A bp energiavállalat globális üzleti szolgáltatóközpontjaként 2009-től működünk Budapesten, 2017-ben egy szegedi irodával kibővülve. Célunk egy olyan integrált energiavállalattá válni, mely növelni tudja az alacsony szén-dioxid-kibocsátású beruházásait, és előre tud lépni az alacsony károsanyag kibocsátású jövő felé. Magyarországi irodáink is e cél elérését támogatják Budapesten közel 2000, míg Szegeden 500 főt foglalkoztatva. Kollégáink átlagéletkora 33 év, 80%-uk 40 év alatti és 64%-uk nő; 18 nyelven beszélnek és 13 nyelven nyújtunk szolgáltatást többek között ügyfélszolgálat, pénzügy-számvitel, beszerzés, HR szolgáltatások és egyéb üzleti területen. A munka-magánélet egyensúlya, a modern munkahelyi környezet, a folyamatos tanulás és fejlődés, az elfogadás-befogadás, a társadalmi felelősségvállalás és a közösségépítés egyaránt fontos munkavállalóinknak.
Vezetőségünk 2018-ban döntött a költözés mellett. Célunk egy olyan irodatér kialakítása volt, amely az egyént helyezi a középpontba, megfelel a munkavállalói igényeknek, összhangban van a vállalati modernizációs törekvésekkel, céges értékeinkkel és a fenntarthatósági céljainkkal - tehát ahol megvalósul az otthonosság (home away from home), sokszínűség (different together) és közösségi élmény (community engaged) hármasa.
A belsőépítészet tervezést egy munkahelyi kutatás, a márkastratégia és a munkavállalói út feltérképezése alapozta meg. Célunk, hogy a munkahely kiváló felhasználói élményt közvetítsen funkcióban, érzésben és dizájnban a kollégáinknak, a hozzánk érkező vendégeknek, partnereknek és jelölteknek. Az építészeti koncepció tervet a WeWork készítette, a DVM feladata a koncepcióra épített kiviteli tervezés volt a hazai szabványokkal és előírásokkal összhangban lehetőleg az itthon elérhető termékekre alapozva.
A brand iránymutatása mellett a színeket tudatosan és színdinamikai elvek szerint alkalmaztuk, beépítve a kontrasztokat és harmóniákat. Az elsődleges brand színek (zöld, sárga) a főbb terekben jelennek meg (concierge terület, konyha), míg a másodlagos színek (narancs, lila, türkiz) a másodlagos terekben és kiegészítőkben, finomabb részletekben érhetőek tetten. A vállalati márka hangsúlyosan jelenik meg a vendégek fogadásául szolgáló concierge területen és kevésbé hangsúlyos, szinte hiányzik a munkahelyi és társasági zónákban.
A tájékozódást (signage) a hagyományos feliratokon kívül, szinteként és szárnyakként (South, Central, North) alkalmazott színkódok is segítik. A szőnyegbe tervezett egyedi színátmenet vezeti az embert, a lámpatestek gyűrű színei is a színzónákhoz igazodnak. A szárnyakban az üvegfólián stilizált növények sziluettjei szimbolizálják az égtájakat: Dél - filodendron és egzotikus pálmalevelek, Central – pipacs, Észak-boróka bogyó.
Előremutató és innovatív technológiák és funkciók kerültek beépítésre, hogy tovább növeljük a felhasználói élményt és az iroda fenntartható üzemeltetését (pl. szenzorokkal felszerelt és Dali vezérelt a világítástechnika, automata árnyékolás, adaptív környezeti kontrol, digitális térkép és helyzetmeghatározás, egyéni mosdók, stb.). A lámpatestek fényerő szabályozhatóak, a dinamikus világítási képeknek köszönhetően hangsúlyokat hozhatunk létre a térben.
A tervezési analógia egy biofilis dizájnra épül, mely a beépített anyagok kiváló minőségét, textúráját, a levegő minőségét, a kényelmes környezetet, a külső épített és természeti környezettel való kapcsolódást és a természetes fényt jelenti. Az átfogó belsőépítészeti dizájn keretei között az eklektika és az organikus elemek és formák keverednek, a legapróbb kiegészítőkben is megjelenve.
2020 szeptemberében vettük birtokba az új irodát az Agora Hub épületében, Budapest szívében, a Váci Folyósón. Hét emeleten, 22.000 négyzetméteren, 1000 négyzetméternyi terasszal körülvéve fogadjuk kollégáinkat. Mintegy 1800 munkaállomás, 250 tárgyaló és alkotó/kreatív terület, valamint a jóllétet támogató helyiségek és lehetőségek biztosítják, hogy élmény legyen itt dologzni.
