HEINEKEN HQ
A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. új irodájának belsőépítészeti tervezése 2021 júniusában került irodánkhoz. Az új bérlemény kiválasztásában és az előzetes igényfelmérésben a CBRE, mint Projekt Manager volt a Heineken segítségére, mely együttműködés eredményeként a megrendelő a korábbi Dózsa György úti irodájuk után egy praktikusabb és kompaktabb, új építésű iroda bérleményt választott az ATENOR által fejlesztett Aréna Business Campus területén.
A gondos előkészítésnek köszönhetően a megrendelő már konkrét igényekkel, nagyságrendileg meghatározott büdzsével és kész ütemtervvel, illetve saját arculati kézikönyvvel érkezett, így a tervezés érdemi része gyors tempóban haladt. A Heineken a munkavállalói bevonásával, workshopok és fókuszcsoportos beszélgetések segítségével mérte fel a munkatársak igényeit, melyek során megbeszélésre kerültek a covid alatti tapasztalatok is, valamint az új, megváltozott munkakörülmények, munkavégzési módok irodai mindennapokra gyakorolt hatása is.
Az új iroda tervezésénél figyelembe vettük a frissen kiépülő bérleményi zóna adottságait, annak műszaki alap paramétereit, a kiépítő által biztosított világítást és mennyezeti struktúrát- majd ezt visszafogott, anyagszerű, néhol ipari egyszerűségű belsőépítészettel egészítettük ki, hogy a projekt költségeit a lehető legoptimálisabb szinten tudjuk tartani.
Az új iroda kialakítása során szorosan együttműködtünk a Heineken projekt csapatával, ami gyakorlatilag az egyes területeket képviselő kollégákból állt, akik így együttműködő részesei voltak annak, milyen legyen az elkészülő új munkatér.
Célunk volt, hogy a forgalmazott brandek a belsőépítészetben integráltan jelenjenek meg, ne csak feliratokon találkozzunk velük. Erre jó példa a recepciós pult, ahol a HEINEKEN ikonikus üvegpalackja tömegesen jelenik meg íves nagyvonalú pultot formálva, ahol az enyhén döntött üvegek a kínálás gesztusát jelenítik meg. A márkákról elnevezett különböző méretű tárgyalók grafikailag, illetve padlóburkolatunkban finoman eltérnek az alap designtól, de egymással rajzolatukban és textúrájukban folytonosak maradnak.
Mivel a megrendelő multibrandként működik - azaz több márkát összefogva több különböző termékkel jelenik meg - kerestük azt az egységes alaphangulatot, ami megfelelő háttérként szolgálhat az iroda egész területén. Végül ezt az” ipari hangulatot” az általános irodai oldalfalakon jelenítettük meg kezeletlen betonfelületek alkalmazásával. Ezeken a részeken nem terveztünk plusz burkolatokat és nem festettünk, ami költségcsökkentő, ugyanakkor erős gesztus. Másik példa a költséghatékony designra a tűzszakasz határokon beépített piros tűzgátló ajtók tudatos használata, mely szintén nem járt többletköltséggel viszont pont jókor és jó helyen jelenítik meg az arculati piros színt.
Nagy örömünkre szolgál, hogy a Heineken csapat az átállás időszaka után elégedetten vehette át új irodáját, ahol közel 1200 m2-en számos, a mindennapi munkát és a közös gondolkodást élénkítő, valamint a vállalati kultúra építését támogató funkcióval felszerelt irodában folytathatja hasznos tevékenységét, mindannyiunk megelégedésére!
Egészségünkre!
Belsőépítészet: Pyxis Nautica
Fotó: Jaksa Bálint