Diageo: Az élet ünneplése minden nap, mindenhol
A több mint 180 országban eladott közel 200 márkával a világ vezető prémium italgyártó vállalata vagyunk. Piacvezető pozíciónk mérhetetlen megtiszteltetés számunkra, cégkultúránk pedig a márkáinkhoz fűződő személyes és kölcsönös kapcsolatainkon, illetve a piaci teljesítmény iránt érzett szenvedélyünkön alapszik. Éppen ezért kiemelkedően fontos számunkra, hogy ne csak munkahelyet kínáljunk a Diageo dolgozóinak, hanem egy esélyt is arra, hogy megmutathassák tehetségüket. Vállalkozásunk középpontjában mindig is a sokszínűség állt, hiszünk abban, hogy különbségeink összekapcsolnak és vezetnek minket. Mottónk az élet ünneplése minden nap, mindenhol. Ezért is fontos számunkra, hogy munkatársaink olyan környezetben dolgozhassanak, ami kényelmüket, jóllétüket és egészségüket szem előtt tartva támogatja, hogy a lehető legjobbat hozzák ki magukból munkahelyükön, otthon és közösségeinkben – ez az élet igazi ünneplése. Ezen törekvésünk kéz a kézben jár a kiváló teljesítményre való törekvésünkkel – nincs egyik a másik nélkül - és nem utolsó sorban, aktívan hozzájárul ’Society 2030’ névre keresztelt akciótervünkhöz, melynek keretében egy fenntarthatóbb, élhetőbb világot szeretnénk teremteni.
A 2002-ben alapított budapesti irodánk mára már több mint 1400 főt foglalkoztat és húsz év alatt többfunkciós tudás- és kompetencia központtá nőtte ki magát, nemzetközi és regionális felelősséggel a pénzügy, a HR-szolgáltatások, a beszerzés, a logisztika, az informatika és a kelet európai kereskedelmi tevékenységek területén.
2018-ban kezdtünk el fenntarthatósági célkitűzéseink mentén új székházat keresni. Hosszas folyamat eredményeként végül, a belső Váci úton található Green Court Offices-ra, egy központi, mégis csendesebb és zöldebb környezetben található, rengeteg parkkal és családi övezettel körülölelt, autóval, biciklivel és tömegközlekedéssel egyaránt könnyen megközelíthető irodára esett a választásunk.
Hiszünk a kiemelkedő munkakörülmények biztosításának fontosságában, amelyek elősegítik a hatékonyságot, az együttműködést és a kényelmet ahhoz, hogy munkatársaink a legjobb tudásukat nyújthassák. Irodánkat húsz év tapasztalatait hasznosítva, a helyiségek, a különböző csapatok, egyének és feladatok széleskörű igényeinek maximális figyelembevételével, dolgozói fókuszcsoportos workshopok eredményeként, az ő segítésükre, támogatásukra alakítottuk ki. Ezt garantálják többek között például a különböző hangulatú és elrendezésű irodák és tárgyalóterek, valamint az asztalmegosztás lehetősége is, mely biztosítja a rugalmas munkavégzést, ezáltal igazodva a legkülönbözőbb projektek kivitelezhetőségéhez. A létesítményben - többek között - kerékpár tároló, kerékpáros öltöző zuhannyal, valamint egy 180 m2-es edzőterem is helyet kaptak, támogatva a Diageo dolgozóinak aktív feltöltődését. Ha valakinek egy kis kikapcsolódásra lenne szüksége, az első emeleti Café elnevezésű étkező - és multifunkciós közösségi térben, a minden emeleten megtalálható pihenőszobáink valamelyikében, a masszázs szobában, vagy épp az irodánk legfelső emeletén található prémium Skylight bárunkban erre is teljes mértékben lehetősége van. Különlegesség továbbá, hogy az elmúlt évek megváltozott munkakörülményeire tekintettel az iroda már hibrid munkavégzésre optimalizált, megnöveltük a közösségi terek arányát és a webkonferencia eszközök számát.
