Az Év Irodája

Wallis Asset Management Zrt. - Headquarter office

Cím: 1055, Budapest Honvéd utca 20
Átadás éve: 2021 Q2
Kialakított terület mérete: 900 m²
Irodában dolgozók száma: 30
Bérlő cég: Wallis Asset Management Zrt.
Irodaház: Honvéd Center
Tervezés / belsőépítészet
Arkitektor Kft.
Kivitelezés / Fitout
Neo Property Services Zrt.
Bérlő
Wallis Asset Management Zrt.
Ingatlanfejlesztő
WING Zrt.

Rövid bemutatkozás

A Wallis Asset Management Zrt., a hazai pénzügyi befektetési piac egyik meghatározó képviselője, a budapesti V. kerület Honvéd u. 20 szám alatti Honvéd Center New irodaházba költözött.
Az irodaépület legfelső 3 szintjén, közel 900 m2 összterületű irodában összesen 30 munkaállomás került elhelyezésre olyan módon, hogy helyet kapjanak a reprezentatív funkciók (boardroom, recepció, váró), a közösségi terek (kávézó, étkező, leülők), a rekreációs területek (teraszok) illetve a megnövekedett igényeket is kielégítő 4 db tárgyaló és a telefonszoba.
Az épület adta lehetőségeket figyelembe véve a 4. emeleten kapott helyet az elnöki szint saját recepcióval, teakonyhával, elegáns nagyvonalú terekkel, vendégváróval, és a nagyobb befogadóképességű boardroom¬-mal. A vizesblokk ezen a szinten úgy került kialakításra, hogy azt diszkréten, de az irodatérből lehessen megközelíteni. Az 5. és a 6. emeleten a különböző divíziók kaptak helyet belső recepcióval, kényelmes központi teakonyhával, tágas központi kollaborációs terekkel, tárgyalókkal, relaxációs célra is ideális teraszokkal és új belső lépcsővel kiegészülve.
A Wallis igényeinek megfelelően az elrendezés kidolgozása során a szigorú cellás, középfolyosós elrendezés helyett otthonos, áramló tereket hoztunk létre. Ennek az emberközpontú, közösségformáló térszervezésnek köszönhetően a különböző osztályok közti összetett kapcsolati háló a többszintes kialakítás mellett is optimálisan tud működni, amit egy újonnan kialakított belső lépcső is segít. A maximális helykihasználtság érdekében sok beépített elemmel (térelválasztó, gardrób, nyomtató bútor) használtuk ki az alaprajzi elrendezésben rejlő lehetőségeket.
A cég közel 10 év után költözött új irodába, így a tervezés folyamata során fontos szempont volt a dolgozók bevonása a munkafolyamatok megértéséhez és az elrendezés optimalizálásához, hogy az elmúlt évek alatt megváltozott igények, az összegyűlt tapasztalatok és javaslatok felszínre kerülhessenek és teret nyerhessenek. A több körös egyeztetések eredményeképpen olyan munkakörülményeket sikerült létrehozni, ahová az ott dolgozók nap mint nap szívesen járnak be az irodába.

Okok, amiért a díjra érdemes

A belsőépítészeti design egyik fontos célja volt, hogy a belső terek az épület megjelenésének szerves egységeként, azzal harmonizálva jöjjenek létre olyan módon, hogy annak koncepcionális elemeire kortárs belsőépítészeti eszközökkel reflektáljon. Ennek az összhangnak a megteremtését segítik a belső terekben az anyaghasználat mellett az íves üvegfelületek és álmennyezeti szigetek, amik akusztikai szerepük mellett a belső központi terek egymásba fűzését is szolgálják. A több helyen visszaköszönő márvány felületek szintén megjelennek az épület eredeti kialakítása során, de a kiegészítő réz felületek használata miatt az elnöki szinten mégis egy más esztétikai jelleg rajzolódik ki.
A központi terek a tágasabb térérzet miatt nyitott mennyezettel készültek, ami a látszó, de sötétített gépészeti elemekkel és sínes függesztett világítási rendszerrel ad hangsúlyos indusztriális alapot. Ezt ellensúlyozza az otthonos hangulatú belsőépítészeti anyaghasználat a függönyökkel, tapétákkal, íves egyedi bútorokkal és a lamellás falburkolatokkal. Az ipari jelleg és az elegáns anyaghasználat kontrasztjának harmonikus összhatását erősítik a márvány hatású burkolatok, a nagy méretű festményekből és fotókból álló kortárs gyűjtemény (amik mind magyar művészek alkotásai), illetve a skandináv design több ikonikus bútordarabja is.
Ahhoz azonban, hogy az tervezett iroda minden tekintetben megfeleljen a jelen kor igényeinek, és az aktuális helyzet adta kihívásoknak, a belsőépítészeti design mellett elengedhetetlen volt a terület teljeskörű műszaki felülvizsgálata, korszerűsítése belsőépítészeti, elektromos, gépészeti és akusztikai szempontból egyaránt.
A Breeam Good minősítési cél követelményrendszerének megfelelően a felújítás során sok, a környezettudatosságot, és a fenntarthatóságot szolgáló fejlesztés történt, például a víztakarékosság, szelektív hulladékgazdálkodás, vagy energiatakarékosság tekintetében (kizárólag LED-es lámpák használata). A pandémia miatt kialakult helyzetre reagálva a központi légtechnikai egységbe Germicid lámpás fertőtlenítő rendszer került telepítésre, de a nagy terek és az alacsony ültetési sűrűség is kedvező körülményeket teremtenek.
A szinti vizesblokkok átalakításkor a megújult design mellett kiemelt szerepet kapott a zuhanyzási lehetőség megteremtése a kerékpárral érkezők részére, akiknek külön zárt biciklitároló épült a mélygarázsban, ahol 6 db új, elektromos autók számára kialakított töltőállomás is létesült.

Érdekelnek a legfrissebb infók a versenyről? Iratkozz fel!