan területet alakítottunk ki, melyek ügyfeleink otthonaihoz hasonlítanak, hogy ezekben a terekben próbálhassuk ki szolgáltatásainkat és inspiráljanak új fejlesztésekre
Emberbaráti tér, ergonómia
• Minden munkaállomás természetes fény közelben van
• A dekoráció színei is a természetességet sugallják, pasztellszínek, a letisztultság érzetét keltve
• Hangelnyelő lámpaburák a terekben; környezetbarát, jelenlét érzékelős lámpák mindenhol; direkt/indirekt világítás
• Telefonfülkék és találkozásokra lehetőséget adó break-out és nagy étkező terek
• A parkoló szinten kerékpártároló, zuhanyzó és öltöző
Bevonás, előkészítés
• Szavazások, épületlátogatások szervezése - így könnyebb volt megszerettetni az új környeztet
• Ötleteket küldhettek a kollegák, hogy mire figyeljünk az új iroda kialakításakor, melyeket figyelembe vettünk a projekt során
• Az új irodai eszközök és technológiák használatára oktatások
• Beköltözéskor egy gondosan összeállított költözési csomag várta a munkatársakat: egyéni táska, vizes palack, tolltartó stb