Mindezek mellett, a Diageo Budapest számára, az új iroda kiválasztásakor kiemelkedő fontosságot képeztek a fenntarthatósági kritériumok. Ezért is költöztünk egy olyan épületbe, amely erőforrás-hatékony, és amelynek célja, hogy egészségesebb környezetet hozzon létre, energiát takarítson meg, és kivitelezésével csökkentse a környezetszennyezést. A BREEAM EXCELLENCE zöld minősítésével is rendelkező Green Court Office épületei korszerű funkciókkal garantálják a Diageo által támasztott elvárásokat.
Az újrahasznosítás jegyében az esővízre és a hulladékfeldolgozásra kiemelkedő figyelmet fordítottunk. A Green Court Offices esővízgyűjtő rendszerének köszönhetően a csapadék 100%-át képesek vagyunk újra felhasználni, ami napi szinten akár 30 000 üveg Johnnie Walker palackűrtartalmával egyenértékű víz megtakarításával is felérhet. Ezen felül a szelektív hulladékgyűjtés is kiemelkedő hangsúlyt kapott az új, környezettudatos irodában: egy üveg újrahasznosításával akár 30 perc számítógépes- és 20 perc televíziós időre elegendő áramot takaríthatnak meg munkavállalóink. A széndioxid kibocsátás csökkentése érdekében minőségi LED világítást alakítottunk ki az egész épületben, melyet a tárgyalókban és az irodaterekben is mozgásérzékelők vezérelnek, ezzel is megelőzve a felesleges energia fogyasztást. A LED izzók élettartama várhatóan 50 000 óra, míg egy átlagos izzó élettartama mindössze ezer óra körül van. A fertőzések ellen a légkezelőkben beépített UV szűrők védenek, a kéthéjú homlokzat szerepe pedig mind az akusztika, mind a hűtés-fűtés energiatakarékossága szempontjából igen jelentős.
A Diageo Budapest új irodájának kialakításakor egy energizáló, szórakoztató, befogadó és barátságos tér létrehozása volt a cél, mely egyaránt ünnepli márkáinkat, értékeinket, valamint az itt dolgozó sokszínű közösséget.
Mindenképp jövőálló irodát szerettünk volna létrehozni, ezért úgy döntöttünk, hogy az eredeti tervezést megalapozó ’workplace strategy’ folyamatot 2021 első negyedévében megismételjük. Ennek eredményeként azt találtuk, hogy az eredeti tervek az alaprajz és az infrastruktúra kisebb módosításaival megfelelnek az igényeknek.
A belsőépítészeti koncepció az italgyártás folyamata köré épül, ami visszaköszön a felhasznált anyagokban: réz, fémek, fa, különböző színű gabonák és gyümölcsök. Strukturális inspirációt jelentettek a kémiai vázszerkezetek, szerves - és mérnöki eszközöket megelevenítő formákban. A színes és nyugodt terek egymásmellettisége idézi a friss fűszernövények, a tavaszi napsütés és a meleg, őszi gabonamezők hangulatát.
A teljes épület egyúttal egy kalandos utazásra is invitál, amely a földszinttől a csúcsig a Diageo nagymúltú márkáinak történetét meséli el. Belépéskor a recepció mellett egy, számos márkáink széles választékát kínáló Brand Shop és egy életnagyságú Johnnie Walker szobor várja munkavállalóinkat és látogatóinkat, míg az egyes szinteken a különböző márkákra és italokra fókuszálva mélyedhetünk el az italgyártás nagyjainak, és az általuk megálmodott, megalkotott termékeknek a történeteiben; az italok ízvilágára, valamint a készítőjükre egyaránt reflektáló hangulatokban, legyen szó Johnnie Walker páratlan skót whiskyjéről, Don Julio tüzes mexikói tequilájáról, vagy a gyümölcsösen friss Tanqueray ginről. Az iroda és egyúttal a történet megkoronázása, a Diageo márkacsaládot ünneplő, 7. emeleten található Skylight bar.
