A világ egyik legnagyobb internetes szállásfoglaló portáljának budapesti képviselete a Bank Center irodaházon belül költözött új, 220 m2-es bérleményébe. Az új irodatér tervezésének megkezdése előtt a DVM group építészcsapata egy rövid kutatást végzett, felmérve, hogy a munkavállalók mennyire elégedettek előző irodájukkal, napi szinten milyen rutinnal használják azt, mely tereket szeretnek és melyek kihasználatlanok. A konklúziókat az ügyféllel együtt leszűrve és folyamatos egyeztetések során alakult ki a belsőépítészeti koncepció és a végleges ültetési terv. Tervezőink a koncepciót meghatározó gondolatiságot a Booking.com design irányelveiből merítették: „It isn’t about designing an office space, it’s about designing an experience ... A Booking office is like a city within a city.”
A design elképzelés a ’Tour in Budapest’ szlogent kapta. Az iroda különböző funkciójú területeinek karakterét egy-egy jellegzetes városi állomás ihlette: mintha Budapesten tennénk egy gyors látogatást a városi tereken, parkokon és a folyón átívelő hidakon keresztül egészen egy romkocsmában való megpihenésig.
Az irodába belépve egy városi parkra utaló kis közösségi térben találjuk magunkat, ahonnan utazásunk indul. Megjelenik a tereket idéző macskakő, a régi utcai lámpák, a homlokzati téglafalak, a park zöldje, a Szabadság-híd színe és mintázata az egyedi asztalos- és lakatosszerkezetekben, a Duna ’vize’ a szőnyegben, a lakásokat idéző halszálkaminta a padlón, illetve a konyhaterületen az igazi budapesti romkocsmák karaktere.
Fontos tervezési szempont volt, hogy olyan felületeket alakítsunk ki az irodatérben, ahol az itt dolgozók személyessé tudják tenni irodájukat. Ilyenek a tárgyalók falán megjelenő grafikák, amelyekhez a Booking.com választott képi elemeket, illetve a Szabadság-hídra utaló, mágnesezhető fémfelületek, ahol a kollégák által megjelenített tartalom mindig változik. A kollaborációt, a közösséget tovább építi a nyílt terű iroda felőli fal karakteres megjelenése: egy fehér filccel írható kék fal, amely egyben a Booking.com brandjére utaló elem is az irodatérben.
Előző irodájukból felhasználásra kerültek a mobíliák. Romkocsma hangulatú konyhájukat az új irodába is áthoztuk, az új belsőépítészeti hangulatba harmonikusan beleilleszkedő módon. Így továbbra is visszatérő elemek a színes fémszékek, a krétával írható felületek, a rusztikus fa anyaghasználat, a gyümölcsös stand, a csocsóasztal és a színes textilkábelen lógó szénszálas izzók, amelyek mellett a rusztikus téglafalon lógó új képkeretek tovább fokozzák a romkocsma hangulatot.
Az új Booking.com iroda minden stíluselemében és funkciójában továbbviszi az előző munkakörnyezet előnyeit, miközben hatékonyan alkalmazkodik a megváltozott bérlői igényekhez.
1.) Az ügyféllel közös gondolkodás során kialakított építészeti koncepció.
2.) Karakteres városimázs és brand jelenlét az irodatérben.
3.) Az előző iroda jó gyakorlatainak átemelése az új térbe.
4.) Meglévő bútorok és designelemek újrahasznosítása, fenntartható szemléletben.
5.) A téroptimalizálás szép megoldása.