Az Év Irodája

Erste Bank - Nagy Torony Átalakítás Projekt

Cím: 1138, Budapest Népfürdő 24-26.
Átadás éve: 2019 Q3
Kialakított terület mérete: 21000 m²
Irodában dolgozók száma: 2500
Irodabútor
Smart Office Solutions Kft.
Tervezés / belsőépítészet
Mádi Láncos Stúdió

Rövid bemutatkozás

Az Erste Bank Hungary Zrt. 2006-ban költözött be az akkor kifejezetten modernnek számító Európa Toronyba, ahol 10 éve nem volt teljes épületet érintő felújítás. Tereink nem voltak egységesek: eltérő falszín, kialakítási koncepció, személytelen design jellemezte az irodákat.

A projekt célja elsősorban az volt, hogy az új Erste kultúra a mindennapi munkában is érezhető legyen. Vonzó, modern és egyben funkcionális irodakoncepciót terveztettünk meg, ami elősegíti az agilis munkafolyamatokat és a gyorsabb döntéshozást. Emellett szerettük volna növelni a dolgozói elégedettséget. A pezsgőbb együttműködés, a letisztult, esztétikus terek jobb közérzetet adnak, így az nagyban hozzájárul munkatársaink elégedettségéhez.

Nappali jellegű tereket alakítottunk ki, hogy az otthon kényelmét és szabadságát adhassuk a kollégáinknak, ami egyben igazodik a modern irodatrendekhez is. Korábban a Dunai panoráma volt a Torony legfőbb vonzereje, mára már versenyképes lehet az Y-és Z-generációs munkavállalók számára is az új iroda koncepció, ami tükrözi az Erste kultúráját, dinamizmusát és modernségét.

2018. októberében indultunk és a folyamat lényegi része határidőre - 2019. június közepéig lezajlott. A felmérési-, tervezési- és döntési szakasz párhuzamosan 9 hónap alatt pörgött le, ami egyáltalán nem gyakori. Egy nagy átalakítás változással jár - el akartuk kerülni a negatív érzéseket. Demokratikus és tanulságos párbeszéd alakult ki először a vezetőkkel, majd a munkatársakkal.

Esettanulmányokat készítettünk, bécsi kollégáinktól bekértük a 2017-ben Év irodája díjat nyert Erste Campus esettanulmányát és Magyarországon működő trendkövető cégeket is felkerestünk (Nokia, Deloitte, Balasys, stb.), hogy ötletet merítsünk saját irodakoncepciónk kialakításához.

A sok hozzászólás és ötlet a tervezőket is inspirálta, így az elképzelések jelentős részét is beépítettük a tervekbe. Kollégáink adták az ötletet az Arénára, ahol nagy meetingek és megbeszélések is lefolytathatók, továbbá a Gyorspontokra, ahol minden adott a rapid munkavégzéshez.

Segítségünkre volt a jelentős tapasztalattal rendelkező és 2018-ban Év Tervezője díjat nyert MádiLáncos Stúdió, továbbá a Horsens Partners Kft.

A közlekedés gyorsaságát további két panorámalift biztosítja. A díjnyertes új liftek nem csak a mindennapi kényelemhez járultak hozzá, de exkluzív hangulatot adtak az irodaháznak.

Figyelembe vettük a környezetbarát szempontokat is - az energiatakarékos világítást, a digitális adattárolást, a szelektív szigeteket, az újrahasznosítást. A költözés során gyűjtöttük a használt irodaszereket, bútorokat és kis berendezéseket, melyeket jótékony célra ajánlottunk fel.

Okok, amiért a díjra érdemes

Az irodaszinteket négy fő érték mentén alakítottuk ki:

Nyitott:
Lebontottuk a falakat és a hierarchiát! A vezetők (Board tagok is) a nyitott irodában dolgoznak. Gyorsabbá vált a döntéshozás.

„ÉN” helyett „MI” érvényesül - A nappali hangulatú CoLab zónákban pihenni, alkotni és tárgyalni is lehet. Babzsákokon, kanapékon ülve, egy álló lámpa fénye mellett is dolgozhatunk.

Megmaradt a területnek a bázisa, de a tereket, tárgyalókat bárki használhatja. Nincs kijelölt asztala senkinek, ami kedvez a projekt munkáknak.

