Az Év Reprezentatív irodája

CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang budapesti iroda

Adatlap megosztása

Cím 1053 Budapest, 1053 Budapest, Károlyi utca 12. 1. és 3. emelet

Átadás éve: 2024 Q4

Ingatlan mérete 1630 m²

Irodában dolgozók száma 130

Bérlő cég CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang LLP Magyarországi Fióktelepe

Mobil és üvegfalak

GMB Solutions

Növénydekoráció

Gourmet Garden Kft. - Grofie – Green On!

Költöztető cég

Frachtmeister International Kft.

Tervezés / belsőépítészet

MádiLáncos Stúdió

Projektmenedzsment

ML2C

Világítástechnika

Solinfo Group

Irodaszőnyeg, padló

Decorfloor

Kivitelezés / Fitout

FITOUT

Signage design

BePro

Irodabútor

Dowork

Irodabútor

Haworth

Irodabútor

Basic Collection

Irodabútor

Office Art & Design

Irodaszőnyeg, padló

Floor by Blue

Fotók

Hlinka Zsolt

Art consultancy

Fine Art Rent

Rövid bemutatkozás

A CMS Magyarország egyik legnagyobb presztízsű ügyvédi irodája, mely a pesti belváros szívében, a Ferenciek terén működik. Az angol tulajdonosi hátterű cég az elegáns Ybl-palotában találta meg otthonát, immár két évtizede. A MádiLáncos Studio tervei szerint megújult irodatér itthon ritkán látható minőségben, rendkívül igényes anyagokkal és művészeti koncepcióval nyerte el új formáját.


Okok, amiért a díjra érdemes

Az Ybl-palota 1869-ben épült fel Ybl Miklós tervei szerint. Eredetileg az Első Pesti Hazai Takarékpénztár székháza volt, de az elmúlt másfél évszázadban szolgált irodaházként és lakóházként is. Az épület több helyiségét, így a banktermet és a főlépcsőt korhű állapotban állították helyre, de az irodaház megfelel a mai, modern irodafunkciók követelményeinek is.


A CMS az irodaház régi bérlője, melynek eredeti irodáját is a MádiLáncos Studio tervezte. A legutóbbi átalakítás több mint tíz éve történt, a CMS ekkor a teljes 1. és a 3. emeletet elfoglalta. A járványhelyzet után az ügyvédek kevesebbet jártak be, így az iroda használata megváltozott, kézenfekvőnek tűnt egy workplace strategy folyamat keretében felmérni az új igényket.


A kérdőívek és workshopok eredményéből kiderült, hogy igény lenne informális közösségi terekre, ahol az ügyvédek kötetlenül beszélgethetnek, együtt dolgozhatnak vagy kikapcsolódhatnak. Továbbá a jelenleginél több belső tárgyalóra lenne szükség, ugyanakkor a munkahelyek racionalizálásával kevesebb irodaterületre. Az új stratégia alapján a MádiLáncos tervezői hatékonyabb elrendezést tudtak javasolni: az 1. emeleten csak ügyfélterületek és back office funkciók maradtak, a többi területet pedig visszaadták a bérbeadónak. Az ügyvédcsoportokat a 3. emeletre helyezték, két tágas workcafé köré.
A MádiLáncos tervezői és projektmenedzsere az ügyvédi iroda anyacégétől, Angliából kapott iránymutatások alapján, mégis szabad kézzel dolgozhatott. Ez egyben kihívás is volt, mert a cég világszerte megtalálható székhelyeire sokkal inkább jellemző a kortárs irodadesign, mint a műemléki környezet és az itt található, klasszikus értékeket tükröző anyagok.
Az iroda néhány évvel ezelőtt még klasszikus, középfolyosós elrendezést mutatott. A tervezők ezt sok üvegfal alkalmazásával jelentősen fellazították, de – az ügyvédi munka munka jellegéből adódóan, illetve megrendelői kérésre – kerülték a nagyobb léptékű open office kialakítást. Jelentősebb alaprajzi átrendezés csak az új workcafék esetében történt, ahol már megcsillan az a rendkívül finom anyaghasználat, ami az irodatér számos pontján visszaköszön.


