Az Év Irodája Kisvállalati díj

DVM ArchViz

Adatlap megosztása

Cím: 1024 Budapest, Lövőház 2-6

Átadás éve: 2022 Q1

Ingatlan mérete: 350 m²

Irodában dolgozók száma: 8

Bérlő cég: DVM group

Rövid bemutatkozás

A DVM group elsődleges célja, hogy ügyfeleinek átfogó szolgáltatást nyújtson az igények megfogalmazásától kezdve az épületek (irodák, kereskedelmi- és ipari létesítmények, műemléképületek, éttermek) átadásáig és azok belsőépítészetének tervezésében, az ezekkel összefüggő tanácsadásban, valamint 3D látványtervezésben. Ügyfélcentrikus tervezőcsapataink azon dolgoznak, hogy innovatív megoldásokkal korunk kihívásainak megfelelő kiemelkedően színvonalas épületeket, tereket hozzanak létre.


ArchViz csapatunk építészeti vizualizációval foglalkozik, ahol a feladatokat alapvetően az határozza meg, hogy a tervezők mikor lépnek be az építészeti folyamatba. Munkájuk első állomása, hogy összeállításra kerüljön egy kezdeti fázis, az építészeti tervezési fázis és a projekt fázisa között. Gyakran előfordul, hogy egy befektető felkéri csapatunkat, hogy még az építészeti tervezés előtt készítsen egy látványtervet a terv elkészülte előtt, hogy bérlőket keressenek.


A projekt ekkor egy olyan korai tájékoztató stádiumban van, amelyet az építészeti vizualizáció eszközeivel tesznek élethűvé annak érdekében, hogy a megrendelők számára megkönnyítsék a döntéshozatalt. A fotórealisztikus képek segítségével láthatóvá válnak azok a finom részletek, amelyek elsőre talán nem észrevehetőek, később viszont megakadhatna a jóváhagyási folyamat. Így költséghatékonyan és időt nyerve folytatódhat a tervezés, kölcsönös elégedettség mellett.


A további tervezési és a belsőépítészeti munka támogatásaként egy professzionálisan kivitelezett VR-világ hatékony támogatást nyújthat a HR folyamatokban is. Az irodaterek vagy egyéb belső terek innovatív bemutatása által bevonhatóak a munkavállalók is a döntéshozatalba, amellyel a dolgozói elkötelezettség és a wellbeing növelhető. Az új vizuális eszközök alkalmazásával közös ötletek megvalósítására is lehetőséget tudnak teremteni a dolgozók és a munkaadók számára, így biztosítva nagyobb teret a kreativitásnak.


A tavalyi év büszkesége volt számunkra, hogy elnyertük az International Property Awards 2021 Best International Architectural CGI Company kategória győzelmét a neves nemzetközi mezőnyben bizonyítva.


A DVM tervezőcsapata különleges megbízást kapott, amikor az eddig szorosan velünk együtt dolgozó látványtervező kollégáink - a létszám növekedés és megbízói kör kibővülése következtében - külön részleget alakítottak. Így azt a hálás feladatot kaptuk, hogy saját kollégáinknak és az ő bevonásukkal tervezhettük meg együtt leendő irodájukat. A feladat egy olyan racionálisan végig gondolt, költséghatékonyan kivitelezhető és üzemeltethető iroda tervezése volt, amelyet a régi, jól ismert kollégáink igényeire szabhattunk Discovery – Workplace strategy szolgáltatásunk segítségével. Ez a szolgáltatásunk már a tervezések kezdeti fázisában, akár a munkavállalók bevonásával segít kialakítani a megrendelők számára tökéletes irodabelsőt mind funkcionálisan, mind esztétikailag. A folyamatot a design thinking módszertanra alapozva visszük végig úgy, hogy közben képet alkotunk a megrendelők szervezeti működéséről. Ennek eredménye egy pontosabb építészeti program, amely optimális terek létrehozását jelenti a hatékony munkavégzés érdekében.


A kiválasztott helyszín, ahová költöztek - az 1998-ban átadott Mamut 1 irodaház 4. emelete. Ez egy 350 m2-es bérlemény volt saját vizesblokkal, sok kis méretű irodára tagolva. Nekünk egy könnyen és gyorsan átszervezhető, többfunkciós, flexibilis térelrendezésre volt szükségünk. Ezért a vizesblokkot és a strangokat leszámítva minden válaszfalat elbontottunk. Ehelyett kialakítottunk a külső homlokzati oldalon egy egybefüggő nyitott irodateret két végén a zárt több funkciós konyhával és leválasztható VR-zónával. A nyitott tér melletti közlekedő másik oldalára fűztük fel a kiegészítő funkciókat, mint az előteret gardróbbal és leülővel, a zárt tárgyalót, telefon szobákat, nyitott kis tárgyalót, a leválasztható kooperációs teret, biciklitárolót, meglévő/megmaradó mosdó blokkot, a több funkciós nyitott raktárat és gym sarkot és az iroda szívét adó szerver szobát. Állandó recepciót nem alakítottunk ki.


OKOK, AMIÉRT ÉRDEMES A DÍJRA

Legfontosabb funkciók kiemelése:



  • Egy olyan alkotóteret kellett kialakítani a csapatnak, ahol a kollégák a látványtervezés minden fázisát, minden elemét el tudják készíteni. Az asztalnál végzett hagyományos számítógépes tevékenység mellett egyéb kreatív, teret igénylő folyamatoknak is helyet kellett adni. Mint például 3D nyomtatás, zöld háttér előtt történő fotózás és filmezés, Virtual Reality szemüvegben végzett munka és prezentálás.

