Az Év Irodája

RTL Magyarország pilot iroda

Adatlap megosztása

Cím: 1222 Budapest, Nagytétényi út 29

Átadás éve: 2021 Q4

Ingatlan mérete: 400 m²

Irodabútor

Ahrend Hungary

Tervezés / belsőépítészet

Viador Átrium Group

Tervezés / belsőépítészet

Perkins&Will

Projektmenedzsment

CÉH Zrt.

Projektmenedzsment

Colliers Magyarország Kft.

Rövid bemutatkozás

Az RTL Magyarország 2024-ben új székházba költözik. Az új székházzal az RTL nemcsak épületet, hanem munkakörnyezetet és munkavégzési kultúrát is vált. Az eddigi cellás, zárt ajtós irodákból aktivitás alapú munkaterekbe költözik, ahol nem lesznek dedikált asztalok, és ahol a hibrid munkarendszer miatt nem az asztalok száma fogja meghatározni a teret.
Ezt a jelentős változást az RTL Magyarország egy több mint két éves felkészülési időszakkal szeretné előkészíteni, így egy ún. épület pilot projektet hirdettek meg: 3 emeletet alakítanak át a mostani épületben a fenti alapelveknek megfelelően, hogy a kollégák teszteljék, alakítsák és megtapasztalják az új irodai környezetet, helységeket, bútorokat, designt. A 3 különböző emelet kivitelezését 3 építésziroda nyerte; a Viador Atrium a Perkins&Will londoni irodájával együttműködésben a 3. emeleti, ún. általános területet, amelyet a teljes cég kipróbál 2 hónapos turnusokban.


OKOK, AMIÉRT ÉRDEMES A DÍJRA

A Viador Átrium csapata a Perkins&Will londoni irodájával együtt egy olyan világos, merész és inspiráló teret hozott létre, ahol az RTL munkatársai az új székházba való költözés egyik lépéseként kipróbálhatják azt, hogy milyen egy újfajta térben, egy, az igények szerint adaptálható irodában dolgozni. A koncepció alapjaként egy könnyen változtatható teret tervezett a Viador csapata, ahol mindenki az éppen elvégzendő feladatához tud megfelelően nyitott vagy zárt helyet találni magának. Ez a megközelítés nem csupán a rugalmas téralakítást szolgálja, hanem az RTL új, hibrid munkakultúrájához is magasan illeszkedik.
A terület hatékony funkcionális kialakítását két fő igény határozta meg:
Egyrészt, mivel az irodarészt nem egy meghatározott csapat fogja használni, hanem az RTL legkülönbözőbb igényű és munkastílusú csoportjai fogják egymás után kipróbálni a következő 1,5 évben, fontos volt, hogy a tér könnyen adaptálható legyen.
Másrészt, a jövő kihívásait is figyelembe véve, egy olyan kialakításra törekedett a Viador Átrium csapata, amit az új székházban is fel lehet hasznosítani, és ami a hosszútávú változásokat is le tudja követni és az alapja tud lenni egy új rendszernek.


A megjelenés mögötti fő gondolatmenet pedig a „képben lenni” kifejezésre épül, ami keretezi az RTL sokszínűségét, tevékenységét, tartalmait, történeteit és munkatársait.
A Viador Átrium csapata az állandó lehetséges változáshoz való igazodás igényét úgy képezte le, hogy minél kevesebb olyan elemet építettek be, amit utána nem lehet újrafelhasználni, fókuszáltak a szétszedhető és újra összerakható rendszerekre, mobiliákra.
A moduláris rendszer alapja az álmennyezeti térben megjelenő raszter, amihez könnyen rögzíthetőek térelválasztó elemek, tároló vagy írható felületek és AV kiegészítők. A használt profilrendszer könnyen szétszedhető és újra összerakható.
Az anyagválasztásnál ezen kívül figyeltek arra, hogy a meglévő irodába minél kevesebb új elem kerüljön be – padlóburkolatként nagyrészt a meglévő padlószőnyeg eltávolítása után megmaradt betonaljzatot erősítettük meg, és csak a közlekedőkbe, tárgyalókba és csendes helyiségekbe került új burkolat. Az elbontott álmennyezet helyett a meglévő födémet és gépészeti elemeket festették egységes színre, szövetből készült akusztikai elemekkel kiegészítve, hogy a tér teremakusztikája megfelelő legyen.
A térben többféle módon jelenik ez meg, a már említett álmennyezeti raszterrendszertől kezdve a megérkezés terében lévő digitális és analóg tartalmak felületein keresztül, a hátsó csendes térbe vezető puha alagútig.
A visszafogott meglévő anyagokra és felületekre így, a „kép” fontos építőeleme, a színek a széles spektruma kerül második rétegként, ami kijelöli a különböző funkciójú és intenzitású tereket, területeket és tükrözi a „képben lenni” filozófiát.
A következő 1,5 évben egyedi módon az RTL csapatának lehetősége lesz mérni és értékelni a tervezett kulturális változtatást és valós tapasztalatokra alapozva megérteni az ezzel kapcsolatos visszajelzések jelentését a tesztidőszak alatt.