A kezdetek
Az ICF Tech Hungary és a studioNeked (akkor még Környezettervezés.hu) között 2019-ben indultak el az egyeztetések az iroda költözése, bővülésével kapcsolatban. Új lokáció helyett a korábbi budai Pauler Irodaházban maradtak, megfelelő bérleti feltételekben való kiegyezés okán.
A sors fintora
2020-ban elkezdődött a tervezés, majd jött a Covid. A pandémiás időszakban a vezetőség megtapasztalta azt, hogy a munkaerő megtartásnak és visszacsábításnak új fegyvere lehet a kényelmes, otthonos iroda. Kiderült ugyanis, hogy a munkavállalók távoli munkavégzés esetén is hasonlóan jól végzik a munkájukat, mint az irodából. Ezek után az otthon kényelmes nyugalmával kellett versenyeznie az újonnan kialakításra kerülő irodának, így a vezetőség fejében is újrastrukturálódott az iroda és a közösségi terek fontossága, a megváltozott home office és irodai munka vegyes alkalmazása, ahogy minden egyes fejlődő és gyorsan reagáló cég esetén az országban és határainkon kívül.
Miért office branding és nem iroda felújítás?
Nem a teljes iroda felújítása történt meg, hanem a közösségi tereké. Olyan belsőépítészeti - és kivitelezési megoldásokat kellett alkalmazni, amik aránylag gyorsan, erős és zavaró szagok, nagy hang és por nélkül zajlanak. Így alkalmaztunk külső vezetékezésű függőlámpákat a terekben, amelyek meglévő dugaljakból kaptak áramot. Nem festettük a falakat, hanem tapétáztuk őket. A modulszőnyeget nem cseréltük le, hanem bizonyos funkciók kijelölésénél LVT-re cseréltük. Nem bontottunk válaszfalat, hanem könnyen szerelhető üvegfallal határoltuk le a tárgyaló részt.
Design koncepció
A belsőépítészeti-és arculattervezést megelőző feltárás fázisban a vezetőség, munkavállalóik ízlésének ismeretében, loft jellegű iroda kialakítását hagyta jóvá, az ICF, a logóban markánsan megjelenő kék brand színének alkalmazásával vegyesen. Így került a terekbe: fekete keretes , loft jellegű üvegfal, beton hatású LVT, graffiti mintás óriásposzter, beton anyagú függőlámpa. A közületi bútorok, kék kárpitozással a cég brand színét hirdetik, erős kopássállóságukkal, bízunk benne, minél tovább szolgálják az itt dolgozók kényelmét.
Kell 1 GEG!
A studioNeked tervezési szemléletének sajátja, egy-egy oda nem illő, izgalmas GEG! használata, ami cseppnyi izgalmat és vagányságot csempész az egyébként otthonos, meleg, barátságos terekbe. Jelen esetben, a műfű az, ami a kültéri parkok hangulatát idézi a beltérben. Valamint, az egyes funkciókat a padlón kezdődő LVT, a falra felmászó, majd a plafonon végződő fa és beton óriásposzter jelöli ki, mintegy a tér 3D jellegét erősítve.
Az ICF Tech operatív vezetőjének véleménye a studioNeked-del való együttműködésről
Orbán Levente szerint a studioNeked fő hozzáadott értéke az a tiszta és önzetlen odaadás, mely egyszerre párosul minőségi elszántsággal és állandó törődéssel, melyek elengedhetetlen elvárások egy megrendelő részéről. Ahogy a belsőépítészeti és az interior branding tervezési fázis után, a kivitelezési helyszíni tanácsadás során Pók Enikő senior belsőépítész tervező az egyes szakiparági munkák kezdésekor eligazítást tart a helyszínen, egyértelmű üzenetet hordoz a szakmai hivatásáról.
Ő nemcsak megbeszélést folytat a kivitelezőkkel, hanem együtt gondolkodik velük, hogy a megrendelő számára a lehető legjobb minőségben és legszebb kivitelezésben valósuljon meg a terv. Rátermettsége és elkötelezettsége nem engedi, hogy egy munka ellenőrizetlenül legyen lezárva, és mindvégig arra törekszik, hogy a szakmai kihívások sehol ne szenvedjenek csorbát.
Hibák esetén koordinál a megrendelő és a szakipar között, így előbbi válláról leveszi az ezzel járó terhet és nyugodt hangulatot teremt abban, hogy elkerüli a fölösleges köröket, amik lassítanák a kivitelezés időbeni elvárásait. Megrendelő és a vállalt munka iránti lojalitása mindvégig tisztán lekövethető, így a közös siker egyszerre tanúsít kiváló eredményt és további szakmai fejlődési lehetőséget a jövőben.
Mátécsa Debóra HR szakértő véleménye az ICF Tech Hungary iroda kialakításával kapcsolatban
Matécsa Debóra, az ICF Tech Hungary HR-partnere megerősítette, hogy nem csak azt tekintik hivatásuknak, hogy magas színvonalú, professzionális munkát végezzenek a cégben, hanem arra is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy munkavállalóik mindezt jó hangulatban, valamint egy inspiráló, barátságos és minden esetben támogató munkakörnyezetben tehessék meg.
Az irodában jót tesz az egészségnek, ha a kollégák fel tudnak állni az asztaluk mellől és félre tudnak vonulni akár egy cikket elolvasni, akár a telefonhívásaikat elintézni, vagy egy kényelmes fotelben pár szót váltani kávézás és ebéd közben olyan társakkal, akikkel a napi munkájuk során alapvetően nincsenek kapcsolatban.
Ezeknek a társalgásoknak is szerepe van a jó munkahelyi légkör kialakulásában, nem mellesleg a munkavégzés szempontjából is kifejezetten előny, hogyha a dolgozóknak kollégáik nézőpontjából is van rálátásuk munkahelyükre.
Az elmúlt években a munkaerőpiacon is azt tapasztalták, hogy a munkahelyválasztásban a munka-magánélet integrációján, a fizetésen, a fejlődési-, képzési- és előrelépési lehetőségeken túl egyre szélesebb körben nagyobb igény mutatkozik az iroda vonzó megjelenésére és belső kialakítására, ami mára kulcsfontosságú elemmé vált a munkahelyi elégedettség szempontjából.
Ez különösen központi kérdés a fiatalabb generáció számára! Emiatt is fontosnak tartják és küldetésükként ismerik el, hogy a jövő nemzedékének is teret kell biztosítani ahhoz, hogy már az egyetemi éveik alatt bevonják őket a munka világába, így a képzési helyek felkészültségén és szakmaiságán túl az iroda kialakítása is meghatározó aspektussá válhat.
A munka barátságosabb, korszerűbb jellege új utat nyit meg a munkavégzésben és a munkaerő megtartásban, a munkavállalók érdekeinek figyelembevétele pedig feszültségmentes hangulatot és proaktívabb, hatékonyabb munkavégzést is teremt.
A kollégáik visszajelzése alapján a közösségi iroda ereje számukra is nélkülözhetetlen a rugalmas, otthoni munkavégzés lehetőségei mellett is, így hiszik, hogy a közösségi irodájuk relevanciája és elemi hatása részt vesz a jövőbeli céljaik elérésében.
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.