„Szebb hétköznapokat teremteni az emberek többsége számára” – az IKEA jövőképe. Egy mondatból is érződik: víziónk túlmutat a lakberendezésen. Az IKEA ezt az eszmét követi a gyártás, eladás és szállítás folyamatán keresztül egészen a vásárlói kérdések, problémák kezelésére hivatott IKEA Customer Support Centre tevékenysége során is.
Ezen elvek alapján született meg az igény 2017 őszén egy különálló, több férőhelyes, kényelmesebb munkavégzést elősegítő iroda kialakítására.
A helyszínválasztási folyamat eredményeképp az East-West Business Centerrel való együttműködésre nyílt lehetőség.
Természetesen az új iroda tervezési alapelvei között is nagy hangsúlyt kapott az IKEA koncepció megvalósulása.
A térszervezésről: ésszerűség, flexibilitás, átláthatóság
A második emeleti irodarész cellás szerkezetének teljes átalakítására volt szükség az új irodakoncepció számára: az open office elrendezés elengedhetetlen vezérelvként jelent meg a nyitottság, közösségben dolgozás megteremtéséhez. A nagy üvegfelületek is a vállalat közvetlenségét, őszinteségét hivatottak tükrözni. További alapelvként valósultak meg a flexibilis munkahelyek, miszerint még a vezetőknek sincsen kijelölt fix helye, reggelente mindenki az aktuális napi munkafolyamataihoz megfelelő helyet választja.
Az anyaghasználatról: komfort, minőség, harmónia
A telefonos ügyfélszolgálat alapvető munkafolyamataiból adódó nyüzsgő közege egy nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb fizikális környezetet igényel. Mindezt természetes módon támogatják a modern skandináv stílus jellegzetes elemei, mint a fehér és a nyír felületek, amelyek mellett ráadásként jelenik meg a nyugalmat árasztó zöld, valamint az egészet megfűszerező márványminta.
Bár ez a stílus cseppet sem a hivalkodásról szól, inkább játékosságot csempészve visz izgalmat a szigorúan strukturált alapkörnyezetbe, a recepció – mint a folyosóról egyértelműen látható statement – fontos szerepet kapott az iroda identitása szempontjából.
A helyiségekről: egyszerűség, funkcionalitás, játékosság
Az open office területén található munkaállomások magasságilag állítható asztalokkal segítik elő a testre szabhatóságot és egész napos komfortos munkavégzést, a saját elzárható szekrénnyel kiegészülő flexibilis munkahelyek pedig az egységes és tiszta környezet.
A nyitott irodarész mellett szükség volt három különböző méretű tárgyaló kialakítására: egy 20 fős nagy tárgyalóra, egy 10 fős – kisebb megbeszélésekre és oktatásokra alkalmas – közepes tárgyalóra, és egy kétfős – telefonos megbeszélésekre és személyes beszélgetésekre hivatott – mini tárgyalóra.
A skandináv vállalati kultúrában fontos szerepet játszik a konyha: itt kerül sor a svéd hagyományokból gyökerező „Fikára”, vagyis kávészünetre, amely helyszínül szolgál a munkatársak informális találkozói számára. Tovább erősíti az otthonos hangulatot a különböző típusú étkező- és pihenőhelyek használata, amely bár lehetőséget ad egy nagyobb társaság közös étkezésére, mégsem érezteti a klasszikus értelemben vett kantinjelleget.
Ebbe az alapba jól illeszkedik az IKEA nyolc vállalati értékének játékos elrejtése a különböző helyiségekben hol alig észrevehető módon, hol szinte teljes falméretben.
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.