Az Erste Bank Hungary Zrt. 2006-ban költözött be az akkor kifejezetten modernnek számító Európa Toronyba, ahol 10 éve nem volt teljes épületet érintő felújítás. Tereink nem voltak egységesek: eltérő falszín, kialakítási koncepció, személytelen design jellemezte az irodákat. A jellegtelen terekben elszigetelt asztalok álltak.
A projekt célja elsősorban az volt, hogy az új Erste kultúra a mindennapi munkában is érezhető legyen. Vonzó, modern és egyben funkcionális irodakoncepciót terveztettünk meg, ami elősegíti az agilis munkafolyamatokat és a gyorsabb döntéshozást.
Emellett szerettük volna növelni a dolgozói elégedettséget. A pezsgőbb együttműködés, a letisztult, esztétikus terek jobb közérzetet adnak, így az nagyban hozzájárul munkatársaink elégedettségéhez.
Nappali jellegű tereket alakítottunk ki, hogy az otthon kényelmét és szabadságát adhassuk a kollégáinknak, ami egyben igazodik a modern irodatrendekhez is. Korábban a Dunai panoráma volt a Torony legfőbb vonzereje, mára már versenyképes lehet az Y-és Z-generációs munkavállalók számára is az új iroda koncepció, ami tükrözi az Erste kultúráját, dinamizmusát és modernségét.
Esettanulmányokat készítettünk, bécsi kollégáinktól bekértük a 2017-ben Év irodája díjat nyert Erste Campus esettanulmányát és Magyarországon működő trendkövető cégeket is felkerestünk (Nokia, Deloitte, Balasys, stb.), hogy ötletet merítsünk saját irodakoncepciónk kialakításához.
A sok hozzászólás és ötlet a tervezőket is inspirálta, így az elképzelések jelentős részét is beépítettük a tervekbe. Kollégáink adták az ötletet az Arénára, ahol nagy meetingek és megbeszélések is lefolytathatók, továbbá a Gyorspontokra, ahol minden adott a rapid munkavégzéshez.
Segítségünkre volt a jelentős tapasztalattal rendelkező és 2018-ban Év Tervezője díjat nyert MádiLáncos Stúdió, továbbá a Horsens Partners Kft.
A közlekedés gyorsaságát további két panorámalift biztosítja. A díjnyertes új liftek nem csak a mindennapi kényelemhez járultak hozzá, de exkluzív hangulatot adtak az irodaháznak.
Figyelembe vettük a környezetbarát szempontokat is - az energiatakarékos világítást, a digitális adattárolást, a szelektív szigeteket, az újrahasznosítást. A költözés során gyűjtöttük a használt irodaszereket, bútorokat és kis berendezéseket, melyeket jótékony célra ajánlottunk fel.
Nyitott:
Lebontottuk a falakat és a hierarchiát! A vezetők is nyitott irodában dolgoznak, így gyorsabbá vált a döntéshozás is. Az „ÉN” helyett „MI” érvényesül - A nappali hangulatú CoLab zónákban pihenni, alkotni és tárgyalni is lehet. Babzsákokon, kanapékon ülve, egy álló lámpa fénye mellett is dolgozhatunk.
Hatékony:
A modern tárgyalók üvegfalat kaptak, továbbá igény szerint kanapék és puffok kerültek be több helyen. A flipchart helyett a falra is lehet írni, sőt a videókonferenciázáshoz szükséges eszközök is adottak.
Az „Aréna” a kis- és nagy megbeszélések helye és kialakítása tárolásra is alkalmas. Mobil elemekből áll és helytakarékos.
A két új panorámaliftek gyorsabbak, a kilátás pedig csökkenti a mindennapi stresszt. Az OTIS jóvoltából elnyertük az Év felvonója díjat.
Közösségi:
A közös étkezőkben és kreatív nappalikban kiválóan lehet kapcsolatokat építeni egy finom kávé vagy ebéd mellett. A kollégák gyorsan felfedezték, hogy a helyiségek alkalmasak ünnepeléshez is, így rendszeresen szerveznek oda születésnapi köszöntéseket, díjátadókat, projektzárókat, kismama búcsúztatókat.
Privát:
A Csendes Zónákban hangszigetelő paravánok biztosítják a nyugodt munkát.
A személyes tárgyak zárható Privát Boxokba kerültek, melyhez egyedi welcome irodaszer csomagot terveztettünk, amibe írószerdoboz, filc táska, táskacímke, nyakpánt került és 4 stílusból lehetett választani. A csomag a gyors és kényelmes ki- és elpakolást segíti.
A modern Telefonboxokban senki sem zavarja privát vagy üzleti beszélgetéseinket.
Összegezve:
A modern munkakörnyezet ihletet adott az új Employer Branding kampányunkhoz.
Végig egy csapatként dolgoztunk! A Kultúraváltó nagykövetek a problémák kezelésébe és az edukációban vettek részt - ott voltak a beköltözéskor. Humoros filmet készítettek az irodahasználatról és összeállt a Toronykód, az új etikettről - az irányelveket minden terület saját igényeire szabhatta.
Határidőre elkészültünk a 21.000 négyzetméternyi területtel, így valamennyi kolléga beköltözhetett a BSR irodaházból.
Nőtt az elégedettség is. Az első elkészült irodaszint után érezhetően megnyugodtak a kedélyek, a korábbi aggodalmak várakozásba csaptak át, hiszen tapinthatóvá vált a változás, ami láthatóan vonzónak bizonyult a kollégák körében.
A Torony belső internetes oldalra feltöltöttük a koncepciót, a látványterveket, interjúkat, videókat, rendezvényfotókat, az új etikettet, egy naprakész interaktív térképet, sőt online kérdezni és javasolni is lehetett. Folyamatosan friss információkkal láttuk el a kollégákat.
Igény volt rá, ezért kávé szolgáltatást kapnak a kollégák, hogy ezzel is segítsük az éber munkát.
Ezt a nagy volumenű átalakítást csak egy jó csapattal tudtuk megvalósítani. A kultúránk alapját képező #higgymagadban faktorral és az együttműködéssel megcsináltuk - működött A Csapat!