Az Év Fejlesztése Különdíj

BioTechUSA irodaház

Adatlap megosztása

Cím 1033 Budapest, Huszti út 60

Átadás éve: 2020 Q2

Ingatlan mérete 3200 m²

Tervezés / belsőépítészet

Tibor Csillag Architects

Rövid bemuatkozás

A BioTechUSA kizárólagos magyar tulajdonú családi vállalkozásból mindössze két évtized alatt vált milliók kedvenc étrend-kiegészítő márkájává és Európa egyik legdinamikusabban növekvő gyártójává. A Lévai házaspár, Ferenc és Katalin 1992-ben kezdtek el edzőtermi gépek importjával foglalkozni, 1995-ben az edzéshez kapcsolódó étrend-kiegészítők forgalmazásába is belefogtak. 1999-ben vették át az eredetileg amerikai BioTechUSA márkanevet, 2005-ben pedig megnyitották az európai franchise bolthálózat első egységét Magyarországon. Saját ingatlanfejlesztés és -kivitelezés eredményeképpen 2007-ben jött létre a cég jelenleg már 41 000 nm-es logisztikai központja Szadán, ahol 2014-től saját gyártás zajlik. Még ebben az évben a vezetőségben végbement a generációváltás, az ügyvezetést Lévai Bálint vette át édesapjától, testvére, Lévai Balázs pedig a cég kereskedelmi igazgatója lett.


Az "Év Irodája" cím elnyerésére pályázó óbudai irodaépület megépítése 2017 év végén kezdődött ugyanazon a saját telken, amely annak idején a mindössze néhány fős családi vállalkozásnak is otthont adott. Hogy a beruházás volumenét érzékeltessük, a komplexum helyén pár éve még csupán egy szerény raktárépület állt, a BioTechUSA vezetősége pedig régi irodájából kitekintve aligha hitte, hogy hamarosan egy 3 200 négyzetméteres és 500 fő befogadására képes épület áll majd az előkertben. A szadai gyárhoz hasonlóan saját ingatlanfejlesztés és -kivitelezés eredményeképpen átadott irodát 2020 nyarán vették birtokba a sport és egészséges életmód mellett elkötelezett dolgozók. Munkájuknak köszönhetően ma a BioTechUSA széles termékkínálata több kontinensen, 80 országban, 170 franchise üzletben és több ezer boltban érhető el. A cégcsoport munkavállalóinak száma idén év végén több mint 1 500 főt számol, éves árbevétele 2013 óta a triplájára nőtt, 2019-re pedig elérte a 24,5 milliárd forintot.


Okok, amiért a díjra érdemes

Mi a BioTechUSA-nál hiszünk abban, hogy az egészség a legnagyobb kincs a világon, csapatunk pedig folyamatosan azon fáradozik, hogy termékeink és szakértelmünk segítségével világszerte minél több ember élhessen teljesebb életet. Nemcsak valljuk, de a hétköznapokban is abban a szellemiségben dolgozunk, hogy "ahogy egymással bánunk, az a cégünk és a családunk, ahogy másokkal bánunk, azok pedig mi magunk vagyunk.” A cég 2020-ban átadott irodája is ezt az értéket és belső vállalati kultúrát tükrözi vissza, melyet korszerű és hatékony épületgépészeti és környezettudatos energetikai megoldások tesznek teljessé.


Az iroda 800 négyzetméternyi külső beton burkolata erőt és szilárdságot sugall. Az épület külső megjelenését a 4 400 méternyi lamella ritmikus kiosztása teszi karakteressé. A lamellák a déli, dél-nyugati homlokzatot árnyékolják, így nagy mennyiségű hűtési energiát spórolnak meg. Az épület hűtését és fűtését megújuló energia látja el, az energetikai besorolása közel nullás.


A design és a funkció a belső terek kialakításában is összekapcsolódik, melynek célja fényes, nyitott és inspiráló környezet kialakítása az ott dolgozók számára. Az épület belső terébe érkezőket Magyarország legnagyobb automata tolóajtaja engedi be. A négyszintes irodaépületet tágas terek, világos szobák, modern és letisztult design, fölösleges kiegészítőktől mentes, logikusan felépülő térszerkezet jellemzi. A belső fa enteriőr, az átrium függőkertje és az egyéb élő növényes kiegészítők a nyitottságot, természetközeliséget és társadalmi felelősségvállalást hangsúlyozzák.


A cég multikulturális, modern infrastruktúrája befogadó, családias légkörrel és transzparenciával párosul, melyet mi sem példáz jobban, minthogy az üvegfalú vezetői irodák befelé néznek és folyamatosan nyitva állnak a munkatársak előtt. A BioTechUSA otthona saját ebédlővel, rekreációs helységekkel, a közösségi terek csocsóval és ülőpuffokkal gazdagon felszerelve ösztönzik a munkatársak spontán együtt töltött idejét és kreativitását.


Összefoglalva elmondható, hogy a Huszti úti épület ingatlanfejlesztése során a legfontosabb cél olyan belső világ megteremtése volt, mely nagy léptékben és sikerekben gondolkozik ugyan, de mégis alázatos, így képes második otthonként ösztönözni a BioTechUSA-család kreativitását, illetve fejlődését.