Az irodákról elmondható, hogy a korábbinál sokkal komfortosabbak lettek, tágas közösségi terekkel, telefonfülkékkel és tárgyaló booth-okkal, zárt nyomtatóhelyiségekkel, és emelhető, motoros asztalokkal, valamint állítható monitorkarokkal.
A belsőépítészek a tervezés során maximálisan figyelembe vették az ESG szempontjait. Ennek jegyében felújították a meglévő konferenciaasztalokat, és megtartották a munka- és tárgyalószékeket is. Az esztétikailag elavult vizesblokkok csempefalait műgyantás kerakoll festékkel kezelték, merészen elegáns kék színre váltva a standard fehérről. A fel nem használt, régi bútorok többségét a CMS el fogja adományozni, többek között a Heim Pál Kórháznak, átvállalva a szállítás és a szerelés költségeit és logisztikai terheit, így tényleg semmi sem kerül hulladéklerakóba!


Az ügyféltér egyik „highlight”-ja az épület kiemelt pontján található saroktárgyaló, illetve a hozzá tartozó client lounge, melynek designja a képzeletünket messze, egy régi londoni klub szivarszobájába vagy egy angliai vidéki kastély könyvtárszobájába repíti. A tér ma egy többcélú közösségi térként szolgál, ahol akár tárgyalásokat is lehet folytatni, a megszokott tárgyalóasztalokhoz képest kötetlenebb, kényelmesebb formában.
A client lounge kifinomult anyaghasználata – a plasztikus fa falburkolat, a diófurnér, a fekete márvány, a bőr – köszön vissza az olyan kiemelt helyeken, mint amilyen például a recepció. Ezek a finom részletek nemcsak a reprezentatív célokat szolgáló tereket jellemzik. Jó példa erre bármelyik folyosó, ahol egy olasz gyártó kimagasló minőségű falikarait találjuk.
A CMS irodája azonban nemcsak egy klasszikus, polgári értékeket tükröző irodatér, hanem egy ötletes, modern munkahely is. Jó példa erre az úgynevezett pet room, ahol a kutyával érkező munkatársak tudnak dolgozni.


Érdemes kiemelni az iroda kimagasló art koncepcióját. A megbízó cég korábban is értékes művészeti gyűjteménnyel rendelkezett, azonban ők is szembesültek azzal a problémával, hogy ezeket a karakteres alkotásokat nem mindig könnyű elhelyezni. Az MLS tervezői, elsősorban Sárosdi-Mádi Krisztina segített a kontextust, a megfelelő helyet megtalálni ezen alkotások számára, amelyek ma már az irodatér szerves részét képzik.


Az MLS az iroda megvalósításáért volt felelős, a workplace strategy és projekt management munkát pedig az ML2C, a cégcsoport erre szakosodott tagja látta el. Az átalakítást úgy kellett levezényelni, hogy a CMS a munkák alatt végig használta az irodát, ami pontos logisztikai tervezést igényelt. A kitűzött idő előtt, és költségvetésen belül tudták átadni. A kivitelezés minősége a Fitout Zrt. szakembereinek a munkáját dicséri. Az ügyféltér zömében a Vitra designbútorait (pl. Grand Repos fotelek, Eames alu chair) a DoWork szállította, az irodaszint bútorait az OfficeArt és a Haworth. A designlámpák Solinfotól jöttek.


A zsűri indoklása a díjazásra

A CMS irodája tudatos tervezéssel és környezettudatos megközelítéssel tűnik ki. A közösségi terek, mint a 20 éves tárgyalóasztal újrahasznosítása és az ELTE hallgatók számára biztosított előadási lehetőségek, erősítik a cég társadalmi felelősségvállalását.


Tervezők

MádiLáncos Studio


Vezető tervezők: Sárosdi-Mádi Krisztina, Láncos Áron, Szlovák János
Projektvezető: Máthé Virág, Mezey Sándor
Tervezők: Babecz Ákos, Bálint Dóra, Kiss Laura, Kovács Andrea, Kovács Edmond, Matheidesz Sára, Tarjányi Vivien