A foodpanda (korábban: NetPincér) 1999 óta gondoskodik az éhes emberek kiszolgálásáról. A magyar alapítású cég mára már a németországi anyacég, a Delivery Hero hálózat tagja, melynek leányvállalatai közel 50 országban vannak jelen. Jelenleg 800+ településen érhető el a szolgáltatás a saját applikációjukon keresztül, és 2018-ban elindították saját futár szolgáltatásukat is. A gyorskereskedelem hazai éllovasaként a vállalat hosszú távú stratégiája, hogy a fogyasztók országszerte minden olyan terméket házhoz tudjanak rendelni, amire rövid időn belül szükségük lehet, ezáltal pedig az életük még kényelmesebb legyen. A paletta hónapról hónapra egyre színesebb, és jelenleg az ételkiszállítás mellett az élelmiszerek, kozmetikumok, táplálékkiegészítők vagy éppen a különböző gyógyszertári termékek azonnali kiszállítása is elérhető a platformon. A céljuk, hogy minden olyan terméket kiszállítsanak, amelyet a magyarok szívesen rendelnek.
A foodpanda irodatereinek I. üteme 2019-ben készült el, amely a liftekből kilépve egy közösségi tér köré szervezett hosszúkás irodacsoport. Ezek után idén a II. ütemben az épület következő lifttornyát újabb bejáratként kezelve egy második közösségi teret, nagytárgyalót és cellás egyterű irodákat hoztunk létre a korábbi design szellemiségét folytatva.
Az iroda fontos szervezőelemei a bejáratnál szoborszerűen megformált íves fal, a nőtt városias jellegű határoló falakkal övezett középső közlekedő rendszer és a térelválasztókként elhelyezett növénydekorációk. Az iroda együttesen 1100m2 területen, az irodaház 2. emeletén helyezkedik el. A II. ütemben fejlesztett közel 500m2 irodában a közös tereken és tárgyalókon kívül a marketing, account management és a sales osztályok kaptak helyet egyterű, de cellás jellegű irodákban.
Az épület földszintjén, közvetlen utcakapcsolattal alakítottuk ki a két egyenként 200m2 területű futárirodát és oktatóközpontot. Az elsőben a futárok napi problémáival foglalkozó HR-es és admin csapat kapott helyet, míg a másik oldalon egy közös előtérből nyitva egy bicikli felszerelés shop, illetve a futárok által használt szoftver oktatására kialakított két oktatóhelység kapott helyet. A háttérben itt tárolják a szállító hátizsákokat, illetve ezek javítása, átvétele és cseréje is innen történik. A két térrész közvetlen, napi kapcsolatban van a futárokkal, itt kb. 50-100 futár fordul meg egy nap.
A munkavállalók testi-lelki-szellemi egészségének állapota nagyban befolyásolja a teljesítményt, a termelékenységet és az üzleti eredményességet, így az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy számukra minél komfortosabb feltételeket teremtsünk.
Az újonnan létrehozott terek kapcsolatának és berendezésének köszönhetően egy a munkavégzés, közösségépítés szempontjából sok alternatívás új iroda jött létre. Itt a belső kommunikáció és kollaboráció új szintre emelkedhet, miközben biztosítja az intimszféra és a közösségi élet egészséges egyensúlyát.
Az iroda az előzetesen megfogalmazott célokat a lehetőségekhez képest maximálisan teljesíti.
Komfortos kialakításával egy egészséges munkakörnyezetet hoz létre, ami térszervezésével, bútorozásával mozgásra bírja a munkavállalót.
A középső közösségi tér pozíciójából adódóan - az összetartó és empatikus munkahelyi közösség felépítésének lehetőségét indukálja, ami növeli a bizalmat, a lelki egyensúlyt, miközben hosszú távon segíti a munkaerő megtartását és lojalitását a vállalathoz.
A világítás: a természetes megvilágítást kiegészítve változtatható, és a felhasználói igényekre szabható. Mind nappali, mind éjszakai munkavégzéshez igazítható, növelve a munkavállalók produktivitását és vizuális komfortját.
A biofil design: a biofilia velünk született hajlam arra, hogy az élettel és az életszerű folyamatokkal foglalkozzunk. A természettel való szoros kapcsolatban ez evoluciós előnyt jelentett korábban. A biofilia jegyében különös hangsúlyt kapott a természet belső térbe történő integrálására, színekkel, anyagokkal, felületekkel, valamint dús növényzet telepítésével. A növényzet jelenléte a levegő minőségét pozitív irányban nagyban befolyásolja és a dolgozók mentális állapotát és komfortérzetét javítja, ami igazán fontos egy olyan helyen, ahol a napunk jelentős részét töltjük.
Akusztika: az akusztikailag elnyelő álmennyezeti panelek, hangelnyelő falpanelek és speciális hanglágy függönyök alkalmazásával megoldottuk a nyitott irodák egyik legfontosabb kérdésér
ét, a zajcsillapítást.
Esztétika: a skandináv stílusban megfogalmazott design a tiszta vonalvezetésű bútorok és tárgyak, a mesterkéltség és sallangok nélküli megjelenés, a természetes anyagok, például a fa, a világos színek, valamint a nyitott és világos terek használata jellemzi az irodát. A tervezői elképzelésünk szerint a terek kialakításának elsődleges elemei az ergonómia, a kényelem és a tárgyak hasznossága ezek jellemzik a FoodPanda irodáit.
A FoodPanda iroda tereinek kialakítása remek példa egy vállalat munkavállalói iránti elkötelezettségének, figyelmességének és a kooperatív magatartás ösztönzésének.