Az Év Irodaháza

Millennium Gardens Irodaház - I. fázis

Adatlap megosztása

Cím: 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 10/B

Átadás éve: 2022 Q3

Ingatlan mérete: 21600 m²

Irodában dolgozók száma: 820

Bérlő cég: Henkel, Fressnapf, MSD Pharma, Provident, HVAC, InsularTech, bimGroup, KÉSZ Csoport, Kantin, Aestella Klinika

Tervezés / belsőépítészet

Finta és Társai Építész Stúdió Kft.

Bérbeadó

CBRE

Bérbeadó

Colliers

Kávé & catering

Kantin

Rövid bemutatkozás

A budapesti Millennium Gardens ‘A+ kategóriás’ irodaház első üteme 90% feletti bérbeadottsággal nyitotta meg kapuit a Központi Pest részpiacon, a Lechner Ödön fasoron 2022. harmadik negyedévében, a Millennium Városközpont befejező elemeként. A TriGranit által fejlesztett és a Revetas Capital által finanszírozott épület a magyar piac egyik legreprezentatívabb irodaprojektje, az ESG szemléletű fejlesztések zászlóshajója. A Duna-parti gyöngyszem első üteme 21 600 négyzetméter bérbeadható területet kínál bérlőinek.
Az irodaház a TriGranit által fejlesztett, kétszeres FIABCI-díjas budapesti Millennium Városközpont utolsó eleme. Az elsőként átadott északi torony teljes bérbeadható területe 21 600 négyzetméter, amelyből 18 210 négyzetméter nettó irodaterület, valamint 450 négyzetméter üzlethelyiség. Az egyedülálló dunai panorámát kínáló 9 emeletes épületet a FINTA Studio tervezte. Az irodakomplexum első bérlői, a Henkel Magyarország, Fressnapf, és az MSD Pharma már beköltözött, a többi blue-chip bérlő között pedig megtalálható a Provident, a bimGroup, a HVAC és az InsularTech is.
Az irodaház Budapest egyik legdinamikusabban fejlődő városrészében található, a Soroksári úti irodafolyosón, melyen és közelében folyamatosak a fejlesztések, mind a közlekedési infrastruktúra, mind a lakóépületek és üzleti ingatlanok terén.
A szórakozás és kultúra kedvelőinek is tökéletes választás lehet az irodaház, ugyanis a Müpa, a Nemzeti Színház és a Budapest Park mellett mozi, valamint éttermek és kávézók is biztosítják a munka utáni kikapcsolódási lehetőségét a közelben. Négy egyetem található az irodaház közelében, így a nemzetközileg is elismert Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, illetve a Semmelweis Egyetem.
A Millennium Gardens irodaház közvetlen környezetében, a Duna mentén egy másfél hektáros zöld park is található, mely ideális egy rövid futásra vagy sétára munka után.


Az irodaházban lévő szolgáltatások:
• 0-24 belépés, recepció és biztonsági őrség
• Automatikus belépési jogosultság-kezelő
• Házon belüli üzemeltetés
• 100%-ban akadálymentes helyiségek
• 641 parkolóhely 4 garázsszinten

• Elektromos autótöltési lehetőség (számuk igény szerint bővíthető)
• Dedikált parkolóhelyek motorkerékpárok számára
• 300 fős étterem és kávézó a földszinten
• Tetőkert nyitott terasszal
• Tornyonként 6-6 nagysebességű lift
• 248 kerékpár tárolására alkalmas helyiség öltözővel és zuhanyzóval
• Mosdók a közös folyosókon
• További mosdók a mozgáskorlátozottak részére
• Mozgásérzékelő világítás a közös területeken
• Nagyon alacsony, 3.9%-os közös területi arány


Szociális terek minősége, belsőépítészeti, funkcionális szempontból különleges megoldások, és olyan megoldások, amik igazodnak a legújabb generációs igényekhez:
Az irodaház földszintjén egy zöld kert, a legfelső emeleten pedig egy egyedülálló tetőterasz található, ahonnan fantasztikus panoráma nyílik a Dunára. Ezek egyaránt szolgálhatnak alternatív munkaterületként, találkozóhelyként, illetve pihenőhelyeként.
Az irodaház földszintjén egy 300 férőhelyes prémium étterem található, mely mind kialakításában, mind ételválasztákában kiemelkedő minőségű. A nyáron terasszal is kibővített étterem kitűnő választás akár munka utáni vacsorákhoz, vagy egy pohár italra színház előtt. Az épület lobbijában elhelyezkedő óriási zöld fal lélegzetelállító látványa mellett a tér oxigénellátásban is szerepet játszik.
A lift előtereinek és a mosdó falainak színválasztása pedig a természet nyugalmát, harmóniáját tükrözi vissza. Épület körül elhelyezett növénykazetták kis szigetet képeznek, ami egy kis pihenésre ad lehetőséget mind az épületben dolgozóknak, mind az arra sétálóknak. A növénykazetták körüli támfalakban kültéri telefontöltők is elhelyezésre kerülnek, mobiltelefon-töltést lehetővé téve az ott-dolgozóknak.