Az ablakoknál lévő GyorsPontokon magas asztaloknál állva vagy ergonomikus magas székeken ülve is lehet dolgozni, miközben mesés panoráma tárul elénk.

Hatékony:
A modern tárgyalók üvegfalat kaptak, továbbá igény szerint kanapék és puffok kerültek be több helyen. A flipchart helyett a falra is lehet írni, sőt a videókonferenciázáshoz szükséges eszközök is adottak.

Az „Aréna” a kis- és nagy megbeszélések helye és kialakítása tárolásra is alkalmas. Mobil elemekből áll és helytakarékos.

A fontos iratok irattárban kaptak helyet, így a sok papír már nem zavarja az esztétikát és egyre inkább papírmentesen dolgozunk.

A két új panorámaliftek gyorsabbak, a kilátás pedig csökkenti a mindennapi stresszt. Az OTIS jóvoltából elnyertük az Év felvonója díjat.

Közösségi:
A közös étkezőkben és kreatív nappalikban kiválóan lehet kapcsolatokat építeni egy finom kávé vagy ebéd mellett. A kollégák gyorsan felfedezték, hogy a helyiségek alkalmasak ünnepeléshez is, így rendszeresen szerveznek oda születésnapi köszöntéseket, díjátadókat, projektzárókat, kismama búcsúztatókat.

Privát:
A Csendes Zónákban hangszigetelő paravánok biztosítják a nyugodt munkát.

A személyes tárgyak zárható Privát Boxokba kerültek, melyhez egyedi welcome irodaszer csomagot terveztettünk, amibe írószerdoboz, filc táska, táskacímke, nyakpánt került és 4 stílusból lehetett választani. A csomag a gyors és kényelmes ki- és elpakolást segíti.

A modern Telefonboxokban senki sem zavarja privát vagy üzleti beszélgetéseinket.

Összegezve:
A modern munkakörnyezet ihletet adott az új Employer Branding kampányunkhoz.

Végig egy csapatként dolgoztunk! A Kultúraváltó nagykövetek a problémák kezelésébe és az edukációban vettek részt - ott voltak a beköltözéskor. Humoros filmet készítettek az irodahasználatról és összeállt a Toronykód, az új etikettről - az irányelveket minden terület saját igényeire szabhatta.

Határidőre elkészültünk a 21.000 négyzetméternyi területtel, így valamennyi kolléga beköltözhetett a BSR irodaházból.

Nőtt az elégedettség is. Az első elkészült irodaszint után érezhetően megnyugodtak a kedélyek, a korábbi aggodalmak várakozásba csaptak át, hiszen tapinthatóvá vált a változás, ami láthatóan vonzónak bizonyult a kollégák körében.

A Torony belső internetes oldalra feltöltöttük a koncepciót, a látványterveket, interjúkat, videókat, rendezvényfotókat, az új etikettet, egy naprakész interaktív térképet, sőt online kérdezni és javasolni is lehetett. Folyamatosan friss információkkal láttuk el a kollégákat.

A Showroom segítette a bútorok tesztelését, de akár egy gyors megbeszélés is lefolytatható volt a kiállított Telefonboxban.

Interaktív Fórumokat szerveztünk, ahol a CEO és az Üzemeltetés vezetője ismertette a terveket. Teret adtunk az aggályok kibeszélésének, a kérdéseknek és a javaslatoknak, ami igen hasznos volt.

Számos „Nagy Torony Átalakítás” táblát és kordonoszlopot helyeztünk ki, ami a helyszínen irányította a kollégákat.

Ünnepeltünk! A Liftavatón elismertük a projektcsapatot. Csapatépítő-szorongáscsökkentő búcsúbulit és pezsgős reggelit szerveztek a területek, a területi vezetők részvételével. A projekt végén „Társasjáték” estet szerveztünk.

Igény volt rá, ezért kávé szolgáltatást kapnak a kollégák, hogy ezzel is segítsük az éber munkát.

Ezt a nagy volumenű átalakítást csak egy jó csapattal tudtuk megvalósítani. A kultúránk alapját képező #higgymagadban faktorral és az együttműködéssel megcsináltuk - működött A Csapat!