Egy reklámügynökségnél szükség van az elmélyült, kreatív munkát ösztönző nyugalmas terekre és az operatív szakaszba ért kampányok idő- és térbeli összefogását biztosító nyüzsgőbb részekre is. Az idén 20 éves Republic Group belvárosi főhadiszállásán a fentiek szem előtt tartásával vágtunk bele az irodabővítésbe az 1837-ben épült (180 éves!) klasszicista műemlékház első emeletén.
Célkitűzésünk fókuszába a ̶ kreatív kollégáknak tervezett ̶ „kreatív szárny” fejlesztését állítottuk. A munkára Nikoletti Petra enteriőr designert kértük fel az alábbi brieffel: „Az új térben a kreatív munka kényelmesen és inspiráló környezetben folyhasson, semmi ne akadályozza az akár többórás munkafolyamatokat. Nyújtson lehetőséget a nyitott terű csapatmunkára, kistárgyalós elkülönülésre és magányos alkotásra is.” Egyszerű ugye? Ehhez bónuszként járt a helyszín, a legszigorúbb megkötésekkel járó műemléképület-státusz.
Petra a rengeteg ülőmunkával járó irodai közeget vegyítette az extrémsportok világával. Első lépésként a 2-4 fős munkaállomások ergonomikus kialakítása történt meg egyedi gyártású asztalokkal, körülöttük Sitland és Wilkhahn székekkel. A statikus munka ellenpontjaként az asztalok között futó piros szőnyeges közlekedő részt egy mászófallal zárta le a tervező. A megtört, szabálytalan geometriájú felület valódi, használható fogásokkal készült falépítő szakember tervei alapján. Ez a sport minden izomcsoportot megmozgat, új értelmet ad az irodai nyújtózkodásnak. A sporteszköznek kommunikációs üzenete is van: irodánkban a szellemi munka mellett fizikai felfrissülésre is van mód. Megmászva a falat egy műfűvel borított galériarészbe jut az ember, ahol kötetlen környezetben tud pihenni, ötletelni, laptoppal dolgozni. A nyitott terek mellett szükségesnek tartottuk egy zárt helyiség kialakítását is. Így kapott helyet a galéria alatt az üvegfalakkal határolt „kreatív kuckó", ahol bátran megnézhetünk egy filmet a tv-n, de a közeg egy családias meeting-roomnak is megfelel.
KOMPLEXITÁS. A Republic Group nemrég elkészült irodája egy izgalmas, több lépcsős, szintetizációs folyamat eredménye. Egy olyan komplex gondolkozási/tervezési módszer, ahol a 180 éves műemléki védettségű épület adottságaihoz – ilyenek például az 1 méter vastag tartófalak – kellett igazítani a dinamikusan változó, új szakterületekkel bővülő kommunikációs szakma munkastílusát kiszolgáló funkcionális tereket.
ÖRÖKSÉG. Adott volt egy építészeti örökség, amit rombolás helyett ̶ annak értékeit megtartva ̶ továbbgondoltunk, és egy inspiráló, a 21. század elvárásainak megfelelő munkakörnyezetté alakítottunk.
STÍLUS. A múlt tradicionális, polgári építészeti stílusa segített a nagy terek összefogásában, a természetes színű falazó kövek egyenetlensége érdekes ritmusban egészíti ki a precízen, derékszögben záródó hófehér felületeket. Üveg, fa, fém. Ez az egyszerű, természetes hármas végigkíséri az irodát a recepció corten acélborításától az üveg-térelválasztókon át az újonnan kialakított „kreatív szárnyban” látható eredeti falazás felületéig.
FUNKCIONALITÁS. Speciális igények, speciális munkatempóhoz. Aki ismeri a reklámszakma dinamikáját, az tudja, hogy hihetetlen intenzitással, a normál emberi időszámítás, bioritmus figyelmen kívül hagyásával történik minden. Ennek tekintetbevételével elválasztottuk a kreatív, az accounting és a PR-csapatot. A kreatív szárny csendes, több kisebb térrel rendelkezik, míg az accounting rész továbbra is egy légtérben helyezkedik el. Plusz tárgyalófunkcióval bővítettük a bejárati tereket, illetve a vezetői helyiséget.
INTERAKCIÓ. Semmi sem történt öncélúan, hiszen a legbátrabb ötleteléstől kezdve többlépcsős konzultációt alkalmaztunk, amely során a kollégák véleményeit figyelembe véve finomítottunk a terveken. Az átalakítás végeztével szintén egy átfogó kérdőív segítségével gyűjtöttünk visszajelzéseket a tapasztalatokról.
A Republic Group 20 éves történetéről bővebben a https://azevirodaja.republicgroup.hu/ oldalon olvashat hamarosan.
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.