Célunk egy olyan könnyen használható, alakítható és inspiráló irodatér kialakítása volt, amely kihozza kollégáinkból a maximumot, teret enged az együttműködésnek és amely a legújabb technológiai eszközöket használja. A tervezéskor nemcsak a fizikai, digitális és érzelmi dimenzióira koncentráltunk, de a jövőre is készülve mindezt a rugalmasság, fenntarthatóság, tehetséggondozás és jól-léti stratégián keresztül vizsgáltuk. A követett irányt modernizációs törekvéseink és az irodák megváltozott szerepe egyaránt befolyásolta.
Olyan változatos, befogadó és digitális munkahelyet hoztunk létre, ahol mindenki otthon érezheti magát és lehetőséget kap a munkakörének, feladatainak és személyiségének leginkább megfelelő tér és technológia kiválasztásához.
Fenntarthatósági törekvéseink megragadhatóak a felhasznált alapanyagokban és környezettudatos épületüzemeltetésben: 1000 négyzetméternyi zöldterület, természetes anyagok használata, napelemek által támogatott energiaellátás, esővíz felhasználásra öntözésre, adaptív fényerő- és hőmérsékletszabályozás, papírpoharak és flipchartokat kivezetése, nyomtatók számának megfelezése, elektromos autó töltési pontok a mélygarázsban.
Innovatív és okos megoldások a Symbiosy (https://go.bp.com/AlbD9) átfogó épületfelügyeleti rendszer támogatásával: 200+ környezeti érzékelő gyűjt hőmérsékleti, széndioxid és páratartalmi adatokat, melyek információs totemeken és mobil applikáción keresztül is elérhetőek. Elemzéssel és a beállítások módosításával biztosítható a felhasználóbarát és fenntarthatóbb üzemeltetés és az egészséges munkakörnyezet. Személyes helymeghatározó rendszer segíti a belső kapcsolatok és dinamikák elemzését. Az arcfelismerő rendszer kényelmes és akadálymentes mozgást biztosít.
• Az irodatérben 100+, írható mágneses üvegfelülettel és LED képernyőkkel felszerelt nyitott kollaborációs és rugalmas zóna biztosítja az egyének és csapatok közti együttműködést.
• A 150 különböző méretű és felszereltségű tárgyaló, telefonsarkok és csendes zónák biztosítják, hogy mindenki a saját igényinek megfelelően tudjon dolgozni.
• Egészséges munkakörnyezet: mind az 1800 munkaállomás állítható magasságú, ergonomikus székkel és 32’’ ívelt monitorral felszerelt. A tervezés során nagy hangsúlyt kapott a természetes fény, a megfelelő levegőminőség és a zöld környezet.
• A munkaidőben történő kikapcsolódást a legfelső emeleti Skylounge és a szintenkénti lobbykban elhelyezett egyéb berendezések biztosítják, amelyek a közösségépítést és a testmozgást is segítik (pl. belső sportzóna, telefontöltős kerékpárok, PS)
• Minden szinten elérhető egy speciális használatú (pl. meditációs, masszázs, baba-mama, ima, zene) szoba vagy pihenőkapszula.
Kollégáink egy belső felmérésben oszthatták meg elvárásaikat egy ideális munkakörnyezet kapcsán. Ezután belső influenszereink lehetőséget kaptak az aktív részvételre a tervezési folyamatban: munkacsoportokat hoztunk létre parkolás-tömegközlekedés, meglévő eszközök újrahasznosítása, rugalmas munkahelyi megoldások, fenntarthatóság, jól-lét, változáskezelés és belső kommunikáció témában. A csoportok első kézből kaptak híreket, bennfentes információkat a projektről, valamint hónapokon át dolgoztak a projekt csapattal közösen a dolgozóinktól érkező ötletek képviseletén és megvalósításán.
A folyamatos és transzparens kommunikációt és a sikeres változásmenedzsmentet a dedikált intranet oldal és rendszeres belső hírlevél biztosítja. A tavaszi történések gyors reakciót és újratervezést kívántak kommunikációs csatornáink és az elköteleződést támogató eszközeink kapcsán: kollégáink virtuális sétát (https://go.bp.com/uOu5c) tehettek az új irodatérben, lehetséges munkavállalói élményeket bemutató animációs videókat készítettünk, illetve hírlevelekben adtunk tájékoztatást az építkezés menetéről. Véleményvezéreink a beköltözési folyamatban is segítettek: 5 hét alatt kollégáink 75%-a vett részt a bejáráson, ami igazolja, hogy sikerült fenntartani az elköteleződést a pandémiás időszak alatt is.
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.