Az épület tulajdonosa és fejlesztője a WING Zrt., a Magyar Telekom Csoport – mely 2018-ban kezdte meg a beköltözést - hosszú távon bérli az ingatlant. A Market Építő által kivitelezett székház a XXI. század építészetének és a főváros arculatának meghatározó együttese, melyet a számok volumene is megerősít: az építkezés során 80.000 köbméternyi betont, 10.000 tonna betonacélt és 26.000 négyzetméternyi homlokzatüveget használtak fel. A grandiózus épület tervezésekor a megrendelő és a TIBA Építész Stúdió kiemelt figyelmet fordított a fenntarthatósági szempontokra is, így a BREEAM Excellent elvárásoknak megfelelően többek között energiahatékony berendezéseket, alacsony vízfelhasználású szanitereket, szelektív hulladékgyűjtő metódust alakítottak ki a székházban, melyet komplex épületfelügyeleti és energiamenedzsment rendszer kezel.
A tervezés kulcsszavai az újító-innovatív, ügyfélközpontú-szolgáltató, nyitott, egy közösség és a dinamikus volt, így a belső tereket aktív designstratégiával tervezték, ami kényelmes használat mellett mozgásra ösztönzi a dolgozókat.
Az új székház működési és kulturális szempontból is új fejezetet nyitott a cég életében, hiszen a költözéssel a korábbi fragmentált elhelyezkedés megszűnt, így mintegy 5.000 kolléga dolgozik egy épületben. Mindez lehetőséget teremtett arra, hogy korábban kiaknázatlan szinergiák jöjjenek létre és hatékonyabb legyen az együttműködés.
Az átvétel után azonnal megkezdődött a székház felszerelése a megrendelő koordinálásával, de előtte és közben megannyi tervező és kreatív dolgozott azon, hogy az épület ne csak struktúrájában, de légkörében is maximálisan támogassa és színesítse a székházba költöző kisvárosnyi munkatárs napi munkáját.
Bérlői oldalról egy olyan haladó szemléletű környezet teremtése volt a cél, ahol egy nyitott és elkötelezett közösség tagjaként szabadon kibontakoztathatja mindenki a tehetségét, kamatoztathatja tudását. Ahol a terek képesek inspirálni és a hatékonyságot támogatni.
A felszerelés és beköltözés egy időben zajlott a vállalatcsoport kulturális és szervezeti transzformációjával. Ezzel összefüggésben lehetőségünk nyílt olyan irodaterek kialakítására, ami amellett, hogy a főváros arculatának meghatározó épület együtteséhez méltó munkakörnyezetet képvisel a belső terekben is, rugalmasan és dinamikusan támogatja az újonnan felálló szervezetek kollaboratív együttműködését, hogy minőségivé, élmény-értékűvé válhasson a munkatársak itt eltöltött ideje.
A munkavállalói élményt az épületben elérhető szolgáltatások teszik teljessé: többek között az ország első tetőtéri futópályája, Budapest egyik legszebb kilátású wellness részlege, a földszinten található Café Frei, a tetőterasszal is rendelkező speciality kávézó, illetve a street food kínálattal rendelkező kisétterem, a gyerekkuckó, valamint a szélesebb igényeket kielégítő, nagyobb befogadóképességű kantin mind színt visznek az itt dolgozók mindennapjaiba.
SZOLGÁLTATÁSOK:
3 mélygarázs szint 1350 db autó-, 50 db motor-, 344 kerékpár-, 50 elektromos autó parkoló, 16 db öltöző és zuhanyzók
Földszint, 8 emelet és tetőszint
4000 munkaállomás
4-5000 kollégát befogadó munkahely
2 étterem 500 fős leüléssel és 2600 adagos konyhával
2 kávézó és tetőterasz
300 fős konferencia terem
700 m2-es fitnesz központ és wellness részleg
Futópálya a tetőn
27 db lift
2000 m2 belsőkert 150 m2-es tóval
Zöldfalak és zuzmófalak
Autómosó
Gyerekkuckó
Egyészségügyi rendelők
Magyar irodapiac 2%-át érintő irodatér kialakításában közreműködő létszám már önmagában unikális.Azonban az irodaház igazi szépsége túlzások nélkül, hogy már csak nagyságának köszönhetően is rengeteg lehetőség volt/van benne, mind tervezői, mint felhasználói oldalról.