Személyek, akik cégen belül a legtöbbet tették a projekt megvalósítása érdekében
• Tom Lisiecki, CEO, TriGranit
• Makk Dömötör Károly, Bérbeadási Vezető, TriGranit
• Borbély Csaba, Projekt Igazgató, TriGranit


OKOK, AMIÉRT ÉRDEMES A DÍJRA

A TriGranitnál több mint 25 éve támogatjuk a világ legnagyobb cégeinek magyar és régiós központjait abban, hogy megtalálják a tökéletes irodát. Olyan fenntartható és környezetüket meghatározó épület-, és városfejlesztési projektekért nyertünk el 50-nél is több nemzetközi díjat, melyek a minőségi és megbízható kivitelezésen túl magas esztétikai és funkcionális minőséget képviselnek. Az általunk 25 éve megálmodott Millennium Városközpont méltó befejező projektje a 2022 nyarán átadott Millennium Gardens irodaház, amely egyszerre kínál reprezentatív megjelenést, lenyűgöző kilátást, kiváló megközelíthetőséget, fenntartható üzemeltetést és munka utáni sportolási vagy kulturális lehetőségek egész sorát. A Millennium Városközpont fejlesztés a Millennium Gardens irodaházzal együtt egy több, mint 10 hektáros elhanyagolt ipari területet rekultivált, és tett szerves részéve a városnak.
Fenntarthatósági megoldások a kialakítás és a működés során, illetve olyan gépészeti és technikai megoldások, amik csökkentik az energiahasználatot, és hatékony üzemeltetés tesznek lehetővé.
A Millennium Gardens a Revetas Capital ingatlanbefektető ESG & 2040 Carbon Neutrality stratégiájának első megvalósult eleme, ezáltal a fenntarthatósági szempontok és jövőbeni környezetvédelmi elvárások maximális figyelembevételével terveztük meg. A tervezés során innovatív megoldásokat alkalmaztunk a CO2 kibocsátás és az energiafogyasztás minimalizálása érdekében, valamint környezetbarát építőanyagokat használtunk. A Millennium Gardens kivitelezőit a HSE-követelmények szerint választottuk ki, szigorúan ellenőriztünk minden helyszínen végzett munkafolyamatot, és a határértéken belüli szén-dioxid-kibocsátás mennyiségéről is jelentést készítettünk. Az épületet a BREEAM "Kiváló" és az Access4You "Gold" minősítéseknek megfelelően terveztük és valósítottuk meg.


Az épület konzolos homlokzat-kialakítása azon túl, hogy látványos és izgalmas külsőt kölcsönöz az irodaháznak, lehetővé teszi, hogy az irodatereket ne érje közvetlen napfény, csökkentve ezzel a hűtési költségeket, és az ott dolgozók számára is komfortosabb munkavégzést tesz lehetővé.


Az épület teljes mértékben független a gáztól, a fűtést hőszivattyúkkal biztosítjuk, a távhőt pedig csak az épület kiegészítő fűtésére használjuk, szükséges szerint. A mozgásérzékelős fényforrásaink lehetővé teszik az energia felesleges használatának mellőzését, és egyben érintésmentessé teszik a világítás használatát. Mindemellett az irodaház teljes területén csak LED-fényforrásokat és víztakarékos csaptelepeket használunk.


További fenntartható és innovatív technológiák és megoldások:
Intelligens épületmenedzsment rendszer, energiahatékony liftek és légkondicionáló rendszer, szelektív hulladékgyűjtés, ivóvízszűrő rendszer, denevérodúk kialakítása, víztakarékos vizesblokki csaptelepek, víztakarékos zuhanycsapok a kerékpáros öltözők, valamint karbantartói zuhanyzóknál; épületfelügyelet által kontrollált rendszerek, amelyek a fogyasztási mérési eredmények alapján folyamatosan optimalizálhatók


A Covid utáni időszakra gondolva, a fertőzésveszély csökkentése érdekében, érintésmentes kivitelben valósultak meg a mosdók csaptelepei, szappanadagolói és kézszárítói. A légtechnikai rendszereknél nagyobb szűrési képességű kettős szűrők kerültek beépítésre, továbbá UV csírátlanító berendezéseket is beépítettünk a légtechnikai rendszerekbe.
Parkolórendszerünk a bérlők és vendégek számára a parkolóhely számának belépéskor történő megadását is lehetővé teszi. Belépőkártyával üzemelő liftek kerültek beépítésre, biztosítva a jogosultsági szintnek megfelelő szintre történő feljutást a leggyorsabb és leghatékonyabb módon.


Hogyan reagált az irodaház a bérlők megváltozott igényeire?

A maximális hatékonysággal megtervezett irodaépületben rendkívül alacsony a közös területek aránya, mindössze 3,9%, ami jelentősen kisebb költséget jelent a bérlők számára. Tekintettel arra, hogy új, még szabad terekkel rendelkező irodaépületről van szó, a beköltöző bérlők minden igényére rugalmasan tudunk reagálni. Mindemellett az épület összes ESG és energiahatékonysági megoldása egyben reakció a megváltozott bérlői igényekre.