A Lidl Magyarország a 2004-es piacra lépése óta töretlenül fejlődik: a Trade Magazin FMCG-piac 2022. évi kereskedelmi toplistáján 3. éve az első helyet foglalja el a kiskereskedelmi láncok között, Ft-ban kifejezett forgalmat tekintve (1193,2MrdFt).
Ma már 200 áruháza és 4 logisztikai központja van Magyarországon és közel 8.500 munkavállalót foglalkoztat. A Központi iroda területének bővítése, mely 16 hónap kivitelezés után 2023 márciusában, az új, „C” épület átadásával zárult le, az évek alatt megnövekedett dolgozói létszám miatt vált szükségessé. A kétszintes mélygarázzsal rendelkező irodaház 1.590m2 alapterületű (összesen 12.664m2) és kialakítása alkalmazkodik az utóbbi években előtérbe került munkavégzési formákhoz. Az irodák open office jellegűek, minden szinten találhatóak meeting pointok és közösségi terek. Az irodaház smart épületként funkcionál, a benne felhasznált technológiáknak köszönhetően energiatakarékos és fenntartható módon alkalmazkodik az időjáráshoz és használathoz.
Vállalati alapelvek és a környezeti felelősségvállalás:
A Lidl Magyarország elkötelezett a környezetbarát megoldások és a munkavállalói számára megfelelő, inspiráló és a hatékonyságot szem előtt tartó munkakörnyezet megteremtése iránt, ezek vezérelték az új irodaház kialakításában is.
#teamlidl – a kollégák
Az építészeti koncepció kialakításának középpontjában a kollégák álltak, a lehetőségekhez mérten figyelembe véve az egyes osztályok eltérő munkavégzési szokásait. A hatékony és gördülékeny közös munka érdekében az irodaházunkban igyekeztünk egy olyan rugalmas rendszert létrehozni, ahol minden igényhez tudunk alkalmazkodni. Első körben nagy tereket alakítottunk ki, ahol mindenkinek megvan a személyes területe, de mégis egy légtérben tudnak a kollégák leülni. Ezt kiegészítettük kettő-négy fős belső Meeting pointokkal és magas háttámlával, oldalfallal, asztallal és elektromos dugaljjal rendelkező kanapés munkavégzési pontokkal is.
Tudjuk, hogy a hibrid munkavégzés megváltoztatja az irodahasználatot is és sok esetben az iroda találkozási pontként is funkcionál, nem csak az íróasztalhoz kötött munkavégzés színhelyeként. Ez a változás a térszervezésünkben is megjelenik. Minden szinten nagy és modern közösségi konyhák kaptak helyet, a földszinten egy rendezvények megtartására is alkalmas éttermet (Bistro), míg a 4. emeleten egy kávézót is kialakítottunk.
A földszinten és a 4. emeleten tavasztól késő őszig használható, lamellás árnyékolókkal és mobil üvegfallal lehatárolható teraszokat építettünk, a kertet szigetszerűen felosztottuk kisebb burkolt és nagyobb zöld részekre. Minden helyszínen nagyobb társaságok számára, illetve pár főnek elegendő asztalok kerültek kihelyezésre, ahol egy kávé vagy reggeli, ebéd mellett tölthetnek kollégák közösen egy kis időt. Ezek a terek azt is lehetővé teszik, hogy a megbeszéléseket új formában valósítsák meg: coffee, breakfast vagy lunch meeting formájában.
Fenntarthatóság
Felelős vállalatként kiemelten odafigyeltünk arra, hogy lehetőségeinkhez mérten csökkentsük az új épület környezetünkre gyakorolt hatását. Ezt a szemléletet követtük az irodaház és környezetének kialakítása, a berendezések és épületgépészeti rendszerek esetében is:
Bagi Zoltán Képtér Épitésziroda Kft.