Mi jut eszünkbe egy ügyvédi irodáról elsőként? Súlyos, fa vezetői asztal, ami mögött a tapasztalt ügyvéd úr fogadja a klienseket, klasszikus, zöld üvegezett asztali lámpa, ami felett késő estig dolgozik, tiszteletet, méltóságot sugalló terek, kedves beengedő személyzet, aki kávéval kínál, a vendéggel figyelmesen elbeszélget. Mindezek mélysége és mögöttes tartama, egyes elemei az újonnan kialakításra került Taylor Wessing irodában is visszaköszönnek, miközben a látogató egy modern munkatérbe sétál be, mely felkészült a koronavírus-járvány miatt megváltozott irodahasználati trendek és –igények kielégítésére.
A COVID-19 számos cégnél megváltoztatta a munkatérhez való hozzáállást, illetve az azzal szemben támasztott igényeket. Az, hogy az irodánk költözésére pont egy ilyen rendkívüli évben került sor, lehetőséget adott rá, hogy alaposan újragondoljuk a munkatér kialakítását. A járvány munkavégzési szokásokra hosszú távon gyakorolt hatásait nehéz előre megbecsülni, épp ezért fontos volt számunkra, hogy tágas és rugalmasan használható tereket alakítsunk ki, amelyek szeparált és csoportos munkavégzésre egyaránt használhatók.
A Taylor Wessing budapesti irodájában kiemelkedően magas az egy dolgozóra eső tér. Minden tágas szobában egy vagy legfeljebb két kolléga íróasztala kapott helyett, de ezen kívül számos közösségi tér – két nagy tárgyaló és egy meetingelésre, ötletelésre és oktatásra egyaránt használható „dühöngő” – is a kollégák rendelkezésére áll. Ez amellett, hogy járvány időszakában lehetővé teszi a biztonságos távolságtartást az irodába bejáró kollégák számára, biztosítja a bővülés lehetőségét is a következő évekre. Az előzőnél területét tekintve jelentősen nagyobb iroda egy dinamikusan bővülő csapatott hivatott kiszolgálni, melynek vezetése hisz a jövőben és kiemelt célként tűzte ki egy minél több munkavállaló igényeit kielégíteni képes iroda kialakítását. Mivel ez a Taylor Wessing 28 irodájából az első, mely teljes egészében a koronavírus-járvány kezdete óta került kialakításra, nem titkolt szándékunk volt az is, hogy példát mutathassunk más országokban dolgozó kollégáink számára.
Credit: ImageTellers/ Hirling Bálint
A studioNeked komplett arculati- és belsőépítészeti tervezéssel foglalkozó stúdió a Taylor Wessing nemzetközi arculati kézikönyvben megadott logónak, márkanévnek, grafikáknak, betűtípusoknak és színkódoknak megfelelően tervezte meg az iroda belső arculatát. A budapesti iroda különlegességét az adja, hogy ez a világszerte 16 országban jelenlévő Taylor Wessing első olyan irodája, ami a 2020-ben bemutatott új arculatnak megfelelően épült ki.
Komplex arculati eszközként a bejárati ajtóval szemközt, a recepció mögötti falra világító Taylor Wessing felirat került, megalapozva a Vörösmarty téri ügyvédi irodába érkező vendégben az első benyomást. Fényes, fehér felületű recepciós asztal, innovatív formavilág, fa hátfal, kék brand szín az asztalos hátfal elemen - célunk volt az első pillanatban megjeleníteni mindazt, amit a Taylor Wessing márka tükröz: a jogász szakmában alapértéknek számító etikusságot és megbízhatóságot, a nemzetközi kooperációban működő cég innovatív munkaszemléletét, valamint az ügyfeleket partnerként kezelő kollégák barátságos hozzáállását.
Ugyanez a hármas egység folytatódik tovább a terekben. Innovatív, fluid kanapéformát választott Pók Enikő vezető senior belsőépítész tervező az informális tárgyalóba és közösségi terekbe, brandet erősítő grafika került a falakra, az arculat fontos részét képző zöld színt pedig számos helyen élő mohafal jeleníti meg, hangsúlyozva a barátságosságot és a természetességet. A fehérre festett falak és a magas fehér szegők egyszerűséget, letisztultságot, transzparenciát sugároznak, csakúgy, mint a Taylor Wessing működési szabályzata.
A jogrendszer egyetemességét hivatott hirdetni az irodára jellemző klasszikus elegancia, amelyhez a padlóra kerülő halszálka mintás fahatású burkolat adja az alapot, mely anyagát tekintve LVT, azaz innovatív anyag. Az új iroda kialakításánál az álpadlós rendszerhez technológiailag is illeszkedik, lerakása egyszerű, szemben a hagyományos faparketta lerakási móddal, ami 2020-ban nem időhatékony és nem költségbarát megoldás.
Az irodában, gondolva a futva vagy kerékpárral érkezőkre, tusolót alakítottunk ki, hogy felfrissülhessenek a reggeli sportolás után, de az iroda lehetőséget biztosít munkavállalói számára a napközbeni stresszlevezetésre is. A korábbihoz képest háromszor akkora konyhát alakítottunk a Taylor Wessing dolgozóinak részére, akik kényelmes asztalnál, vagy ha kedvük úgy tartja, magas pultnál fogyaszthatják el az ebédet, közösen a kollégákkal.
A Taylor Wessing lenyűgöző kilátással bíró irodáiban nem csak a külsős vendégek fogadására alakítottunk ki reprezentatív tereket, hanem a saját dolgozóik számára is, akik a dobogós dühöngőben pihenhetnek meg egy fárasztó megbeszélés után, kreatívan ötletelhetnek a kollégákkal egy izgalmas ügylet részleteiről, sőt, a cég egy csocsóasztal beszerzését is tervezi a napközbeni kikapcsolódás érdekében. Mint a HR szakemberek kutatásaiból tudjuk, az óránkénti 5-10 perces pihenő beiktatása, az eltávolodás a számítógéptől és a munkától, a pihenő után sokkal felfrissültebb munkakedvet, munkatempót, nagyobb hatékonyságot eredményez.
Ódor Dániel, a Taylor Wessign iroda Partnerének véleménye a studioNekeddel való együttműködésről:
“Enikőt a tervezés mellett az egész projekt lebonyolításával is megbíztuk. A tervek elkészítése során mindig megfelelő időt szánt az igényeink pontos felmérésére, amelynek köszönhetően a végeredmény abszolút tükrözi cégünk arculàt.
Enikő határozott egyénisége a projekt sikeres végrehajtásának egyik kulcsa volt, az utolsó részletig mindent lelkiismeretesen kidolgozott és megvalòsított. Sikeresen alakított egy olyan munkakörnyezetet, ahol mindenki jól érezheti magàt a napi munkavégzés során.”
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.