ALL YOU CAN MOVE Iroda

Képek



Cím: 1053, Budapest Károlyi 12

Átadás éve: 2019 Q2

Kialakított terület mérete: 660 m²

Irodában dolgozók száma: 42

Bérlő cég: AYCM Europe Kft.


Rövid bemutatkozás

Az AYCM start-up cégként indult egy 27 nm-es lakásból 20 évvel ezelőtt, mára már egy 45 főt foglalkoztató középvállalattá vált árbevételét tekintve. Az évfordulót már egy új és a korábbinál jóval tágasabb és modern koncepciójú, inspiratív irodában akartuk megünnepelni. Az YBL-Palota 660 nm-es földszinti, utcai portálos üzletterére esett a választásunk, ugyanis itt láttunk lehetőséget arra, hogy az ügyfélszolgálatot és szeparáltabban a back-office-t is kialakíthassuk egyazon szinten. Vonzónak találtuk az Ybl Miklós által tervezett épület klasszicista stílusát, melyet jól ellenpontozhat egy modern enteriőr. Az építészeti tervezéssel Nyári Atilla építészt bíztuk meg, a belsőépítészeti terveket, beszerzéseket, kialakításokat pedig az AYCM Kft. tulajdonos-ügyvezetőjeként magam végeztem, így valóban az, és úgy valósulhatott meg, amit és ahogy elgondoltam. E személyesség, pragmatikusság, a cégstruktúra mélyreható ismerete, jövőbeli céljaink tudata, munkavállalóink megtartásának és az újak bevonzásának vágya alakította ki a belső tereket, miközben minden egyes részlet is nagy jelentőséget kapott. Élhető, szerethető, hosszú távon működtethető, kényelmes és otthonos iroda megvalósítása volt a cél, mely a teljes stakholderi körnek örömet okoz.


Okok, amiért a díjra érdemes

Az Év Irodája díjra érdemesnek tartjuk magunkat, mert nagyon tudatosan, és személyre szabottan alakítottuk ki- saját magunk, közösen.

Az iroda kialakításakor az alábbi 8 szempontot tartottam szem előtt:
1) Klassz munkaadói márkát jó iroda nélkül nem lehet építeni. Ma minden a munkavállalói élményről szól, - mi is ebből élünk-, így a mi irodánk sem nélkülözheti a megvalósulását. A munkahelyi well-beingre törekedve hybrid office-t képzeltem el, elegyítve az open office tereket a kisebb meeting roomokkal, közösségi kollaborációs terekkel, paravános kanapékkal, így alakítva ki a különböző tevékenységekhez illő és emberibb környezetet.
2) Fontosnak tartottam, hogy egy légtérben ne legyen 8 főnél több munkatárs, megöli a szellemet és a szabad légzést a zsúfoltság.
3) Meggyőződésem, hogy az ergonomikus bútorok és gerincbarát székek a hatékony munkavégzés feltételei, melynek komoly szerepe van ezen kívül az egészségmegőrzésben, és a munkavállalók komfortérzetében is.
4) Mérvadóak voltak kollégáim elképzelései, hogy mit szeretnének megvalósulni látni az új irodában, így az Ő gondolataikat is beépítettem a tervekbe. Így lett hintánk, 4 mosogatógépünk, alakítottunk ki beszélgető sarkokat, intim tereket.
5) Az iroda átépítésének építészeti tervezésénél már a funkcionalitás vette át a főszerepet, a Nyári Atilla Design Stúdió osztotta ki a tereket, tervezte be a bútorokat. A feladat a meglévő szervezeti struktúra terekbe öntése volt, elemezve az egyes csapatok működését, egymással és ügyfelekkel való viszonyát. Így alakult ki a gyalogos szempontból forgalmasabb Károlyi utca felé nyitott front office egy reprezentatív fogadó-várakozó térrel, valamint az innen elérhető, de optikailag leválasztott back office, ahol az egyes team-ek egyterű, maximum 8 fős irodái egy nagyvonalú közösségi kollaborációs térre nyílnak. Itt régi vágyam valósult meg: a korábban egymással nem, vagy alig érintkező munkatársak is kapcsolatokat építhetnek egymással a kávézó és pihenősarokban. Az ügyfélszolgálat feszültségei ebben a térben logikai és türelemjátékokkal oldható. Mindkét irodarésznek van saját dolgozói bejárata és teakonyhája, de a pinceszinten egy közös étkező is helyet kapott. Fontosnak tartottuk a vizuális kapcsolatokat, ezért hatalmas üvegfelületeket kaptak a vezetői irodák, valamint a közösségi tér felé is üvegfalakkal kapcsolódnak a irodai funkciók.
6) Törekedtem, hogy egységességet, rendezett képet sugalljon az egész iroda, kontinuitás legyen a különböző osztályok között, ezt színekkel oldottam meg.
7) Üde, modern designban gondolkoztam, mely jól ellenpontozza a meglévő adottságokat, az Ybl Miklós által tervezett klasszicista dór oszlopokat, boltíveket.
8) Véleményem szerint kiemelten fontos szerepe van a munkakörnyezetnek a munkaerő-toborzásban, mert ez kézzel foghatóan jelzi a munkaadó hozzáállását munkatársaihoz, mivel ez túlmutat az ígéreteken, ez már a valóság. De ugyanúgy üzenet mind a hozzánk érkező partnerek, mind a Klubtagok felé is. Cégünk filozófiája tulajdonképpen egy szóra tud sűrűsödni: ez A Törődés, így a praktikus funkcionalitást otthonossággal kevertem: bársony kárpitokat, meleg színű tapétákat, szép fényű, ernyős lámpákat, az adott osztályra jellemző szobrokat, képeket helyeztem az irodaterekbe. A szokásos, sok helyen látható irodai közhelyeket, a jelenlegi irodadivatot szerettem volna elkerülni, így inkább egy konzervatívabb miliőt álmodtam meg.
A színek kiválasztásakor egymásnak átadó, élénk, vidám színekkel dolgoztam, következetes játékossággal vonultatva végig a tereken
Az átgondolt építészeti koncepció és a lehengerlő belsőépítészeti kialakítás együttesének köszönhetően az Ybl palotához méltó, modern, nagyvonalú és nagyon friss irodakomplexum született, ahova jó bejönni.


Közreműködők

Kivitelezés

Csizmadia Zoltán

Irodabútoros

Europa Design

Tervező iroda

Nyári Atilla Design


Hozzászólások