Több mint három évtizede, pontosan 35 éve jelent meg a magyar piacon a Henkel. Ezen a jeles évfordulón vehette át a vállalat az új budapesti központi irodáját, ahol a cég történetében először az üzletágak és a különböző funkcionális területek együtt, egy fedél alatt működhetnek. A költözésre és a változásra való igény megfogalmazódásában a cég fejlődése, dolgozói létszámának dinamikus növekedése, a változó munkavállalói igények, a piaci trendek, illetve a vállalat fenntarthatóság melletti elkötelezettsége is szerepet játszott. Az iroda több, mint 200 ergonomikus munkaállomásnak ad otthont, melyek a funkcionális területek, az Adhesive Technologies és a Consumer Brands üzletágak között oszlanak meg. Olyan speciális területek is megtalálhatók az új irodánkban, mint a projekt szoba, az Ipari Ragasztástechnológiák Demo Centere és a Lakossági Ragasztástechnológiák Oktatási Központja, illetve a 4 termes konferenciaközpont. Az iroda belső tereinek kialakításánál a tevékenység-alapú munkavégzés lehetővé tétele volt az irányadó. Mit is takar mindez? Rugalmas munkaállomások kialakítása modern, ergonomikus irodai megoldással; az irodai munkakörnyezet vonzóvá tétele; a munkavégzéshez legjobban illeszkedő munkaterületek kialakításával, valamint a rugalmasság és a fizikai mozgás integrációja a munkavégzésben, a dolgozók vitalitásának megőrzése érdekében. Emellett a természetes fény és a maximális kilátás biztosítása is kiemelt szempont volt. Nyitott iroda tereinket úgy terveztük meg, hogy koncentráltabb munka esetén elvonulási lehetőséget biztosítunk telefonfülkék, fókusz szobák és tárgyalók kialakításával. Ezek a kisebb területek segítik a nagyobb, közös irodai terek tagolását, ezzel is segítve a vizuális és akusztikus védelmet. Közösségi tereink kialakításánál törekedtünk olyan színes, vonzó és kényelmes helyek létrehozására, ahol kollégáink szívesen isznak meg egy kávét vagy teát, kezdenek spontán beszélgetésbe vagy inspirálódnak egy közös munka kapcsán. Speciális területeink megvalósítása külön kihívást és komoly szakmai kompetenciát kívánt meg a tervezési és a fit-out munkálatok során is, hiszen egy több bérlős irodaházban olyan Demo Centert (Labor) implementáltunk, ahol kész ipari ragasztástechnológiai termékeket tesztelnek szakértő kollégáink, közel laboratóriumi körülmények között. Oktatási központunk fontos színtere szakmai oktatásainknak, ahol szakembereknek mutatjuk be és oktatjuk Lakossági Ragasztástechnológiák divíziónk új termékeinek professzionális felhasználását és alkalmazását, illetve belső minőségi teszteket végzünk és új technológiákat próbálunk ki. Fontos szempont volt, hogy a design elemek megalkotásánál megjelenjenek hagyományos, helyi minták, formák. Így álmodtuk meg a Work-Café területen a színes, 3 dimenziós fa mozaikokból kirakott Magyarország formát, vagy az ebédlőnkben azokat a mintákat, vonalakat, melyek hűen, mégis modern ábrázolással jelenítik meg a hagyományos magyar népművészeti hangulatot. Emellett több egyedi, kortárs művészeti alkotás is szépíti tereinket. Kollégainkat a kezdetektől bevontuk az ötletelésbe és a legaktívabb kollégák változásmenedzsment csapattá alakulva támogatták a projektet. Nekik köszönhetjük többek között azt a nagyon táláló projekt nevet is, mely végig kísért minket a projekt során, OneHenkelHome. A teljes kommunikációs stratégiánk ezalatt a név alatt futott, így kollégáink könnyen be tudták azonosítani az új irodaházzal, költözéssel kapcsolatos információkat. A Henkel partnere a magyarországi irodaházprojektben a CBRE nemzetközi kereskedelmi ingatlantanácsadói ügynökség, valamint a TriGranit ingatlanfejlesztő vállalat.
A Henkel az eddigi budai bázisát maga mögött hagyva a főváros egyik legfrekventáltabb belvárosi részén található Millennium Gardens irodaházba költözött. Sok szempontból nagy változás volt egy zöldövezeti lakókörnyezetből az üzleti élet egyik pulzáló pólusába költözni. Nemcsak a környeztünk, hanem a teljes munkakultúránk is megváltozott az új irodakialakítással. Mindez sugározza azt a figyelemre méltó átalakulást, új irányt, filozófiát, amit német anyavállalatunk is képvisel.
A szervezet számára fontos célkitűzés volt, hogy a kollégák munkáját egy modern, inspiráló, rugalmas irodatér támogassa: szakítottunk a régi szigorú vonalakkal és egy rugalmas, színes, a különböző generációk és nemezetek igényeihez is alkalmazkodó központot alakítottunk ki. Egy olyan, a mai irodapiaci trendekhez és elvárásokhoz illeszkedő okos, fenntartható irodát álmodtunk és valósítottunk meg, amely lehetővé teszi számunkra, nemcsak a smart work koncepciónak megfelelő rugalmas munkakultúra létrehozását, de egy környezettudatos és jövőbetekintő, a jövőért tenni akaró munkaközösség támogatását, építését is. Sokszínűségünket a különböző generációk és nemzetiségek adják. A közös munka és a szabad alkotás támogatására olyan közös tereket alakítottunk ki, ahol a kollégák kötöttségek nélkül dolgozhatnak, beszélgethetnek, inspirálódhatnak, feltöltődhetnek. Nagy hangsúlyt helyeztünk a munkavállalók egészégmegőrzésére, így az irodai és közösségi terek kialakításánál fő szempont volt a kiváló minőség és ergonómiai kialakítás
Nagy kihívás volt a projekt megvalósítása során, hogy a változásokon sikeresen átvezessük csapatunkat több mint 2 év pandémia elszigeteltség után. Nemcsak az új munkakörnyezet és, a lokáció, hanem maga az irodába való visszatérés és az új munkakultúra, új folyamatok elsajátítása is rendkívül nagy kihívások elé állította a teljes munkaközösséget. Igazán büszkék vagyunk arra a csapatmunkára, türelemre és támogatásra, amit a rendkívüli emberekből álló magyar Henkel közösség szívvel-lélekkel képviselt a közös cél érdekében. Az új iroda, design egy friss lendületet, nyitottságot is adott a mindennapi munkához, kapcsolatokhoz.