Okok, amiért a díjra érdemes
Stúdió különlegessége, hogy a belsőépítészeti és grafikai tervezés egy folyamatként valósul meg, projektmenedzsment szempontjából egy kézben van - így az eredmény vizuálisan egységes és a tervezés a tér minden belsőépítészeti és grafikai igényére kiterjed. Nevünkben a “co.lab” kifejezés a kreatív műhely jellegre és a nyitott, kollaboratív tervezési folyamatra utal: nem csak a stúdión belül ötvözzük a szolgáltatásainkat, de azon kívül is együttműködünk építész és tájépítész társtervezőkkel a minél hatékonyabb és kreatívabb megoldások érdekében.
Az idei évben nagy hangsúlyt fektettünk az irodaterek (office branding) és hotelek komplex tervezésekor nyújtott szolgáltatáscsomagunk fejlesztésére: a belsőépítészet, grafika és installáció tervezési területek integrált alkalmazásával az arculatot és tereket összekötő, teljeskörű brandingre. Célunk, hogy átfogó vizuális megoldást nyújtsunk a vállalatok változásmenedzsmentje kapcsán felmerülő bármilyen designigényre. Az új irodák, alapterületi bővítések és a meglévő irodák designfrissítése mind olyan szakmai megközelítést kívánnak, amelyben ezek a különböző tervezési területek egymással szimbiózisban tudnak megvalósulni.
Az elmúlt években Budapesten és több vidéki nagyvárosban is változatos projektekben vettünk részt, a kisebb kávézótól a több ezer négyzetméteres multifunkcionális közösségi terek tervezéséig. Büszkék vagyunk a Tiszaújvárosban már kialakítás alatt álló 6000 nm-es, 100 szobás, 4 csillagos superior szálloda projektünkre, a Deák Palotában átadott nemzetközi szoftverfejlesztő cég irodaterére, és a belváros szívében található egyedi étteremre, amelyet jelenleg tervezünk. Tervezőként hiszünk abban, hogy a változatosság a kreativitás kibontakoztatását szolgálja.
Tervezés során a környezetpszichológia alapelveit vesszük figyelembe: emberközpontú tervezéssel hozunk létre valódi értéket megrendelőink és a teret használók számára – nekünk az ő igényeik a legfontosabbak, ezekre reflektálunk. A közösségi terek kapcsán fontos, hogy felderítsük az adott tér funkciójából, közönségéből adódó társas viselkedést érintő faktorokat. Munkánk során kiemelt figyelmet fordítunk annak modellezésére, hogy a tervezett tér milyen közösségi folyamatokat ösztönöz majd: például a generációs különbségekből, gyermekvállalásból adódó igényekre is igyekszünk megfelelő designválaszt adni.
Deklarált célunk tervezéskor, hogy a projekt kereteitől függően fenntartható és környezettudatos anyagokat alkalmazzunk, tervezőként felelősségünknek érezzük, hogy a megrendelőket tájékoztassuk a jövőorientált megoldásokról.
Saját projektjeink mellett fontosnak tartjuk a hazai designkultúra fejlesztését: tervezőink oktatóként, mentorként segítik a fiatal belsőépítészek, grafikusok pályakezdését - örömmel tanítunk olyan intézményekben és veszünk részt olyan programokban, amelyek ehhez járulnak hozzá (MOME Demo, Krea Iskola). Emellett gyerekeknek szóló művészeti workshopokhoz is csatlakoztunk instruktorként, amelyek célja a vizualitást érintő szakmák megismertetése, megszerettetése a fiatal generációkkal határon innen és túl.