Vállalatunk, az ESTON International Zrt. kereskedelmi ingatlanokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat nyújt, immár 25 éve. Utolsó 11 évünket egy a Millenáris Park melletti irodaházban töltöttük. A ház elhelyezkedése ideális volt, az iroda elrendezése pedig sokáig követte változó igényeinket. Mégis, az elmúlt évek során egyre erősebben fogalmazódott meg bennünk, hogy cégünk folyamatos fejlődésének fenntartását egy új, modern szemlélet alapján tervezett és kialakított iroda támogatná. Szintén erős konszenzus alakult ki abban a kérdésben, hogy költözés esetén csak „landmark” épület jöhet szóba, ami kiépítési és szolgáltatási színvonalában a legjobbak közé tartozik.
Az új bérlemény kiválasztása előtt a munkatársak körében felmérést végeztünk, és közösen arra az álláspontra jutottunk, hogy a többség számára a lakóhelyükről könnyen megközelíthető, budai lokáció lenne az ideális. Szerencsés egybeesés volt, hogy a bérleti szerződésünk lejáratához közeli átadással Buda egyik kiemelt lokációján olyan irodaház épült, melynek bérbe adásán már a kezdetektől dolgoztunk, és szakmai sikereink nyomán sikerült a bérbe adóval jó kapcsolatot kiépítenünk. Ennek nyomán elnyertük a teljes irodaépület üzemeltetésének feladatát, és megállapodtunk saját bérleményünk üzleti feltételeiről is. Választásunk tehát a Hillside Offices épületére esett, ahol az általunk megfogalmazott igényeket sikerült teljes mértékben kiszolgálni.
A kiválasztási és tervezési folyamat során két fő szempontot fogalmaztunk meg:
• a cég presztízsének megfelelő irodai környezet, corporate megjelenés kerüljön kialakításra, emellett
• mint szolgáltató cég úgy véljük, a kollégák jelentik a cég értékét, így az ő elhelyezésük, környezetük, infrastrukturális kiszolgálásuk az előző szemponttal azonos fontosságú volt.
Az új iroda kialakításakor a következőkbe vontuk be munkatársainkat:
• A lokáció és az irodaház kiválasztásában a teljes csapat véleményt nyilváníthatott.
• Az alaprajzi elrendezést a divízióvezetőkkel több körös egyeztetés során, az egyedi igények felmérésével terveztük meg.
• A belsőépítészeti koncepció kialakítására külön látványterveket és ún. „mood-boardokat” állítottunk össze, melyre a kollégák szavazhattak.
• A kiépítésről mindenki rendszeres tájékoztatót kapott, fényképekkel illusztrálva; sőt, az átadás előtt a munkatársak nagy része a helyszínre is ellátogatott.
Mivel tevékenységünk között szerepel a kivitelezési project management, ezért „házon belül” biztosítani tudtuk a szakmai hátteret; a tervezői munkát pedig Farkas Anettre (Arch Studio) bíztuk, ami ugyancsak adta magát, hiszen 2017-ben az Év Irodája Díjat sikerült elnyerni egy közös munkánkkal. A szoros együttműködés eredménye egy olyan, 375 négyzetméteres új iroda lett, ami – kollégáink visszajelzése alapján – minden tekintetben meghaladja a korábbi bérleményt, és új lendületet adott a cég szakmai tevékenységének és közösségi életének.
A beköltözés tapasztalatai szerint az új iroda közösségépítő erővel bír:
• a nagy tárgyaló már két alkalommal is helyet adott kötetlen összejövetelnek („beköltöző buli” és „szombati brunch”),
• az ESTON csapata nevezett az Ultrabalaton futóversenyre, a felkészülésnél az új iroda környezetében elérhető sportlehetőségeket is ki tudjuk használni, emellett
• meghirdetésre került az „ESTON moziklub”, melynek keretén belül a résztvevők havonta egyszer egy előre közösen kiválasztott filmet nézhetnek meg a nagy tárgyaló 70 colos tévéjén, pizza és popcorn társaságában.