A globális irányelvek megjelenítése mellett a helyi értékek reprezentációja sem maradt el: a Budapest Board Room-nak nevezett tárgyalóban a fővároshoz fűződő kapcsolatunkat kifejező művészeti installáció kapott helyet. A hazai tervező és iparművész csapat által formába öntött fali installáció a folyamatosságot, és a vízhez való kötődésünket jeleníti meg. Budapest és a Duna polírozott és patinázott-zöldes árnyalatban utal a réz lepárlókra és a természet jelenlétére.
Az irodához mintegy 150 dedikált parkolóhely és kerékpártároló tartozik. A kerékpárral érkező kollégák számára zuhanyzókat és öltözőket is biztosítottunk. A földszinti teret a sokszor visszatérő réz motívum határozza meg, a Brand Store (dolgozói üzlet) által határolt formaegyüttes például a lepárlók réz csöveinek inspirációja mentén született. A recepció mellett a fogadó térből érhető el az edzőterem, az öltözők, valamint a postázó, melyek a funkcionális térkialakítást erősítik az épületen belül.
A kb. 11.300 bruttó m² területet elfoglaló irodaházban 866 tradicionális munkaállomás, ezek mindegyike magasságban elektromosan állítható és közel 2000 alternatív ‘workpoint’ került kialakításra, melyek között nyitott és zárt, nyugodt elvonulásra, és közös tervezésre alkalmas terek egyaránt helyet kaptak. Minden munkaszékünk és tárgyalószékünk ergonomikus, a munkaszékek kiválasztásában a kollégák közreműködését kértük valós tesztelés formájában. A természetes fény maximalizálása érdekében minden munkaállomás blokk az üvegfalak mentén helyezkedik el.
Az 1. emelet kiemelt figyelmet kapott, legfőbb cél volt, hogy egy helyen legyen elérhető az összes, munkavállalókat érintő funkció. Itt kapott helyet a Tech Cafe-nak nevezett IT részlegünk, a HR, Facilities, Operations és Legal csapatok. A mindennapi munkánk része a szakmai ismeretek átadása, fejlesztése, ugyanúgy, mint az adott feladatokban való elmélyült gondolkodás, zavartalan koncentráció, így kulcsfontosságú volt, hogy az új épületben ennek minél széleskörűbben teret tudjunk biztosítani. Oktatótermek, telefonfülkék, solo munkaállomások, kooperációs terek, számos különböző hangulatú multifunkcionális tárgyaló és pihenőrészek idomulnak a hétköznapokhoz. A munkaállomások magasságban állíthatók és a szintek színeihez igazodó ergonomikus munkaszékek tartoznak hozzájuk. A monitorok, amellett, hogy 3Dben mozgatható állványokon teljesen személyre szabhatók, a laptopok töltését is ellátják.
A kollaboratív tereken, tárgyalókon és pihenőszobákon túl, a 2. emelet legfigyelemreméltóbb pontja a Family Zone névre keresztelt családi tér. A tér kialakításának célja, hogy a szülők kompromisszumok nélkül, kényelmesen tudják elvégezni napi teendőiket a gyermekeikkel közös helyiségben.
A 3-6. emeleteken is folytatódnak a korábban felsorolt funkciójú terek. Munkaállomások, open office részek, elsősegély-szoba, valamint egy masszázs és játékszoba is megtalálható az épületben. Mint minden nagyvállalat, mi is törekszünk felfelé és szerettük volna ezt a törekvésünket a Budapesti kilátással megkoronázni, így a 7. emeleten a már említett Diageo Skylight Bar kapott helyet, teljes konyhával és egy terasszal, ahonnan 300°-os kilátás nyílik a fővárosra.
Perkins & Will/ Viador Átrium