2016-ben kaptuk a megbízást a nyomdaipari szolgáltatásokat nyújtó Prime Rate Kft-től új, gödöllői gyártócsarnokukhoz tartozó fogadóépület belső tereinek megtervezésére. A fogadóépületnek egyszerre kell munkahelyként (irodaházként) és a megújuló Prime Rate brand arculati elemeként is működnie.
Fontos volt, hogy a belső tér a cég profilját adó nyomdaipari tevékenységekre reflektáljon, egyúttal igényes és időtálló munkakörnyezetet is teremtsen.
Arra törekedtünk, hogy az ipari parkok épített környezetére jellemző monotónia és „dobozos” design megoldások helyett, egyszerű eszközökkel friss és értékálló belsőépítészeti minőséget hozzunk létre.
Az ipari parkok építészetének funkcionális világába becsempészett legkisebb kreativitás is nagyban gazdagítja az épített környezetet amellett, hogy a munkatársak számára egy - az ipari szektorban - szokatlanul magas minőségű munkakörnyezetet biztosít.
A belső terek kialakításakor a koncepció alapját a nyomdaiparra jellemző színek és textúrák világának sokszínűsége adta. Megragadtuk a nyomdaiparra jellemző technológia letisztult, átlátható rendszerét, ötvözve a felhasznált alapanyagok adta sokrétű megjelenés lehetőségével. Nem csak a színek, a fény, de a tapintás is fontos szerepet játszik egy-egy igényes grafikai, nyomdai munka befogadásakor. Arra törekedtünk tehát, hogy a belső tér már az első pillantásra megragadó legyen, egy igényes grafikai kiadvány befogadásához hasonlóan. A réz megjelenése finom utalás az ipari technológiára. Az előtér betonhatású falfelületén a cég logójával építünk egy új texturát, melyet a felületet megvilágító falikarok emelnek ki. Az üvegfelületek átlátásai, a terek egymásba folyó rendszere, a letisztult, igényes grafikai munkákra jellemző érzést teremti meg.
Az étkező a játék, a pihenés tere, ahol egy másik világot, a ’60-as évek amerikai gyorsétterem interiort idéztük meg, a koncepcióba illő apró utalásokkal, mint pl. az étkező boxok, a fém lámpák- és táblák, és telített színek.
A Megbízónk elvárása egy egyszerű, letisztult, de megjelenésében mégis egyedi, az ipari parkok területén megszokott minőségű beruházásoktól eltérő, magasabb színvonalú enteriőr megteremtése volt.
A tervezés során nem csak a már terveken kialakult építészeti terek „felöltöztetése” volt az elvárás, hanem a belső térkapcsolatok - az addigra kikristályosodott megbízói elképzelések – újra tervezése, újra gondolása is.
A Prime Rate dolgozói egy olyan új és motiváló munkakörnyezetben dolgozhatnak, amit korábban nem kaptak meg. A cég vezetősége felismerte, hogy a rendezett, igényes munkakörnyezet nem csak kifelé üzenet a cégről, de befelé, a munkatársak felé is a megbecsülés, a munkájuk elismerésének üzenete. A tervezés kezdetén sok, ilyen témát érintő beszélgetésünk volt a megbízóinkkal, akikben abszolút partnereket találtunk abban, hogy ne csak kifelé gondolkodjunk, hanem belül is nézzünk körül. Vizsgálják meg a munkatársaik igényeit és próbáljuk a két dolgot (kifelé és befelé kommunikálás) egy platformra hozni, olyan munkakörnyezetet teremteni, mely ösztönzőleg hat és büszkévé tesz.
Megbízónk visszajelzései alapján büszkék vagyunk arra, hogy a munkánk során létrejött interior képes a cég arculati elemeként működni, hogy jól megkülönböztethető karaktert sugároz; a munkatársak pedig büszkén vették birtokba.
A legfontosabb visszaigazolás ebben a belsőépítészeti projektben az volt, hogy egy határozott belsőépítészeti koncepcióval, meghatározott anyagi kerettel és kifeszített tervezési idő alatt is lehetséges egy szerethető, inspiráló és karakteres munkahelyi környezet megteremtése.
Mindezt úgy, hogy a térkapcsolatok és belsőépítészeti hangulatok kialakításakor sehol nem kényszerültünk, a munkavégzés megkövetelte funkcionalitás ellen ható kompromisszum megkötésére!
Ismét világossá vált számunkra, hogy a Megbízóval eltöltött minőségi idő, az intelligens kooperáció és az értő figyelem, hozzáadott értéket teremt és megsokszorozza a projekt eszmei értékét.