Agora - bp iroda

Szeretnél itt dolgozni?

Képek


Szolgáltatók

További szolgáltatók


Cím: 1133, Budapest Árbóc utca 1-3

Átadás éve: 2020 Q3

Kialakított terület mérete: 22000 m²

Irodában dolgozók száma: 2000

Bérlő cég: bp


Rövid bemutatkozás

A bp energiavállalat globális üzleti szolgáltatóközpontjaként 2009-től működünk Budapesten, 2017-ben egy szegedi irodával kibővülve. Célunk egy olyan integrált energiavállalattá válni, mely növelni tudja az alacsony szén-dioxid-kibocsátású beruházásait, és előre tud lépni az alacsony károsanyag kibocsátású jövő felé. Magyarországi irodáink is e cél elérését támogatják Budapesten közel 2000, míg Szegeden 500 főt foglalkoztatva. Kollégáink átlagéletkora 33 év, 80%-uk 40 év alatti és 64%-uk nő; 18 nyelven beszélnek és 13 nyelven nyújtunk szolgáltatást többek között ügyfélszolgálat, pénzügy-számvitel, beszerzés, HR szolgáltatások és egyéb üzleti területen. A munka-magánélet egyensúlya, a modern munkahelyi környezet, a folyamatos tanulás és fejlődés, az elfogadás-befogadás, a társadalmi felelősségvállalás és a közösségépítés egyaránt fontos munkavállalóinknak.

Vezetőségünk 2018-ban döntött a költözés mellett. Célunk egy olyan irodatér kialakítása volt, amely az egyént helyezi a középpontba, megfelel a munkavállalói igényeknek, összhangban van a vállalati modernizációs törekvésekkel, céges értékeinkkel és a fenntarthatósági céljainkkal - tehát ahol megvalósul az otthonosság (home away from home), sokszínűség (different together) és közösségi élmény (community engaged) hármasa.

A belsőépítészet tervezést egy munkahelyi kutatás, a márkastratégia és a munkavállalói út feltérképezése alapozta meg. Célunk, hogy a munkahely kiváló felhasználói élményt közvetítsen funkcióban, érzésben és dizájnban a kollégáinknak, a hozzánk érkező vendégeknek, partnereknek és jelölteknek. Az építészeti koncepció tervet a WeWork készítette, a DVM feladata a koncepcióra épített kiviteli tervezés volt a hazai szabványokkal és előírásokkal összhangban lehetőleg az itthon elérhető termékekre alapozva.

A brand iránymutatása mellett a színeket tudatosan és színdinamikai elvek szerint alkalmaztuk, beépítve a kontrasztokat és harmóniákat. Az elsődleges brand színek (zöld, sárga) a főbb terekben jelennek meg (concierge terület, konyha), míg a másodlagos színek (narancs, lila, türkiz) a másodlagos terekben és kiegészítőkben, finomabb részletekben érhetőek tetten. A vállalati márka hangsúlyosan jelenik meg a vendégek fogadásául szolgáló concierge területen és kevésbé hangsúlyos, szinte hiányzik a munkahelyi és társasági zónákban.

A tájékozódást (signage) a hagyományos feliratokon kívül, szinteként és szárnyakként (South, Central, North) alkalmazott színkódok is segítik. A szőnyegbe tervezett egyedi színátmenet vezeti az embert, a lámpatestek gyűrű színei is a színzónákhoz igazodnak. A szárnyakban az üvegfólián stilizált növények sziluettjei szimbolizálják az égtájakat: Dél - filodendron és egzotikus pálmalevelek, Central – pipacs, Észak-boróka bogyó.

Előremutató és innovatív technológiák és funkciók kerültek beépítésre, hogy tovább növeljük a felhasználói élményt és az iroda fenntartható üzemeltetését (pl. szenzorokkal felszerelt és Dali vezérelt a világítástechnika, automata árnyékolás, adaptív környezeti kontrol, digitális térkép és helyzetmeghatározás, egyéni mosdók, stb.). A lámpatestek fényerő szabályozhatóak, a dinamikus világítási képeknek köszönhetően hangsúlyokat hozhatunk létre a térben.

A tervezési analógia egy biofilis dizájnra épül, mely a beépített anyagok kiváló minőségét, textúráját, a levegő minőségét, a kényelmes környezetet, a külső épített és természeti környezettel való kapcsolódást és a természetes fényt jelenti. Az átfogó belsőépítészeti dizájn keretei között az eklektika és az organikus elemek és formák keverednek, a legapróbb kiegészítőkben is megjelenve.

2020 szeptemberében vettük birtokba az új irodát az Agora Hub épületében, Budapest szívében, a Váci Folyósón. Hét emeleten, 22.000 négyzetméteren, 1000 négyzetméternyi terasszal körülvéve fogadjuk kollégáinkat. Mintegy 1800 munkaállomás, 250 tárgyaló és alkotó/kreatív terület, valamint a jóllétet támogató helyiségek és lehetőségek biztosítják, hogy élmény legyen itt dologzni.


