A Sanofi innovatív nemzetközi biotechnológiai vállalatként világszerte milliók számára kínálunk terápiás megoldásokat és életmentő védelmet nyújtó vakcinákat. Vállalatunk a hazai gyógyszergyártási tradíciókra építő, európai viszonylatban is számottevő jelenléttel rendelkezik Magyarországon. Fáradhatatlanul kutatjuk a tudomány csodáit, hogy jobbá tegyük az emberek életét. Elszántan keressük a megoldásokat a betegek panaszaira; ez az elkötelezettség motivál minket arra, hogy áttörést hozó készítményeket és vakcinákat fejlesszünk ki.
Az új irodatér tervezésének megkezdésekor a munkavállalók igényeit részesítettük előnyben, így a terek kialakításánál szerettünk volna egy csendes belsőépítészeti átmenetet biztosítani az első, 2020-ban kialakított Sanofi Busines Services Budapest Center és a most kialakításra került Sanofi irodák között. Ezt figyelembe véve az otthonosság és a kellemes, puha felületek megteremtése végigkísérték a tervezést. Az új irodát az előzőtől eltérő munkastruktúrára és munkavállalói igényekre kellett kialakítani, ezért bátran kísérletezhettünk új megoldásokkal. Azontúl, hogy szép, magas belsőépítészeti minőségű munkakörnyezet születhetett meg, az iroda számos innovatív alaprajzi megoldással rendelkezik, amelyeket egy átlagos open office rendszerben általában nem lehet megvalósítani. A munkaasztalok és tárgyalók, közösségi terek aránya 50-50%, alternatív munkahelyekkel kiegészítve, így a szabad asztalfoglalási rendszerben számos napi lokáció közül választhatnak a kollégák az adott napi tevékenységükhöz vagy akár a hangulatukhoz igazodva. Belsőépítészetileg kihívásnak tekintettük a megfelelő benapozottsághoz kötni a funkciókat és reagálni a kb. 80 méter hosszú belső folyosókra.
A terv kiemelt része volt a magyarországi természeti képek erős koncepcionális megjelenítése. Ennek nyomán alakult ki pl. a Tisza zóna, ahol a kanyargó belső folyosó felfűzi a szeparáltabb open office munkaterületeket, a belső tárgyalókat, a lounge területeket és normál open office asztalokat. A tervezés során az enteriőr változatossága és az új vizuális és hangulati hatások kialakítása kulcsfontosságú volt, így a térben haladva újabb és újabb területek tárulnak fel előttünk, szimbolizálva az ország valamely jól ismert földrajzi területét.
A Sanofi magyarországi központjának költözése nem csupán logisztikai, hanem kulturális misszió is volt. Egy ipari telephely elavult épületeit és a termelési miliő több mint 100 éves hagyományait hátrahagyva költöztünk egy teljesen új, a 21.századnak és a vállalat új stratégiájának, valamint ehhez kapcsolódó vállalati kultúrájának megfelelő, az Activity Based Working (továbbiakban ABW) modelljét követő irodatérbe. Ezért tartottuk fontosnak, hogy ne csupán létesítménygazdálkodási szempontokat figyelembe véve tervezzünk, hanem jelentős változásmenedzsment projekttel kiegészülve készítsük elő az új teret és magát a költözést.
Már a projekt előkészítésekor tudtuk, hogy munkavállalóinkra számos tekintetben új, korábban számukra ismeretlen munkatér koncepciót fogunk megvalósítani, így kifejezetten nagy fókuszban volt a bevonásuk a teljes folyamat során. A Sanofi belső projektcsapataként külső szakértőkkel közösen a legfőbb célunk volt, hogy a lehető legzökkenőmentesebben, a sajátunkként éljük meg a költözést és a vele járó újdonságokat, változásokat. Ennek okán már az előkészítési szakaszban, számos különböző változásmenedzsment aktivitáson, workshopon és alaposan kidolgozott kommunikációs programon keresztül ismerhették meg a kollégák az akkor még csak prezentációkon létező tereket.
A teljes munkatér ABW szabályai alapján került megtervezésre, figyelembe véve a korábbi években szerzett új tapasztalatokat a 2020-as Sanofi iroda projektünkből. Ennek köszönhetően a munkavégzés támogatására szolgáló zónák, felhasználóbarát Zoom tárgyalóhelyiségek és fókusz szobák jellemzik leginkább a munkatereket. Fontosnak tartottuk az otthonos, befogadó és hangulatos terek kialakítását, ahova a kollégák szívesen járnak, és ahol komfortosan érzik magukat. Ennek igényét erősítette az elmúlt évek pandémiás elzártságából fakadó közösséghez tartozás érzése is. A komfort érzet megteremtéséhez úgy alakítottuk a tereket, hogy egyaránt tudjanak a munkatársak közösségi és privát szférát biztosító helyszíneket is találni. Az aktív, moderált és csendes zónák kialakítása is ezt a célt szolgálta.
A bevonás és az együttműködés meghozta a gyümölcsét: dolgozóink visszajelzései alapján pár hónappal a beköltözést követően is kitart a kezdeti varázs, a dolgozók elégedettsége és öröme. Felmérésünkben leginkább az otthonos, kellemes hangulatot, az élhető és kényelmes tereket, és a munkanapot kellemessé tevő szolgáltatásokat - mint például a masszázsfotelünket - emelik ki pozitívumként munkatársaink. Ebből kifolyólag gyakran pusztán a belső terek szeretete, hangulata és a közösség miatt választják aznapi munkavégzésük helyéül, szemben a vállalat által biztosított otthoni munkavégzés lehetőségével.