Az AYCM start-up cégként indult egy 27 nm-es lakásból 20 évvel ezelőtt, mára már egy 45 főt foglalkoztató középvállalattá vált árbevételét tekintve. Az évfordulót már egy új és a korábbinál jóval tágasabb és modern koncepciójú, inspiratív irodában akartuk megünnepelni. Az YBL-Palota 660 nm-es földszinti, utcai portálos üzletterére esett a választásunk, ugyanis itt láttunk lehetőséget arra, hogy az ügyfélszolgálatot és szeparáltabban a back-office-t is kialakíthassuk egyazon szinten. Vonzónak találtuk az Ybl Miklós által tervezett épület klasszicista stílusát, melyet jól ellenpontozhat egy modern enteriőr. Az építészeti tervezéssel Nyári Atilla építészt bíztuk meg, a belsőépítészeti terveket, beszerzéseket, kialakításokat pedig az AYCM Kft. tulajdonos-ügyvezetőjeként magam végeztem, így valóban az, és úgy valósulhatott meg, amit és ahogy elgondoltam. E személyesség, pragmatikusság, a cégstruktúra mélyreható ismerete, jövőbeli céljaink tudata, munkavállalóink megtartásának és az újak bevonzásának vágya alakította ki a belső tereket, miközben minden egyes részlet is nagy jelentőséget kapott. Élhető, szerethető, hosszú távon működtethető, kényelmes és otthonos iroda megvalósítása volt a cél, mely a teljes stakholderi körnek örömet okoz.
Az Év Irodája díjra érdemesnek tartjuk magunkat, mert nagyon tudatosan, és személyre szabottan alakítottuk ki- saját magunk, közösen.
Az iroda kialakításakor az alábbi 8 szempontot tartottam szem előtt:
1) Klassz munkaadói márkát jó iroda nélkül nem lehet építeni. Ma minden a munkavállalói élményről szól, - mi is ebből élünk-, így a mi irodánk sem nélkülözheti a megvalósulását. A munkahelyi well-beingre törekedve hybrid office-t képzeltem el, elegyítve az open office tereket a kisebb meeting roomokkal, közösségi kollaborációs terekkel, paravános kanapékkal, így alakítva ki a különböző tevékenységekhez illő és emberibb környezetet.
2) Fontosnak tartottam, hogy egy légtérben ne legyen 8 főnél több munkatárs, megöli a szellemet és a szabad légzést a zsúfoltság.
3) Meggyőződésem, hogy az ergonomikus bútorok és gerincbarát székek a hatékony munkavégzés feltételei, melynek komoly szerepe van ezen kívül az egészségmegőrzésben, és a munkavállalók komfortérzetében is.
4) Mérvadóak voltak kollégáim elképzelései, hogy mit szeretnének megvalósulni látni az új irodában, így az Ő gondolataikat is beépítettem a tervekbe. Így lett hintánk, 4 mosogatógépünk, alakítottunk ki beszélgető sarkokat, intim tereket.
5) Az iroda átépítésének építészeti tervezésénél már a funkcionalitás vette át a főszerepet, a Nyári Atilla Design Stúdió osztotta ki a tereket, tervezte be a bútorokat. A feladat a meglévő szervezeti struktúra terekbe öntése volt, elemezve az egyes csapatok működését, egymással és ügyfelekkel való viszonyát. Így alakult ki a gyalogos szempontból forgalmasabb Károlyi utca felé nyitott front office egy reprezentatív fogadó-várakozó térrel, valamint az innen elérhető, de optikailag leválasztott back office, ahol az egyes team-ek egyterű, maximum 8 fős irodái egy nagyvonalú közösségi kollaborációs térre nyílnak. Itt régi vágyam valósult meg: a korábban egymással nem, vagy alig érintkező munkatársak is kapcsolatokat építhetnek egymással a kávézó és pihenősarokban. Az ügyfélszolgálat feszültségei ebben a térben logikai és türelemjátékokkal oldható. Mindkét irodarésznek van saját dolgozói bejárata és teakonyhája, de a pinceszinten egy közös étkező is helyet kapott. Fontosnak tartottuk a vizuális kapcsolatokat, ezért hatalmas üvegfelületeket kaptak a vezetői irodák, valamint a közösségi tér felé is üvegfalakkal kapcsolódnak a irodai funkciók.
6) Törekedtem, hogy egységességet, rendezett képet sugalljon az egész iroda, kontinuitás legyen a különböző osztályok között, ezt színekkel oldottam meg.
7) Üde, modern designban gondolkoztam, mely jól ellenpontozza a meglévő adottságokat, az Ybl Miklós által tervezett klasszicista dór oszlopokat, boltíveket.
8) Véleményem szerint kiemelten fontos szerepe van a munkakörnyezetnek a munkaerő-toborzásban, mert ez kézzel foghatóan jelzi a munkaadó hozzáállását munkatársaihoz, mivel ez túlmutat az ígéreteken, ez már a valóság. De ugyanúgy üzenet mind a hozzánk érkező partnerek, mind a Klubtagok felé is. Cégünk filozófiája tulajdonképpen egy szóra tud sűrűsödni: ez A Törődés, így a praktikus funkcionalitást otthonossággal kevertem: bársony kárpitokat, meleg színű tapétákat, szép fényű, ernyős lámpákat, az adott osztályra jellemző szobrokat, képeket helyeztem az irodaterekbe. A szokásos, sok helyen látható irodai közhelyeket, a jelenlegi irodadivatot szerettem volna elkerülni, így inkább egy konzervatívabb miliőt álmodtam meg.
A színek kiválasztásakor egymásnak átadó, élénk, vidám színekkel dolgoztam, következetes játékossággal vonultatva végig a tereken
Az átgondolt építészeti koncepció és a lehengerlő belsőépítészeti kialakítás együttesének köszönhetően az Ybl palotához méltó, modern, nagyvonalú és nagyon friss irodakomplexum született, ahova jó bejönni.
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.