Korábbi irodánk leginkább funkcionálisnak volt nevezhető. Az ingatlanpiac felívelésével és az új iparági sztenderdek meghonosodásával a korábbi irodabérleti szerződésünk lejáratához közeledve felismertük, hogy üzleti fejlődésünk támogatására az addigitól alapjaiban eltérő térszervezésű, egyedi igényeinkre szabott, egyben nagyobb alapterületű irodára van szükségünk. A számunkra ideális időpontban átadott Hillside Office bérbe adójával kialakított üzleti kapcsolat, valamint az épület műszaki tartalma meggyőzött minket arról, hogy az irodaház ötödik emeletén elhelyezkedő, 375 négyzetméteres iroda megfelelő helyszín lesz cégünk további szakmai tevékenységéhez. Az új bérleményben a panorámás irodaterek mellett egy közösségi lounge és kávézó is kiépítésre került, melynek tervezésébe a cég minden munkatársa bekapcsolódhatott, így a végeredményt valóban a sajátunknak érezzük.
Az ESTON iroda tervezése és kialakítása a következő szempontok szerint történt:
• A munkatársak átlagos életkorához (36 év), valamint a cég piaci pozíciójához méltó belsőépítészeti koncepció az elegáns, modern megjelenésre helyezi a hangsúlyt; a harmonikus környezet kirívó design elemek nélkül is megfelelően inspiráló.
• Az értékbecslés és a befektetési üzletág csendes, elkülönített munkakörnyezetet kívánt, így az irodatér szervezésénél ezek kikerültek a közös, nyitott irodából (lazán kapcsolódva ahhoz).
• Az Office Leasing, a Marketing valamint a PM és Project Management napi munkája során kiemelt fontosságú a kooperáció, így ezek az üzletágak közös irodatérbe kerültek, melyhez szervesen kapcsolódik a vezető üvegfalú irodája.
• Az irodára jellemző a transzparencia: vezetői szoba ajtaja mindig nyitva áll, a tárgyalók üveg fala nem szűkíti a teret, a budai hegyvidékre teljes panoráma nyílik – és bőséges természetes fény árad – a padlótól mennyezetig érő üvegfalakon keresztül.
• A tárgyaló dísze az egyik hosszanti oldalt egészen lefedő 3D-s betonburkolat, mely a különleges látvány mellett a helyiség akusztikájára is hatással van.
• A prezentációkat a tárgyalókban elhelyezett síkképernyős tévékészülékek támogatják, melyek alkalmasak video-konferencia tartására is.
• A tervezési koncepció egyik újdonsága, hogy a kollaborációs terek kiemelt hangsúlyt kaptak: a recepció előtt nyitott-terű kávézó, illetve egyedi gyártású, kényelmes kanapéval felszerelt lounge kapott helyet, amit a kollégák előszeretettel használnak.
• Az iroda nyugati – Sashegyre néző – oldalán terasz fut végig, ez megfelelő tere egy kis munkaközi relaxálásnak.
• A térkihasználás hatékonyságának növeléséhez ergonomikus, de a korábbinál kisebb méretű asztalok kerültek elhelyezésre. A 34 munkaállomásra egyenként valamivel kevesebb mint 12 nm irodaterület jut, de az ügyes berendezésnek és a letisztult designnak köszönhetően a belső terek rendezettek és tágasnak hatnak.
• A belsőépítészet alap elemei egyedi gyártású, minőségi anyagok felhasználásával készült bútorok, melyek rengeteg tároló helyet rejtenek, miközben megjelenésük nem hivalkodó.
• A munkatársak kényelméért – és a tér rendezettségéért – külön gardrób helyiség került kialakításra.
• A konyha-étkező bútorzatát egyedi gyártású, modern és elegáns formavilágú darabokra cseréltük, de a közösség életében fontos csocsóasztalt megtartottuk.
• A mobilitás növelésére az asztali telefonokat ún. DECT készülékekre cseréltük, melyek a korábbival azonos műszaki tartalommal bírnak, kötöttségek nélkül.
• A háttérzajtól mentes telefonbeszélgetésekre külön helyiség (phone booth) került kiépítésre.
• A térelválasztó falak egy részébe különleges, hanggátló membrán került beépítésre, így az esetleges hanghatások (pl. csocsó) nincsenek hatással a munkavégzésre.
Hiszünk abban, hogy egy cégről sokat elmond, milyen irodában tevékenykedik. Büszkék vagyunk rá, hogy az idén 25 éves ESTON irodájának megjelenése tükrözi azt a minőséget, határozottságot és részletekre is kiterjedő figyelmet, melyet napi munkánk során ügyfeleink szolgálatába állítunk.
www.eston.hu