Az Év Irodája

Richter Központ

Adatlap megosztása

Cím 1103 Budapest, Gyömrői út 34-36.

Átadás éve: 2024 Q2

Ingatlan mérete 15000 m²

Irodában dolgozók száma 650

Rövid bemutatkozás

A Richter Gedeon Nyrt. Magyarország egyik legfontosabb gyógyszeripari vállalata; innovációra épülő, multinacionális gyógyszercég. 50 országban vagyunk jelen, több mint 11 000 munkatársunk van világszerte, és ezt a hatalmas csapatot budapesti székhelyünkről irányítjuk.


2024-ben adtuk át új székházunkat, a Richter Központot Kőbányán. Új irodaépületünk 6 emelet magas, nettó 15 000 négyzetméter, 650 munkatársunk állandó munkahelye 420 munkaállomással, több mint 40 tárgyalóval és sok-sok közösségi térrel. Bár csak a szomszédos épületekből költöztünk át, de hosszú út vezetett a Richter Központig: a kisebb, zárható terek, dedikált asztalok világából érkeztünk meg a nyitott irodaterekbe, a shared desk rendszerbe. Ennek megfelelően a világszínvonalú irodakialakítás mellett a belső kommunikációra és a változásmenedzsmentre is nagy hangsúlyt fektettünk.


Okok, amiért a díjra érdemes

Richter Központ - Ahol az innováció hagyomány


A Richter Központ az innováció és kollaboratív munka szimbóluma. Egy olyan épületet álmodtunk meg, amelyet kollégáink nemcsak használnak, hanem meg is szeretnek, és otthonosan érzik magukat benne, ahol egyaránt lehetőség van csendes, fókuszált munkára és közösségi életre, amely ösztönzi a csapatok közötti együttműködést.


Az épület
„Allegro barbaro” – fogalmaz az építész, Zoboki Gábor: a homlokzat a ritmus, a belső kialakítás a dallam. Az volt a célunk, hogy a ház kapcsolódjon környezetéhez. Az épület szimbolikus és fizikai értelemben is egységet alkot a mellette álló KKI épületével, ami a közös innovációt szimbolizálja. A Richter Központba lépve az organikus formák, növények és naturális színek barátságos, bensőséges hangulatot árasztanak. A szintek eltolva helyezkednek el, ettől az épület kívül-belül lágy, hullámzó képet mutat.


A homlokzatot borító több száz lamella segíti a személyes térérzet megőrzését. Ha az épületből kinézünk, látjuk a környezetet, de oldalra nézve a lamellák elzárják a kilátást, így biztosítva az intimitást. A természetes fény mindenhol szabadon árad, de a környezet mégsem lát be, elkerülve a „akvárium” érzést.


A fenntarthatóság és környezettudatosság kiemelt figyelmet kapott: a föld hőjét hasznosító talajszondák biztosítják a fűtést és a hűtést, megújuló energiaforrásból biztosítva az épület energiaigényét. Az épületben és környezetében kialakított zöldfelületek javítják a mikroklímát és elősegítik a helyi biodiverzitás növelését, a zöld tetőkert – az esővíz összegyűjtésével – hozzájárul a fenntartható vízgazdálkodáshoz. Az épület. „LEED Gold” minősítést kapott..


Az irodatér
A belsőépítészeti koncepciót a természet ihlette. A belső terek különböző hangulati asszociációkat tükröznek, így például a nyitott terek szavannákra, a zártabb irodatéri tárgyalók pedig erdőkre emlékeztetnek.


A tervezés előtt feltérképeztük a munkatársak igényeit és napi szokásait, így pontosan tudtuk, hogy milyen típusú és méretű tárgyalókra, alternatív munkaállomásokra és fókuszált munkaterekre van szükség. Ezek kapcsolatai, ritmusai a házban olyanok, hogy adaptálódni, rugalmasan reagálni tudjanak a további változásokra, kívülről és belülről érkező használói igényekre.


Az alsó szinteken találhatók a közösségi funkciók, például az étterem és a konferenciaterem, míg a felső szinteken az irodák helyezkednek el. A lépcsőházi magok, amelyekben a nyomtatók és tárgyalók találhatók, a forgalmasabb részek, míg a szélre eső csendesebb munkaállomások biztosítják a nyugodt munkakörnyezetet – akárcsak egy városban, ahol a központban sűrűbb az élet, a külvárosi részeken pedig nyugalom várja az embert.


A fókuszált munkát jól tagolt terek segítik. A munkaállomások nem egy nagy térben vannak, hanem kisebb egységekben. A zajcsökkentés érdekében a tervezők különös figyelmet fordítottak az akusztikai megoldásokra, mint a nagyobb helyiségek akusztikai falai és hangelnyelő szőnyegei, az állólámpák akusztikai gallérjai, a perforált mennyezet és az asztalokon elhelyezett paravánok.


Változásmenedzsment és kommunikáció
Stratégiánkat arra építettük, hogy a beköltöző kollégák számára milyen kihívásokat jelenthet az új környezet. A shared desk rendszerre, a nyitott irodaterek használatára, a bizalmas anyagok kezelésére és az irodai étkezésre helyeztük a fő fókuszokat. A belső kommunikáció fő célja az információáramlás biztosítása, az új munkakultúrával kapcsolatos nyitottság megteremtése és a költözés iránti elköteleződés támogatása volt. Ezt az alábbi megoldásokkal értük el:
● Brand felépítése: Az új helyszínhez saját arculatot és a Richter belső kommunikációs stratégiájához illeszkedő üzenetrendszert alakítottunk ki.
● Mérés: Felmérésekkel vizsgáltuk meg, hogy a költözés közeledtével milyen kérdések foglalkoztatják a munkatársakat.
● Információátadás: Dedikált intranetoldalt és rendszeres hírleveleket készítettünk a projekt részleteiről. A munkatársi kérdésekre egy folyamatosan frissülő GYIK adott válaszokat.
● Érzékenyítés: Vezetői workshopok keretében a vezetői szerepek átalakulásáról esett szó, valamint humoros videósorozat készült a Momentán társulattal, amely bemutatta az új irodatér normarendszerét.
● Bevonás és elkötelezés: A munkatársak választhatták ki az irodai székeket, a kávét és a tárgyalók neveit. A projekt egy rendezvénnyel zárult, ahol a kollégák különféle programok, például vezetett túrák, stand-up előadások és interaktív foglalkozások révén ismerhették meg a Richter Központ filozófiáját. A költözés miatt elhagyott régi irodaterek növényeit (több mint 2000 kaspó) egy dedikált napon örökbe fogadhatták és hazavihették a kollégák.


A beköltözés után folyamatosan gyűjtjük az új környezetben szerzett tapasztalatokat, és alakítjuk működésünket az igényekhez igazodva. A Richter Központ nem csupán a vállalat új irodája, hanem egy ikonikus épület projekt is, amely szimbolizálja a cég elköteleződését az innováció iránt.


Tervezők

Zoboki Építésziroda
LAB5 Építésziroda