A Dentsu Aegis lett Az Év Irodája – interjú Tompa Balázs tervezővel

Idén Az Év Irodája verseny címadó kategóriájában a Dentsu Aegis Network Hungary lett a győztes, amely Budán a Residence Irodaházakban alakított ki egy egészen kreatív, otthonos munkahelyet. Tompa Balázs tervezővel beszélgettünk, aki egyben a kommunikációs ügynökség kreatív igazgatója is, így aztán kettős szerepkörben járult hozzá a sikerhez.

– Idén már 5. alkalommal hirdettek győztest Az Év Irodája versenyen, amely láthatóan egyre nagyobb presztízst jelent a nyerteseknek és a helyezetteknek. Mennyire fontos ez a díj a Dentsu Aegis Network Hungary számára?

– Meglepetésként ért minket a győzelem, de nagyon örülünk ennek a díjnak, mert úgy érezzük, hogy klasszikus reklámügynökségként a zsűri a kreativitásunkat is értékelte ezzel, hiszen belső erőforrásokat mozgósítva terveztük meg és alakítottuk ki az irodánkat a Residence Irodaházak 2. emeletén. A verseny évről évre fejlődik mennyiségileg és minőségileg is, így egy ilyen erős mezőnyben különösen megtisztelő Az Év irodája cím birtokosának lenni.  

– Ön szerint melyek az iroda erősségei, amelyek idén a győzelmet eredményezték?

– Általában egy új iroda kialakításánál a megrendelő és a tervező közötti együttműködés egy igen lényeges kérdés, ami esetünkben nem okozott gondot, hiszen mindkét felet mi képviseltük, vagyis saját magunknak terveztünk egy új munkahelyet. Ez a kettős szerep azt eredményezte, hogy egyszerre funkcionális és inspiráló, emellett kellően sokféle lett az irodánk ahhoz, hogy ne legyen unalmas, így egyszerre szolgál ki és segít, hogy jól érezzük magunkat. Fontos az is, hogy ügyfeleink is különlegesnek látják ezt a helyet, ami tovább erősíti a cég imázsát. Ez egy olyasfajta dizájngondolkodást takar, amely most éppen nincs a piacon.

– Ezek szerint itt a nemzetközi trendek helyett a céges „hely szelleme” dominált a kialakítás során?

– Igen, igen, nálunk teljesen más volt a tervezés és a kialakítás fókusza, mint általában, hiszen egyrészt egy nagyon otthonos és barátságos munkahelyet akartunk létrehozni, másrészt arra koncentráltunk, hogy itt jó legyen dolgozni. A siker harmadik eleme pedig az, hogy a munkatársainkat is intenzíven bevontunk a tervezésbe, illetve a kivitelezésbe. A teljes dizájner csapatunk dolgozott azon, hogy hogyan legyen „felöltöztetve” az iroda, sőt, a munkatársak rajzolták és festették meg a fali installációkat és egyéb díszítőelemeket is. Magunknak alakítottuk ki ezt az irodát, ahogyan mi szeretjük és jól érezzük magunkat, és ez a megközelítési mód szerencsére jól működik.

– Egy igazán klassz iroda létrehozásánál a financiális keretek mennyiben meghatározóak, és mekkora szerep juthat a munkatársak által képviselt szellemi potenciálnak?

– Természetesen mi is szerettünk volna egy menő irodát létrehozni, és építünk is arra, hogy munkakörnyezetünk impresszív hatást gyakoroljon a látogatókra, csak ennek érdekében más eszközöket használtunk, mint a többség. Pontosabban fogalmazva a financiális eszközök mellett, amelyek itt is rendelkezésre álltak, nagyon fontosnak éreztük, hogy gondolatok és ötletek töltsék meg ezt a munkahelyet, hiszen bizonyos fokig nem pénz kérdése, hogy tud-e valami egyedi és különleges lenni. Persze egyszerűbb drága design tárgyakkal kifejezni és megmutatni az aktuális trendeket, de mi nem ezt az irányt választottuk.

– Általában egy nagy alapterületű irodában a méretek miatt nehéz otthonos, meghitt hangulatot kialakítani egyedi arculattal. Önöknél ezt hogyan sikerült megvalósítani, mi a titok?

– Szakmailag izgalmas kihívás volt, hogy nagy az iroda, hiszen mi a legapróbb zugát is magas minőségben rendeztük be, és nem csupán néhány lényeges helyre koncentráltunk. Egyenletesen minden rész, minden sarok szól valamiről, akárhol ülsz, ugyanazt a minőséget tapasztalod, ugyanazt a gondolatvilágot látod. Egyik irodarész, helyiség sem fontosabb a cégnek, így a főnöki iroda sem lényegesebb más munkaállomások környezeténél. Ez egyébként a cég egyik alapértéke is, ha körbenézünk, akkor láthatjuk, hogy a csapatok vezetői egy asztalnál ülnek a beosztottakkal.

– Mennyire volt lényeges szempont, hogy az alkalmazottak komfortérzete mellett az ügyfelek számára reprezentatív legyen az iroda?

– Mindkét tényezőt fontosnak tartottuk, mindemellett nyilvánvalóan egy kreatív ügynökségnek meg kell mutatnia az ügyfelek számára, hogy különleges helyen működik a munkaszervezete, hiszen az ilyen típusú cégek imázsához hozzátartozik az unikális helyszín is. A reprezentáció szempontjából maga az épület egy sztenderd irodaház, így ebben a térben kellett kialakítani egy olyan munkahelyet, amely kreativitást sugároz. E tekintetben a tervezés itt más típusú feladat volt, mintha egy eleve különleges hatású, mondjuk indusztriális jellemzőkkel rendelkező ingatlanban kellett volna berendezkednünk. Nagyon fontos, hogy az ügyfeleknek üzenjünk a munkakörnyezetünkkel is, de nagyon lényeges az is, hogy az alkalmazottak számára inspiráló legyen az iroda, ahol dolgoznak. A cégünknek az az egyik alapfilozófiája, hogy az itt dolgozó ember az érték, mert az ő munkája jeleníti meg az ügynökséget és építi a brandet.

– Hogyan fogadták a munkatársak az új irodát, milyen visszajelzéseket kapott eddig a cégvezetés?

– Pozitív visszajelzéseket kapunk, szeretnek itt dolgozni, Az Év Irodája díjra is büszkék, ezt a Facebookon is jól érzékelhetjük. Az új munkahelyen a dolgozók kihasználják azokat a kreatív tereket, amelyeket az iroda kínál, így mindig találnak maguknak inspiráló környezetet, nem kell monoton egyhangúságban eltölteniük az egész napot, hiszen többféle munkaállomást és helyszínt vehetnek igénybe: lehet állva vagy ülve dolgozni, vagy ha szeretnének, akkor el is vonulhatnak egy csendes szegletbe.

+++

Dentsu Aegis Network Hungary-iroda

Tervező: Tompa Balázs

Társtervezők: Göbölyös Kristóf, Tóth Katalin, Juhász Péter

Munkatársak: Szíj Nagy Henriett, Bander Péter, Suhai Dóra, Tánczos Korinna, Tóth Gyula, György Ottó, Kiss Marina, Bangó Alexandra, Hupján Bence, Zsembery Péter

Képek: Bujnovszky, Tompa Balázs

 

Hozzászólások