Az Év Irodája Kisvállalati díj

ALL YOU CAN MOVE Iroda

Adatlap megosztása

Cím: 1053 Budapest, Károlyi 12

Átadás éve: 2019 Q2

Ingatlan mérete: 660 m²

Irodában dolgozók száma: 42

Bérlő cég: AYCM Europe Kft.

Irodabútor

Europa Design

Kivitelezés / Fitout

ProInterier Kft.

Tervezés / belsőépítészet

Nyári Atilla Design

Tervezés / belsőépítészet

Nyári Atilla Design

Kivitelezés / Fitout

Csizmadia Zoltán

Rövid bemutatkozás

Az AYCM start-up cégként indult egy 27 nm-es lakásból 20 évvel ezelőtt, mára már egy 45 főt foglalkoztató középvállalattá vált árbevételét tekintve. Az évfordulót már egy új és a korábbinál jóval tágasabb és modern koncepciójú, inspiratív irodában akartuk megünnepelni. Az YBL-Palota 660 nm-es földszinti, utcai portálos üzletterére esett a választásunk, ugyanis itt láttunk lehetőséget arra, hogy az ügyfélszolgálatot és szeparáltabban a back-office-t is kialakíthassuk egyazon szinten. Vonzónak találtuk az Ybl Miklós által tervezett épület klasszicista stílusát, melyet jól ellenpontozhat egy modern enteriőr. Az építészeti tervezéssel Nyári Atilla építészt bíztuk meg, a belsőépítészeti terveket, beszerzéseket, kialakításokat pedig az AYCM Kft. tulajdonos-ügyvezetőjeként magam végeztem, így valóban az, és úgy valósulhatott meg, amit és ahogy elgondoltam. E személyesség, pragmatikusság, a cégstruktúra mélyreható ismerete, jövőbeli céljaink tudata, munkavállalóink megtartásának és az újak bevonzásának vágya alakította ki a belső tereket, miközben minden egyes részlet is nagy jelentőséget kapott. Élhető, szerethető, hosszú távon működtethető, kényelmes és otthonos iroda megvalósítása volt a cél, mely a teljes stakholderi körnek örömet okoz.


OKOK, AMIÉRT ÉRDEMES A DÍJRA

Az Év Irodája díjra érdemesnek tartjuk magunkat, mert nagyon tudatosan, és személyre szabottan alakítottuk ki- saját magunk, közösen.


Az iroda kialakításakor az alábbi 8 szempontot tartottam szem előtt:



  1. Klassz munkaadói márkát jó iroda nélkül nem lehet építeni. Ma minden a munkavállalói élményről szól, - mi is ebből élünk-, így a mi irodánk sem nélkülözheti a megvalósulását. A munkahelyi well-beingre törekedve hybrid office-t képzeltem el, elegyítve az open office tereket a kisebb meeting roomokkal, közösségi kollaborációs terekkel, paravános kanapékkal, így alakítva ki a különböző tevékenységekhez illő és emberibb környezetet.

  2. Fontosnak tartottam, hogy egy légtérben ne legyen 8 főnél több munkatárs, megöli a szellemet és a szabad légzést a zsúfoltság.

  3. Meggyőződésem, hogy az ergonomikus bútorok és gerincbarát székek a hatékony munkavégzés feltételei, melynek komoly szerepe van ezen kívül az egészségmegőrzésben, és a munkavállalók komfortérzetében is.

  4. Mérvadóak voltak kollégáim elképzelései, hogy mit szeretnének megvalósulni látni az új irodában, így az Ő gondolataikat is beépítettem a tervekbe. Így lett hintánk, 4 mosogatógépünk, alakítottunk ki beszélgető sarkokat, intim tereket.

  5. Az iroda átépítésének építészeti tervezésénél már a funkcionalitás vette át a főszerepet, a Nyári Atilla Design Stúdió osztotta ki a tereket, tervezte be a bútorokat. A feladat a meglévő szervezeti struktúra terekbe öntése volt, elemezve az egyes csapatok működését, egymással és ügyfelekkel való viszonyát. Így alakult ki a gyalogos szempontból forgalmasabb Károlyi utca felé nyitott front office egy reprezentatív fogadó-várakozó térrel, valamint az innen elérhető, de optikailag leválasztott back office, ahol az egyes team-ek egyterű, maximum 8 fős irodái egy nagyvonalú közösségi kollaborációs térre nyílnak. Itt régi vágyam valósult meg: a korábban egymással nem, vagy alig érintkező munkatársak is kapcsolatokat építhetnek egymással a kávézó és pihenősarokban. Az ügyfélszolgálat feszültségei ebben a térben logikai és türelemjátékokkal oldható. Mindkét irodarésznek van saját dolgozói bejárata és teakonyhája, de a pinceszinten egy közös étkező is helyet kapott. Fontosnak tartottuk a vizuális kapcsolatokat, ezért hatalmas üvegfelületeket kaptak a vezetői irodák, valamint a közösségi tér felé is üvegfalakkal kapcsolódnak a irodai funkciók.

  6. Törekedtem, hogy egységességet, rendezett képet sugalljon az egész iroda, kontinuitás legyen a különböző osztályok között, ezt színekkel oldottam meg.

  7. Üde, modern designban gondolkoztam, mely jól ellenpontozza a meglévő adottságokat, az Ybl Miklós által tervezett klasszicista dór oszlopokat, boltíveket.

  8. Véleményem szerint kiemelten fontos szerepe van a munkakörnyezetnek a munkaerő-toborzásban, mert ez kézzel foghatóan jelzi a munkaadó hozzáállását munkatársaihoz, mivel ez túlmutat az ígéreteken, ez már a valóság. De ugyanúgy üzenet mind a hozzánk érkező partnerek, mind a Klubtagok felé is. Cégünk filozófiája tulajdonképpen egy szóra tud sűrűsödni: ez A Törődés, így a praktikus funkcionalitást otthonossággal kevertem: bársony kárpitokat, meleg színű tapétákat, szép fényű, ernyős lámpákat, az adott osztályra jellemző szobrokat, képeket helyeztem az irodaterekbe. A szokásos, sok helyen látható irodai közhelyeket, a jelenlegi irodadivatot szerettem volna elkerülni, így inkább egy konzervatívabb miliőt álmodtam meg.
    A színek kiválasztásakor egymásnak átadó, élénk, vidám színekkel dolgoztam, következetes játékossággal vonultatva végig a tereken
    Az átgondolt építészeti koncepció és a lehengerlő belsőépítészeti kialakítás együttesének köszönhetően az Ybl palotához méltó, modern, nagyvonalú és nagyon friss irodakomplexum született, ahova jó bejönni.