A MAVIR Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zártkörűen Működő Részvénytársaság felel a magyar villamosenergia-rendszer megbízható, hatékony és biztonságos irányításáért, a szükséges tartalékokért az erőművekben és a hálózaton, tervezi és szervezi a megfelelő, üzembiztos ellátáshoz szükséges felújításokat, karbantartásokat és fejlesztéseket, valamint összehangolja a magyar villamosenergia-rendszer működését a szomszédos hálózatokkal. Tehát a magyar és európai villamosenergia ellátás működtetésében alapvető és esszenciális szerepet tölt be.
A pandémiás vírushelyzet a MAVIR-nál is újfajta hozzáállást igényelt az irodák mindennapos működtetésében. A kezdeti teljes otthoni munkavégzést követően már nem tértünk vissza teljesen az irodába, azonban a közös munkavégzés és találkozások iránti igényünk továbbra megmaradt. Ezen időszakban a MAVIR működésfejlesztése érdekében szervezeti átszervezést és létszámnövelést is végrehajtottunk, így a korábbi irodahasználati gyakorlat fenntartása nem lett volna hatékony. A megoldást egy új, hibrid irodahasználatban találtuk meg, mely transzformáció során a munkavállalókhoz kötött munkaállomások számát jelentősen csökkentettük, a shared és hot desk munkaállomások számát növeltük, a rugalmas irodahasználat érdekében. Ebben a működési modellben az együttműködés és a közös munkavégzés lehetőségeinek növelésére is megoldásokat kellett találni, ezért fogalmazódott meg az igény a tárgyaló és co-working terek számának növelésére, valamint ezek multifunkciós jellegének erősítésére. Kihasználva a felmerülő igényt az új terek kialakítására, igyekeztünk az alapvetően cellás szerketű irodakialakítás okán zárt, sötét közlekedőket természetes fénnyel nyitottabbá tenni, ezzel is segítve a vállalati kultúra nyitását, a közösségi érzés erősítését.
Az átalakítás igényének lehetőségét kihasználva, az új terekkel - a cellás irodaszerkezet zártságát feloldva – egyben az irodatér nyitottságát is növelni kívántuk, melynek erős üzenete támogatja a MAVIR modern nagyvállalattá válásának útját. 9 új 7-8 fős tárgyaló, és 3 call room kialakításával gyakorlatilag megdupláztuk a korábbi tárgyaló számot.
Korábban a MAVIR irodaterületén nem volt közös étkezésre lehetőség, a dolgozók az aulában található étkezőben tudtak közösen étkezni, vagy saját irodájukban. A közös étkezési lehetőség és így egy új találkozási pont kialakítása volt a célunk 2 új work café, étkező és kávézó helyiség kialakításával. Ezen helyiségek alkalmasak továbbá 20-30 résztvevős belső rendezvények befogadására, mellyel a külső helyszín bérlésének költségét és szervezési igényét takaríthatjuk meg.
A dolgozókhoz rendelt állandó munkaállomások számának lecsökkenésével természetessé vált az igény, hogy teljes osztályok együttes munkavégzése esetén, a szükséges többlet munkaállomásokat valahogy biztosítani kell. Ennek rugalmas megoldására hoztunk létre 37 db hot desk munkaállomást, melyet egybe nyíló irodákból és egy új open office térben alakítottunk ki. Az új munkatereket az új tárgyalókhoz hasonló modern dizájnnal láttuk el, így adva egységes koncepciót a beruházásban érintett tereknek.
Minden új közösségi teret a hibrid megbeszélésekhez szükséges technológiával, LCD TV megjelenítőkkel, kihangosítóval, adaptív kamerával és tabletes vezérléssel szereltünk fel.
A beruházást, megvalósítását egy váratlan helyzet – a Covid világjárvány – alapozta meg, melyre a MAVIR dinamikusan tudott reagálni, és a korábbi konzervatív működését újragondolva a hibrid munkakultúra bevezetésével tette könnyebbé a munkafolyamatokat. Az új irodaterek kialakításával nem pusztán a korábbi működés hatékonyságán akartunk javítani, de a hibrid munkakultúra technikai körülményeit szerettük volna megteremteni, mely az elmúlt hónapok aktív használata után érkezett visszajelzések alapján sikerült.
A felújítások önmagukban is jelentős fejlődést hoztak, azonban valójában egy nagyobb koncepció részelemei. Az idén befejeződött közlekedő felújítást (festés és szőnyegezés), az irodák festése és a bútorzat fokozatos megújítása (követve a modern ergonómiai irányokat), valamint a konyhák ütemezett felújítása követi. Modern nagyvállalatként a következő években is célunk, hogy dinamikusan reagáljunk a szervezeti és dolgozói igényekre, így az irodatér további fejlesztéseit ennek megfelelően tervezzük.
Azért tartjuk elismerésre méltónak a MAVIR fejlesztés iránti erőfeszítéseit, mert azok szándékával és technikai kivitelezésével egyaránt kettős célt sikerült megvalósítani, hiszen a hibrid munkavégzés támogatása mellett, egyben a szervezeti együttműködés és az emberek egymás iránti kapcsolatának fejlesztését is támogatják új tereink.
belsőépítész vezető tervező │ Göbölyös Kristóf
belsőépítész tervező munkatárs │ Veres Gusztáv Bendegúz