Okok, amiért a díjra érdemes

Célunk egy olyan könnyen használható, alakítható és inspiráló irodatér kialakítása volt, amely kihozza kollégáinkból a maximumot, teret enged az együttműködésnek és amely a legújabb technológiai eszközöket használja. A tervezéskor nemcsak a fizikai, digitális és érzelmi dimenzióira koncentráltunk, de a jövőre is készülve mindezt a rugalmasság, fenntarthatóság, tehetséggondozás és jól-léti stratégián keresztül vizsgáltuk. A követett irányt modernizációs törekvéseink és az irodák megváltozott szerepe egyaránt befolyásolta.
Olyan változatos, befogadó és digitális munkahelyet hoztunk létre, ahol mindenki otthon érezheti magát és lehetőséget kap a munkakörének, feladatainak és személyiségének leginkább megfelelő tér és technológia kiválasztásához.

Fenntarthatósági törekvéseink megragadhatóak a felhasznált alapanyagokban és környezettudatos épületüzemeltetésben: 1000 négyzetméternyi zöldterület, természetes anyagok használata, napelemek által támogatott energiaellátás, esővíz felhasználásra öntözésre, adaptív fényerő- és hőmérsékletszabályozás, papírpoharak és flipchartokat kivezetése, nyomtatók számának megfelezése, elektromos autó töltési pontok a mélygarázsban.

Innovatív és okos megoldások a Symbiosy (https://go.bp.com/AlbD9) átfogó épületfelügyeleti rendszer támogatásával: 200+ környezeti érzékelő gyűjt hőmérsékleti, széndioxid és páratartalmi adatokat, melyek információs totemeken és mobil applikáción keresztül is elérhetőek. Elemzéssel és a beállítások módosításával biztosítható a felhasználóbarát és fenntarthatóbb üzemeltetés és az egészséges munkakörnyezet. Személyes helymeghatározó rendszer segíti a belső kapcsolatok és dinamikák elemzését. Az arcfelismerő rendszer kényelmes és akadálymentes mozgást biztosít.

• Az irodatérben 100+, írható mágneses üvegfelülettel és LED képernyőkkel felszerelt nyitott kollaborációs és rugalmas zóna biztosítja az egyének és csapatok közti együttműködést.
• A 150 különböző méretű és felszereltségű tárgyaló, telefonsarkok és csendes zónák biztosítják, hogy mindenki a saját igényinek megfelelően tudjon dolgozni.
• Egészséges munkakörnyezet: mind az 1800 munkaállomás állítható magasságú, ergonomikus székkel és 32’’ ívelt monitorral felszerelt. A tervezés során nagy hangsúlyt kapott a természetes fény, a megfelelő levegőminőség és a zöld környezet.
• A munkaidőben történő kikapcsolódást a legfelső emeleti Skylounge és a szintenkénti lobbykban elhelyezett egyéb berendezések biztosítják, amelyek a közösségépítést és a testmozgást is segítik (pl. belső sportzóna, telefontöltős kerékpárok, PS)
• Minden szinten elérhető egy speciális használatú (pl. meditációs, masszázs, baba-mama, ima, zene) szoba vagy pihenőkapszula.

Kollégáink egy belső felmérésben oszthatták meg elvárásaikat egy ideális munkakörnyezet kapcsán. Ezután belső influenszereink lehetőséget kaptak az aktív részvételre a tervezési folyamatban: munkacsoportokat hoztunk létre parkolás-tömegközlekedés, meglévő eszközök újrahasznosítása, rugalmas munkahelyi megoldások, fenntarthatóság, jól-lét, változáskezelés és belső kommunikáció témában. A csoportok első kézből kaptak híreket, bennfentes információkat a projektről, valamint hónapokon át dolgoztak a projekt csapattal közösen a dolgozóinktól érkező ötletek képviseletén és megvalósításán.

A folyamatos és transzparens kommunikációt és a sikeres változásmenedzsmentet a dedikált intranet oldal és rendszeres belső hírlevél biztosítja. A tavaszi történések gyors reakciót és újratervezést kívántak kommunikációs csatornáink és az elköteleződést támogató eszközeink kapcsán: kollégáink virtuális sétát (https://go.bp.com/uOu5c) tehettek az új irodatérben, lehetséges munkavállalói élményeket bemutató animációs videókat készítettünk, illetve hírlevelekben adtunk tájékoztatást az építkezés menetéről. Véleményvezéreink a beköltözési folyamatban is segítettek: 5 hét alatt kollégáink 75%-a vett részt a bejáráson, ami igazolja, hogy sikerült fenntartani az elköteleződést a pandémiás időszak alatt is.


Hozzászólások

Érdekelnek a legfrissebb infók a versenyről? Iratkozz fel!