A Tetra Pak a világ vezető élelmiszer feldolgozó és csomagoló megoldásokkal foglalkozó vállalata. Magyarországon 1989 óta van jelen, a budaörsi üzemben 1992-ben kezdődött meg a termelés. Az elmúlt években Budaörsön kapott helyet több Globális és Európa- és Közép Ázsiai klaszter HR szolgáltató valamint könyvelési és üzleti támogató központja is, így Budaörsön ma már gyártási és irodai munka is zajlik párhuzamosan egymás mellett.
A cég globálisan is a piac egyre növekvő kihívásaival néz szembe, a vásárlók igénylik az alacsonyabb árakat, emellett a jobb minőséget, valamint a folyamatos fejlesztéseket és újdonságokat. A versenyképesség megtartásához a Tetra Pak kulcsszerepet lát a munkafolyamatok optimalizálásában és a munkakörnyezet fejlesztésében. Éppen ezért a cég globálisan az ABW (Activity Based Working) bevezetése mellett döntött.
Az ABW egy olyan flexibilis munkamódszer és munkakörnyezet, ami elősegíti a kommunikációt és inspirálja az együttműködést az egyének, a különböző szervezeti egységek és nagyobb szervezetek között, emellett az önálló, fókuszált munkát is lehetővé teszi. Ezzel növelve a hatékonyságot és egyben kellemes munkakörnyezetet is biztosít a munkavállalóknak.
A budaörsi telephely az elsők között kezdte meg az átállást, és célja, hogy a jövőben példaként
szolgáljon a többi Tetra Pak irodának is világszerte.
Egy teljesen új munkamódszer bevezetése sosem egyszerű feladat. Ez szervezetileg és építészetileg is sok kihívást rejt magában, de Budaörsön a jól megtervezett folyamatoknak és a projekt résztvevői közti hatékony, folyamatos együttműködésnek köszönhetően sikerült olyan eredményt elérni, amivel mindegyik fél maximálisan elégedett.
Néhány részlet a projektből:
- Az ABW bevezetése egy munkahelyen már jóval az építészeti tervezés előtt kezdődik. A
folyamatnak szerves része a munkahelyi change management, az ABW működésének
megértése, megismertetése a kollégákkal, a változások hatékony átvezetése a mindennapi
munkafolyamatokba, majd az iroda használatba vétele után a folyamatos nyomon követés és
a szükséges módosítások végrehajtása. Ez Budaörsön 2014-ben kezdődött és a mai napig
tart. Mindehhez pedig a Tetra Pak központi ABW specialistájától is támogatást kapnak.
- Külön kihívást jelentett, hogy Budaörsön egy üzemi környezetben kellett egy olyan irodateret
kialakítani, ami az üzemi és az irodai dolgozók igényeit is lefedi és segíti a köztük lévő
kommunikációt és együttdolgozást.
- A tervezés során meglévő, működő irodaterületeket kellett összekapcsolni újonnan épülő
területekkel és a gyártás területeivel. A régi irodaterületek között voltak nemrég felújított
modernebb, de régi, alacsony belmagasságú, nyomott, természetes fénytől elzárt terület is.
- Fontos volt, hogy a végeredményben minden dolgozó számára elérhető legyen a teljes
irodaterület, az épületrészek között folyamatos cirkuláció alakuljon ki.
- A tervezés során folyamatos volt a kommunikáció a svédországi ABW specialistával és a
budaörsi dolgozókkal is. Számos prezentáción került bemutatásra a koncepció az egyes
részlegek vezetőinek és workshopokon keresztül mérték fel a dolgozók igényeit. A visszajelzések formálták az alaprajzot és a koncepciót, de még a bútorok kiválasztását is.
- A koncepció kialakításánál figyelembe kellett venni a cég arculatát és belső szabályzatait.
- A tervezéssel érintett területek:
65% ABW irodatér
15% vegyes használatú ABW irodatér és konferencia központ
20% ABW workshop területek a gyártóüzem területén
- Kialakított munkaterületek: csendes, fókuszált munkavégzést lehetővé tevő részek, egyéni
munkaállomások, kollaborációs területek, részlegenként dedikált találkozópontok, tárgyalók,
pihenő területek
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.