  • Fontos volt a kialakításnál az, hogy több, kivetítő mellett végzett kis, illetve nagyobb csoportos munkát lehessen folytatni az iroda különböző, leválasztható pontjain. Erre alkalmasak a kisebb kollaborációs területek, illetve a VR zóna, tárgyaló és a konyha.


Tervezési alapelveink közül a legfontosabbak:



  • Csak azt bontottuk el, amit műszakilag indokoltnak ítéltünk vagy funkcionálisan nem tudtuk megfeleltetni az új igényeknek

  • A műhelyasztalok közé - a nagy teljesítményű látványtervező gépek- fölé tervezett, helyi elszívást biztosító ernyőket terveztünk. Az árnyékolást kiegészítve ezzel a megoldással minimalizáltuk a nyári időszakban az iroda hűtési szükségletét.

  • Nem takartunk el semmilyen, a komfortos „működéshez, üzemeléshez” szükséges elemet, hanem azt a dizájn részeként kezeltük.

  • Nem használtunk anyag utánzatokat, csak „valódi” anyagokat (OSB, tömörfa vagy furnér, fém, beton, tőzeg – akusztikus burkolatok, textilek, kárpitok.

  • Minimális „díszítő” elem alkalmazása volt a cél. Arra törekedtünk, hogy a szükséges funkciók, illetve elemek beépítése adja meg az iroda barátságos és inspiráló hangulatát.

  • A Megrendelők – ez esetben a kollégáink – aktív bevonása a tervezés folyamatába.

  • Az iroda dekorációját úgy, mint a grafikákat és a fotókat a falakon a látványtervező kollégák készítették, személyessé téve ezzel a teret.

  • Lehetőség szerint újrahasznosított és/vagy újrahasznosítható anyagokat használtunk

  • Design elemeket hazai dizájnerekkel készíttettük

  • A jó közérzet támogatása – növényekkel, egy személy részére szolgáló relax sarokkal, több személyes közösségi terekkel, gym sarokkal

  • Rendelkezésre álló anyagok felhasználása – vizes blokkok, konyha hideg burkolata maradék burkolatokból lett összeválogatva az újrafelhasználás és környezettudatosság jegyében


Design alapelemek közül a legfontosabbak:




  • Az épület posztmodern hangulatára reflektálva az iroda belső világát alapvetően a fekete-fehér kontraszt használata és a Megrendelőkkel közösen választott élénk lazac és zöld színpár alkalmazása uralja.




  • A koncepció alapelemei alapvetően a 3 dimenziós tervezés alapelemei - a 3D-s vázszerkezet, illetve a vázszerkezetet kitöltő fekete-fehér vagy színes, tapintható felületek.
    A vékony fekete acél vázszerkezetek és a helyenként közé ékelődő fehér vagy textúrált, színezett falak azt az illúziót szeretnék kelteni, mintha a modellezés fázisában lennénk épp. Az épített zárt vagy függönnyel leválasztható tereknél ezzel a fantáziával játszottunk a tervezés folyamán.




  • Az anyagok, felületek, textúrák, mint a látványtervezésben is, az irodában is fontos szerepet kaptak. Kontúros, szögletes formák dominálnak OSB-ből, különbözőféleképpen megmunkált felületű fából és fémből készítve, különböző textúrájú, lágy textilekkel felpuhítva azt. Feketésre vagy fehérre festett OSB-ből készültek a beépített bútorok – erdei fenyő vázzal, különböző felületkezelésű fából azok az asztallapok, illetve munka pultok, melyek mellett a kollégák a munkaidejük nagy részét töltik.




  • Az iroda meglévő határoló falai az eredeti vasbeton falak burkolat nélkül, illetve az eredeti állapotban meghagyott függönyfal szerkezetek.




  • A megrendelő kollégák maximálisan elégedettek a flexibilis terek kialakításával: a fluid helyiségek létrehozásával megvalósult a kívánt műhelyhangulat




  • Hazai dizájnerek készítették a design elemeket,




  • Az irodatér minden olyan eleme, amely a működéshez és az üzemeltetéshez szükséges, nyitottan maradt és a dizájn részeként beemelésre került a látványba




  • Minden dekorációját az irodának a látványtervező kollégák készítették, saját kezük munkája köszön vissza a fotókról és a grafikákról a falon




  • A felhasznált anyagok során törekedtek az újrahasznosított és/vagy újrahasznosítható anyagok használatára, ezáltal is csökkentve az iroda ökológiai lábnyomát




  • Discovery - Workplace Strategy szolgáltatásunk által, egyedi igényekre fejlesztett iroda




  • az iroda rugalmasan bővíthető további kollégák igényeinek megfelelően




  • Az irodában használt nagy teljesítményű számítógépeknek jelentősen, 4-szer – 5-ször nagyobb a hőleadásuk, szemben a hagyományos asztali gépekkel. Annak érdekében, hogy az általuk kibocsátott hő ne jelenjen meg az irodatérben, a hűtést igénylő időszakra elszívást alakítottunk ki közvetlenül a számítógépek felett. Ezzel a megoldással jelentősen sikerült csökkenteni a szükséges hűtési teljesítményt. A rendelkezésre álló alap fűtést, hűtést levegő-levegő hőszivattyúkkal egészítettük ki, amelyek segítségével extra hűtés, illetve fűtést tudunk biztosítani az iroda számára.




Tervezők

Az iroda a munkatársak aktív bevonásával készült, segítségül hívva a Discovery - Workplace Strategy szolgáltatásunkat. A belsőépítészeti tervezés Gyuris Eszter kollégánk nevéhez fűződik, aki egy személyben összefogta ezt a hihetetlen csapatmunkát a Desing & Build folyamatokban.