Az épület volumenéből adódó monumentális terek elaprózódás nélkül történő emberléptékűvé tétele volt az egyik legnagyobb kihívás a tervezési szakaszban, mindezt úgy, hogy hasznos funkciót adjunk a tereknek, a transzparencia megtartásával.
A tevékenység alapú térszeparáció mellett a távmunka és a shared desk rendszer támogatja a változatos munkakörnyezet flexibilis kialakítását, amely gyorsan tud reagálni a változásokra mégis biztosítja fizikálisan és virtuálisan is a folyamatos kapcsolódást. Az irodatér és hozzá szorosan kapcsolódó tárgyalók általános, de nem nagyiparian steril kialakítást kaptak. Az operatív bútorok kiválasztása a dolgozók bevonásával történt.
Az általános tervezési irányelveket a vállalatcsoport által meghatározott brand platformok adták, amelyek időtlen, de nem didaktikus módon beépülve az épületbe biztosítják a márka egészének tükröződését. /Liberate, Attract, Transform, Solve, Innovate, Simplify, Impact, Inspire/
A platformokhoz minden szinten egy meghatározó színt rendeltünk. Az új épület brand-koncepciójában definiált emeleti tematikákhoz alkalmazkodva az egyes szintek grafikai arculatában az adott szint hívószavának grafikailag redukált, absztrakt formanyelve is megfogalmazásra került. Így a szint színek és a hozzájuk tartozó szignalizációs grafikák adják meg az adott emelet alapmotívumát.
Egy 200 m hosszú és 50 m széles 8 szintes változékony épületben komoly hangsúlyt kapott a fenntartható, érthető szignalizáció és az orientációs rendszer tervezése, hogy ennyi ember fennakadás nélkül, hatékonyan tudjon együtt dolgozni. Az irányítás alapjait szintén az épület vizuális formanyelve adja szintenként egy-egy vezérszínnel és egy-egy absztrakt formanyelven megfogalmazott elemmel kiegészülve, grafikailag koherens módon megfogalmazva. Így egy kompakt, világos, könnyen érthető és mutálható orientációs segédlet jött létre a falakon.
Az alapműködéshez szükséges helyiségek emberközeli kialakítása mellett a brand platformok centrumaként lettek megalkotva a közösségi terek, melyek alapjaikban gondolják újra a gyermekkorunk játszótereinek hangulatát. A csocsó és a babzsák mellett feldobják és inspirálják a kisvárosnyi lakosságú épület dolgozóit. Legyen ez egy torpedóasztal, ringlispíl, analóg telefon, mászóka, hinta vagy keljfeljancsi, kellő mértékben töltik meg játékossággal és harmóniával a mindennapokat.
A közösségi terek összekapcsolódását az extra funkciókkal ellátott mobíliák mintegy függőleges hidakat képeznek az egyes szintek között, torony, fa, cukorka és kukac totemek formájában.
A csaknem hatvanezer négyzetméternyi irodatér megtörésére a székház minden emeleti szintjére 3-5 nagyobb léptékű falgrafika került kézzel felfestésre, nyolc különböző hazai illusztrátor tervezéséből. A grafikák a szinti irányelvekre reflektáló autonóm, művészeti alkotások, melyek változatos figurális és színpalettával prezentálják az adott szint tematikáját.
ÉRDEKESSÉG:
Három, egymástól független távközlési hálózat biztosítja a munkavégzés együtt legfontosabb hátterét: egy vezetékes, egy WIFI és egy jelenleg 4G-n működő, de 5G képes mobilhálózat.
WIFI és mobilhálózat is elbírja az akár napi szinten együttműködő 4000 munkaállomást és a 4000 mobilkészüléket is.
Hiszünk abban, hogy az épületet megtöltő nagyszerű és elhivatott, tenni akaró emberektől lett inspiráló munkahelyi közösségünk, akik élettel töltötték meg a tereket. Ehhez jól jön, ha van egy olyan tér, mely önmagában is inspirál, csapatmunkára és előrelepésre késztet, de egyben szabadságot is ad – ilyen a Magyar Telekom Csoport székháza.