Az Év Design Irodája

DekoRatio Branding & Design Studio

Adatlap megosztása

Cím 1077 Budapest, Rózsa utca 36.

Átadás éve: 2014 Q4

Ingatlan mérete 350 m²

Irodában dolgozók száma 23

Tervezés / belsőépítészet

Kiss Miklós

Kivitelezés / Fitout

DekoRatio Branding & Design Studio

Rövid bemutatkozás

A DekoRatio egy Branding és Design Studio. Kiss Miklós, a stúdiónk tervezője ugyanabban hisz, amiben mi is: a design nemcsak szebbé, hanem jobbá is teszi a világot. A cél az volt, hogy egy olyan teret hozzunk létre, ami demonstrálja a jó design pozitív hatását az emberekre. A pozitív hatását a munkatársainkra, akik inspiráló és mégis nyugodt környezetben dolgozhatnak nálunk. És persze az ügyfelekre, vendégekre, akik amellett, hogy a stúdiónkat látva megismernek minket, közben felismerik az igényes megjelenés jelentőségét is.


Egy olyan teret álmodtunk meg, ahová élmény bejönni és ahol mindennek jelentése, története van. Fontos, hogy ezt úgy valósítottuk meg, hogy a legtöbb belsőépítészeti elemet mi kiviteleztük, házon belül. A végeredmény egy igazi bemutatóterem lett, ahol a branding, a design és a kivitelezés, tehát mindhárom tevékenységünk jelen van valamilyen módon. Egy olyan stúdió, ahol nem csak azt mutatjuk meg, hogy milyen jó dolgokat tudunk készíteni, hanem azt is, hogy hogyan dolgozunk és gondolkodunk.


Okok, amiért a díjra érdemes

A stúdiónkkal kapcsolatban talán arra vagyunk a legbüszkébbek, hogy ebben a térben jelen lenni ugyanúgy élmény a nálunk dolgozóknak, mint a hozzánk érkezőknek. Ehhez egy térben kellett összehangolni két ellentétes dolgot: egy nyugodt munkakörnyezetet és egy vibráló bemutatótermet. Ennek a sikeres megvalósulásához az is hozzájárult, hogy itt minden egyes apró vizuális ötletnek van valami története vagy jelentése.


A showroom nevű helyiségben az asztal egy óriási Pantone-színskála, a saját gyártású neonokból kirakott Lorem Ipsum felirat pedig egyben a szoba fényforrása is. A sok helyen felbukkanó képregény motívumok egyszerre mutatnak be tökéletesen felépített brandeket és egyszerre utalnak a XX. századi Amerikára, ahol a képregény, a pop-art és a reklámipar oda-vissza hatottak egymásra. Legfontosabb üzeneteink, a Legyünk jobbak!, a WOW!, az Itt az idő, hogy jobb legyél! valamilyen egyedi módon mind-mind visszaköszönnek a falakon. Ezek olyan kisebb-nagyobb vizuális gegek, amik elmesélik, hogy kik vagyunk mi, és nap mint nap inspirálnak minket arra, hogy még jobbak legyünk.


A stúdió térszerkezetét egy padlón végigfutó elmetszés határozza meg. Az elvágással létrejövő két térrész két eltérő karaktert kapott, ezzel is utalva arra, hogy mi egyszerre foglalkozunk tervezéssel és kivitelezéssel. A letisztult, minimalista formákat képregény motívumokkal vegyítő fogadótér, kistárgyaló és projektmenedzseri szekció jeleníti meg a design-szellemiséget. A showroomból induló, de igazán a közösségi térként használt nappaliban kiteljesedő indusztriális világ pedig a kivitelezési tudásunkat idézi fel.