A Com-Forth Kft. egy 1988-ban alapított magyar tulajdonban lévő családi vállalkozás, amely innovatív ipari informatikai megoldásaival az évek során több száz gyártó cégnek és egyéb vállalatnak segített hatékonyabbá tenni a termelését, illetve a gépei, berendezései közötti kommunikációt. Nagy multinacionális vállalatokkal, valamint kis- és középvállalatokkal egyaránt dolgoznak, megbízóik éppúgy kikerülnek az energetika, gyógyszergyártás, vegyipar, élelmiszeripar, olaj- és gázipar területéről, mint az automatizálással, informatikával és biztonságtechnikával foglalkozó rendszerintegrátorok közül. A cég saját konferenciákat szervez, gyakran ad elő szakmai fórumokon, rendezvényeken, illetve oktatásokat is tart.
Szuperereje abban rejlik, hogy töretlenül hisz a magas minőségű kiszolgálásban, valamint azokban az emberekben, akik nélkül ez nem valósulhatna meg. Éppen ezért a megújulás eszközéül szolgáló költözés célja nem csak az volt, hogy A kategóriás, modern irodaház adjon új otthont a cégnek, hanem az is, hogy a kényelmes, ergonomikus munkaterekkel rendelkező irodában jó érzés legyen eltölteni a napot, a partnerek és ügyfelek számára pedig impozáns helyszín legyen.
Nem volt kérdés tehát, hogy az új munkahely kialakítása a munkavállalók igényeinek összegyűjtését követően történt. Szerencsés helyzet volt, hogy a kiszemelt bérleményt gyakorlatilag szinte teljesen lebontották és a kéréseiknek megfelelően falazták, kábelezték és burkolták újra.
A kialakítás során szerették volna megtalálni azt a középutat, amelyben érvényesülni tudnak a cég arculatának színei (zöld, szürke), tevékenysége (ipari informatika), de megmarad a csapatra jellemző családias légkör is. Ezek ötvözetének eredményeként született meg egy olyan megoldás, amelyben a dizájn kellően modern, utal a tevékenységre, de mégsem túlságosan indusztriális, érvényesül a tech hangulat, de mégis otthonos.
A teljes-körű tervezésre 2-2,5 hónap állt rendelkezésre, ugyanennyi idő alatt a kivitelezés is megvalósult. A bérbeadóval való 2018. december 19-ei szerződéskötést követően, 2019. április 30-án átadásra került az új munkakörnyezet.
Tervezéskor a funkcionalitás, valamint az egyedi munkavállalói igények is szerepet kaptak a design mellett.
Az iroda kialakításakor, elsődleges szempont volt a terek megfelelő kihasználása a szerteágazó igények teljes körű figyelembevételével, és egy kellemes, már-már otthonos légkör kialakítása. További szempont volt az ergonomikus munkaterek biztosítása, így a kényelmes szék, a dupla monitor, az esztétikusan és helytakarékosan elvezetett kábelek és elosztók, a megfelelő mennyiségű polcok, szekrények, a meglévő bútorok beintegrálása, a természet-közeli hangulatot keltő növények, és a fejlesztők részére állítható magasságú asztalok. A kisebb meetingek, brainstormingok, kreatív pillanatok támogatójaként több falon is helyett kapott írható tapéta. Illetve kialakításra került egy egyeztető sarok, ami kevésbé formális, mint egy tárgyaló, de mégis alkalmas a közös gondolkodásra.
Az otthonos hangulat felelőse a nappalinak is beillő Relax szoba lett, melyben kanapé és babzsákok szolgálják ki az esetleges ebéd utáni szieszták iránti vágyat, de teret enged Xbox meccseknek, vagy örömzenélgetéseknek is.
Irodához képest szokatlan megoldás lehet továbbá a főzésre és sütésre kiválóan alkalmas konyha-étkező, amely elegendő ülőhellyel rendelkezik az egész csapat számára, és azóta számos közös főzésnek, céges ünneplésnek, ad-hoc csapatépítőnek biztosított teret.
Tekintettel arra, hogy a cég hardver-disztribúcióval is foglalkozik, fontos szempont volt a reprezentatív ügyfélfogadó tér, ahol impozáns recepció, kényelmes fotelek, és egy, a bejárati ajtóval szemben elhelyezett demó fal került kialakításra, ahol az ügyfelek kedvükre kipróbálhatják a kiállított eszközöket.
A kialakítás során azt is figyelembe kellett venni, hogy az általuk szervezett oktatásoknak, gyakori workshop-oknak is helyet kívántak biztosítani egy kellemes reprezentatív oktató/tárgyalóterem és a hozzá kapcsolódó fogadótér kialakításával, melynél igény volt, hogy egy kicsit elkülönüljön az irodai munkaterektől, mivel ezeket a velük kapcsolatban álló, kisebb cégeknek is alkalmanként rendelkezésére bocsájtják. Ezáltal az egyik tárgyaló multifunkcionális szerepet kellett, hogy kapjon, így könnyedén átalakítható oktatóteremmé.
A reprezentatív ügyfélfogadó tér, a hangulatos dizájn világítás és a formabontó irodai megoldások, mint a mennyezeti műfű, a téglafalak, a kollégák által tervezett tapéta, egy olyan laza és kellemes miliőt biztosítanak, ami garantálja a munkavállalók számára a nyugodt munka lehetőségét.
Nem véletlen talán, hogy a költözés után kevésbé népszerű a home office a munkavállalók között. Saját elmondásuk szerint szívesebben végzik munkájukat egy kifejezetten az ő igényeik és feladataik által meghatározott munkakörnyezetben, mint az otthoni íróasztalnál.
Cél volt, egy modern, szerethető, kényelmes, kellemes atmoszférájú iroda kerüljön kialakításra a költséghatékonyságot folyamatosan szem előtt tartva, melynek sikerét leginkább az ott dolgozók szavaival tudjuk igazolni: „Jobb, mint otthon” munkahely valósult meg, melyre a cég tulajdonosa is méltán lehet büszke.
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.