Rendszerváltás előtti reklámtörténeti kiállítás, tagügynökségekre szabott kreatív helyiségek és műemlékvédelmi építészeti elemek a Hősök tere közvetlen szomszédságában: ez az új Positive Adamsky székház.
Az új HQ, amely évekig a Vietnámi és Szudáni Nagykövetség épületeként üzemelt, a Hősök tere közvetlen szomszédságában, három szinten és közel 700 négyzetméteren ad otthont a Positive Adamsky csapatának.
Különösen nagy kihívás volt, hogy a Positive Adamsky reklámügynökségi csoportot 4, teljesen különböző karakterű és szolgáltatási struktúrájú cég alkotja. Az új épület keresésekor szem előtt tartották, hogy olyan helyszínt találjanak, amely elég nagy a csoport létszámához képest, de mégis otthonos légkört biztosít a mindennapokban. Mindamellett a funkcionális esztétikumot és az inspiráló környezetet is szinte emeletről-emeletre, szobáról-szobára kellett átgondolni és kialakítani, hiszen egész másra van szüksége egy kreatív grafikus kollégának, egy PR szakembernek és a programozó csapatnak.
A hazai szinten is kiemelkedő megoldást, miszerint egy századelőn épült, műemléki védettséget élvező épületet sikerült a modern employer branding igényeinek megfelelően átalakítani, a csoport egy nyilvános székházavató eseménnyel ünnepelt az Ügynökségek Éjszakája program keretén belül. Ha csak 90 másodperced van eldönteni a nevezés sorsát, az erről készült videót itt találod: http://bit.ly/evirodaja
Az épület
A századelőn készült, Hauszmann Sándor által kivitelezett épület a Délibáb utca 29. alatt, Terézváros (VI. kerület) részeként Budapest diplomáciai negyedében a Hősök tere szomszédságában található. A kerület említett része műemléki jelentőségű, a Világörökség kiterjesztett területe. A műemléki védettség alatt álló épület eredetileg közel 600 m2-en, két szinten várta új gazdáját, hiszen korábbi bérlői már hosszú hónapok óta kiköltöztek az ingatlanból. Az egyik TOP hazai reklámügynökség csoport, a Positive Adamsky ebben a lokációban látta meg azt a lehetőséget, hogy legalább 50 fős létszámú, a modern igényeket minden tekintetben kielégítő új székházat hozzon létre. Ehhez azonban jelentős beruházásra volt szükség…
A beruházás
A Positive Adamsky csoport igényeihez bár kiváló alapot adott az ingatlan, azonban ahhoz jelentős mértékben hozzá kellett nyúlni. A kiindulási alapot a bérbeadható terület megnövelése jelentette, ugyanis a szükséges mennyiségű tárgyalókapacitás és közösségi terek mellett az 50 fő számára legalább további 100 m2 hasznos területre volt szükség. Így döntött a tulajdonos és a bérbe vevő közösen, a közel 100 éve kihasználatlan tetőtér hasznosítása mellett. A beruházás által már összesen 3 szinten és közel 700m2-es kapacitással realitássá vált az 50 fős dolgozói létszám számára a megfelelő helykihasználás biztosítása, illetve további 20 fős potenciális bővítési lehetőség is kialakításra került, mellyel az új székház akár 70 munkaállomásnak is otthont adhat a jövőben.
Emellett az épület összes szintjén jelentős mértékű felújítási, állagmegőrzési és átalakítási munkálatok folytak, amelyre mindösszesen 5 hónap állt a beruházó és a Positive Adamsky rendelkezésére.
Megoldások, szintről-szintre
A földszinten a meglévő kialakítást újragondoló Törőcsik Ferencnek arra is figyelni kellett a tervezés során, hogy az új designban egyszerre jelenjen meg egy nyitott ügynökség egyénisége, de emellett az épület eredeti kialakítása se sérüljön. Így lett például helye egy, a rendszerváltást megelőző évtizedeket felelevenítő reklámtörténeti kiállításnak, meghagyva a ’60-as években kialakított lépcsőt eredeti állapotában. Az irodában ráadásul nem ez az egyetlen helyszín, ahol a reklámtörténet érdekességeit szívhatják magukba a látogatók, hiszen rögtön a bejáratnál egy másik mini kreatív történeti tárlat várja az érkezőket. Mivel az iparági edukációban élenjáró csoport a jövőben is nagy hangsúlyt kíván fektetni a területre, egy minden igényt kielégítő workshopterem is helyett kapott az épületben, ahol az ügynökség közel 100 szakmai díjának legjava is megtekinthető.
Az első emeleti rész kialakításában az egyes tagügynökségek személyiségjegyei is nagy szerepet kaptak, így került egy teljes újságfal a Positive PR szobájába vagy például félbevágott bicikli és hinta a Positive Advertising irodáiba. Az inspiráló környezet egy reklámügynökség életében alapvető elvárás, de emellett a közösségi terek szintén fontosak az alkalmazott kreatív műfaj művelőinek. Így senki nem lepődhet meg, hogy egy beépített, valódi telefonfülkében lehet szeparáltan hívásokat intézni, de azon sem, hogy a lépcsőfordulóból egy rejtett retro tárgyaló nyílik.
A tetőtér esetében kialakított teljesen új terület a szinten helyet foglaló tagügynökség stílusát követve cyber-noir grafikák, ehhez illeszkedően folyamatosan működő fényreklámok és a legkülönfélébb helyen feltűnő törésteszt bábuk felbukkanása teszi változatossá. A tetőtér izgalmas kialakítása a látszógerendázat, a monochrome színek állandósága és az ezt megtörő műfű betétek miatt, harmonikusan eklektikus képet sugall.
Az idén 18 éves Positive Adamsky büszkén vállalja, hogy ők az az ügynökségi cégcsoport, akinek lételeme a pozitív gondolkodás, hozzáállás, ügyfélkiszolgálás és vállalati kultúra. Ehhez pedig, nem is kereshetnének az általuk megálmodottnál jobb otthont.