A hazai banki gyakorlat első innovációs és készpénzmentes fiókját nyitotta meg az OTP Bank az Árkád Budapest bevásárlóközpontban.
Az egyedi kialakítású bankfiókban a hagyományos, papíralapú ügyintézés helyét átvette a digitális fejlesztésekre épülő, tabletekkel, okos ATM-ekkel, távoli szakértők elérhetőségével támogatott, megújított kiszolgálás. Az itt alkalmazott folyamatokat az ügyfelek még az országos hálózatba kerülés előtt tesztelhetik, visszajelzéseikkel közvetlenül alakíthatják a fejlesztést, hatékonyabb és egyben élményszerű ügyintézés részesei lehetnek.
A jelen és jövőbeni innovációk alkalmazásához a hagyományos pultsorok helyett gyors ügyintézéshez állópultok, komplexebb folyamatokhoz egyedi, elszeparált tereket nyújtó kapszulák együttese alkotja a könnyen mozgatható bútorokkal igényeknek megfelelően alakítható teret.
Az Innovációs Bankfiók az OTP első magyarországi kísérleti bankfiókja, amely a szolgáltatáson túl olyan belsőépítészeti térélmény ami teljesen új alapokra helyezi a banki ügyintézés gyakorlatát.
A belsőépítészeti koncepciót a tervező csapat az OTP LAB és az Exalt Interactive user experience szakértőivel és folytonos együttműködésével alkotta meg. Az elengedhetetlen, szoros együttműködés eredményeként jöhetett létre az ügyfél orientált, innovatív jövő bankfiókja, ami egyben mégis emberléptékű és emberközpontú.
A jelentős hagyományokkal rendelkező magyar bank újító szándékát és fejlődésre elhivatottságát képezi le az a téregység, ami az egyedi tárgyak és termékek koherenciájával igyekszik az ügyfélnek élményszerű ügyintézési folyamatot biztosítani. A technológia fejlődésével és az ügyféligények változásával maga a fiók is változik, így a tér kialakításánál előtérbe kerültek a rugalmasságot szolgáló megoldások.
Cél volt egy olyan közösségi tér megteremtése, ahol az ügyfél a bizalom, a biztonság és a személyre szabottság érzetével élheti át az ügyintézés folyamatát.
A térszervezésen túl az igényes tervezési folyamat eredményeképpen jöhetett létre az a tér a térben tárgy, amely kapszula néven került be a gyakorlatba. A minőségi anyaghasználat, az ergonómiai tanulmányok és az akusztikai anyagok egysége alakította azt a mikró környezetet, ahol az ügyfél a jövő bankjában otthon, otthonosan érezheti magát.
A rövid határidő mellett a minőségi és igényes eredmény nehezen elérhető lett volna a megrendelő, a tervező és a beszállítói csapatok profizmusa és elhivatottsága nélkül.