Az Év Irodaparkja

Bosch Régiós Szolgáltatóközpont

Adatlap megosztása

Cím: 2220 Vecsés, Lincoln út 1

Átadás éve: 2022 Q3

Ingatlan mérete: 970 m²

Irodában dolgozók száma: 225

Irodaszőnyeg, padló

ProInterier Kft.

Növénydekoráció

Plantart

Design & Build

Value4Real Group

Irodabútor

ZConcept

Rövid bemutatkozás

A Bosch-csoport 2019-ben világszinten új üzletágba rendezte az alaptevékenységét támogató folyamatokat nyújtó szervezeti egységeket. Az átalakulás eredménye a közép-kelet-európai SSC szervezet felépülése, mely összekapcsolódhat a világszinten már korábban létrehozott hasonló egységekkel.


A Vecsési Szolgáltató Központ újító digitális megoldásainak és automatizált folyamatainak hála, a Bosch munkatársai hatékonyabb és komfortosabb szolgáltatásokat élvezhetnek.
Kezdetben a központ HR és ügyfélszolgálati tevékenységet végez majd a munkaügyi adminisztráció, projektmenedzsment, bérelszámolás, nemzetközi megbízások, HR-rel kapcsolatos informatikai feladatok, valamint a munkaerő-toborzás és képzés területén. A központ új digitális megoldások révén gyorsan és egyszerűen nyújt támogatást a HR-adminisztrációval kapcsolatos valamennyi témában.


A projekt további, stratégiai célja az adminisztratív tevékenység mellett, hogy magas hozzáadott értékű folyamatokat is központosítson a Közép-Kelet-Európai SSC-ben, úgy mint a HR rendszerek IT fejlesztése, automatizációs (RPA) fejlesztések, kompenzáció, változásmenedzsment HR támogatása, illetve egyéb, nem HR jellegű, de támogató tevékenységek.


A beruházásnak köszönhetően a Bosch Csoport jelenléte Magyarországon tovább erősödik. A szolgáltatások és a kiszolgált országok köre tovább bővíthető, így a magyar központ idővel Európa egyik vezető SSC lokációja lehet a Bosch Csoporton belül.


OKOK, AMIÉRT ÉRDEMES A DÍJRA

Az új iroda kialakítás során fontos szempont volt a már meglévő és aktívan működő irodaterület elhelyezkedése a Vecsési Irodaparkban. A tervezett iroda szintén ebben az irodaházban, egy újabb teljes szintet elfoglaló egységként került kialakításra, mintegy 950m2 alapterületen. Az irodaterület bővítésével a célként meghatározott 225 új munkahely megteremtése elérhetővé vált.


Az alapelképzelésünk az volt, hogy a meglévő iroda mintájára egy hasonló arculattal és funkcióval rendelkező új készüljön. A tervezés során a funkció az eredeti irányvonalon maradt, a megjelenést viszont az építészeti tervezést végző csapattal közösen újragondoltuk és egy nagyobb mértékben hozzánk igazított, a mi igényeinket kielégítő végeredmény létrehozását tűztük ki célul.


A működésünknek megfelelő tereket alakítottunk ki, gondolva a pandémia által okozott működési változásokra. Az irodában számos munkaállomás található shered desk rendszerben, emellett viszont nagy hangsúlyt fektettünk a közösségi terek kialakítására. Gondolunk itt a nagyméretű, több funkcióval bíró teakonyhákra, a fix tárgyalók mellett elhelyezett több személyes meeting boxokra, vagy épp a közös munkát elősegítő break-out területekre, ahol kollégáinknak a szakmai eszmecseréken túl a kikapcsolódásra is lehetőséget kínálunk.


A dizájn kialakítása során fő szempont volt, hogy a létrehozandó iroda jövőbemutató, fiatalos, vibráló térként jöjjön létre, mely az egyedi megoldásokkal és az itt dolgozók igényeit maximálisan kielégítő funkcionális mobiliával egészüljön ki. Nemzetközi csapatunk számára fontos, hogy az iroda reprezentálja, milyen sokszínű közösség tölti itt mindennapjait.


Az új iroda sajátos dizájnelemei közül kiemelnénk az asztalos szerkezeteket és grafikus anyagokat.
Az egyedi bútorok tervezése során a tervező csapat nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a jövőben itt dolgozó kollégák igényei szerint alakítsák ki az egyedileg gyártott elemeket. Erre remek példa a növénytartóval ellátott, lamellázott, perforált multifunkciós asztal.
A tervezőcsapat grafikusukkal szorosan együttműködve egészítette ki az épített környezetet az arculati színekkel teli, teljes központi magot beborító falgrafikával, a tárgyalók üvegfalaira kerülő egyedi várostérképekkel, illetve az adott közegre jellemző motívumokkal. A megjelenő városok nem véletlenszerűen kerültek kiválasztásra, ezek az itt dolgozó kollégák otthonait reprezentálják.


A projekt kivitelezése szintén gördülékenyen zajlott, mivel a Value4real csapata Design&Build konstrukcióban készítette a belsőépítészeti és kivitelei terveket, majd pedig a kivitelezést. Az egy kézben tartott folyamat nagymértékben megkönnyítette a kivitelezés során felmerülő kérdések megválaszolását, lévén egy összeszokott, jól működő csapatról van szó. A két üzletág összeadott tudásának eredményeként jöhetett létre az új iroda.


A létrejött iroda minden tervezett részletében egyaránt utal mind a vállalati, mind pedig a munkatársak szakmai értékére egyaránt. Az itt otthont kapó üzletág számára létrehozott tér emberközeli léptékkel rendelkezik, minden kolléga számára biztosítja megfelelő munkakörnyezet, mind funkcionalitásban, mind modern, vidám, otthonos stílusát tekintve. A számos külföldről érkezett munkatárs integrációja miatt ez kiemelt fontossággal bír.