3 nap a jövő irodáiban. Hogyan kerüljünk versenyelőnybe?

Manapság már nem csak a tőzsdén ér milliókat az, ha az ember nagy pontossággal meg tudja mondani, mit hoz a jövő. A november 3. és 5. között megrendezett Kinnarps Trend Week 2015 azoknak a vállalatvezetőknek kínált betekintést a jövő irodatereibe, akik számára fontos, hogy cégük vonzó legyen a minőségi munkaerő számára. 

Egyre több kutatás erősíti meg, hogy az elkövetkezendő néhány évtizedben gyökeresen megváltozik majd a munkaerőpiac. Az egyik legjelentősebb változás, amely már napjainkban is jelen van, hogy az technológiai fejlesztéseknek köszönhetően bárhonnan, bármikor tudunk dolgozni, a magánélet és a munkavilága egyre inkább összemosódik és ez csak fokozódni fog. A jól képzett munkaerőért vívott versenyben fontos szerepet játszik a kihívásokkal teli inspiráló és flexibilis munkakörnyezet, amely a munkavégzési módok teljes skáláját kiszolgálja az egyéni fókuszált munkától kezdve a kreatív feladatokon át a csoportmunkáig.  Emellett a trend mellett egy másik, hasonlóan fontos átalakulás már most látható: minden eddiginél több generáció (Baby boomer, X, Y, Z) dolgozik egy helyen.

„A Kinnarps közel 20 éve kutatja az irodakialakítási trendeket, s világszintű partnerhálózatának köszönhetően egyre pontosabb képet ad arról, mely körülmények azok, melyek a legideálisabbak nemcsak a munkáltatók, de a munkavállalók számára. Számunkra az iroda nem csak egy dizájn, néhány bútor optimális elrendezése. Trendkutatásunk eredményeire alapozva alkottuk meg a Next Office- Activity Based Working koncepciót. Ennek fő előnye, hogy valódi igényekre épít, amely cégenként különbözik. Ezeket pedig nem lehet egyszerű interjúk és kérdőívek segítségével kideríteni, mert azok egy pillanatnyi állapotot tükröznek. A Kinnarps ezért saját eszköztárat fejlesztett, amely számos online és offline eszközből áll a csoportos workshopoktól elkezdve a mobilapplikációig és meghatározott intervallumban folyamatosan vizsgálja az adott cég működésének minden felhasználói rezdülését" - mondta el Soltész Tiberius a Kinnarps Magyarország ügyvezetője.

"Ezeknek köszönhetően nem csak azt tudhatjuk meg, mit szeretnének a kollégák, hanem ténylegesen megfigyelhetjük, mire milyen arányban van szükség. Az így elkészült cégriportot szolgál alapjául a belsőépítészeti tervezésnek. Ezt követően pedig jöhet a fizikai megvalósítás, amely során kiemelten kell figyelni az IT infrastruktúra kialakítására, akusztikára és a megfelelő bútorzat kiválasztására. A kialakítás elvégzésével nem zárul le a projekt, szakértő partnereink segítségével professzionális segítséget nyújtunk, hogy a változás gördülékenyen menjen és hatékonyan támogassa a vállalati működést. Egyre több cég keres meg minket, hogy segítsünk nekik olyan környeztet kialakítani, amely személyre szabott és több mint sok-sok munkaállomás és pár kreatív break out tér kombinációja. Ők már felismerték az ebben rejlő üzleti előnyöket a mi dolgunk, hogy megoldásainkkal hozzásegítsük őket ezekhez!” - tette hozzá Soltész Tiberius.

Az új generációk munkaerőpiacra történő belépése új kihívások elé állítja a munkaadókat, mivel sokkal tudatosabb munkavállalókkal van dolguk, akiknek a fizetés mellett a munkakörülmények minősége is kiemelten fontos faktor. Míg régen motiváció lehetett a jó kávé, nagyobb asztalok vagy, hogy a munkatárs ablak mellé ülhetett, manapság már az sem számít luxusnak, ha az irodában rekreációs részleg, ping-pong terem vagy alvószoba van. A jó munkahely megteremtése tudománnyá vált.

„Mai digitális világunkban mindannyian mobilak vagyunk, állandóan elérhetők, “folyamatos készenlétben”-ek és éppen ezért frusztráltak, háborgók. Kutatások sem kellenek ahhoz, hogy tudatában legyünk annak, ha jól érezzük magunkat a bőrünkben, hatékonyabbak vagyunk minden téren. Ez a munkahelyünkön sincs másképp! Olyan irodai terek kialakításával és biztosításával, amely segít kollégáinknak akárcsak néhány percre kikapcsolódni a napi rutinból, jelentős frusztrációtól – és nem kevés fluktuációtól – óv meg minket. Egy boldog munkavállaló = Egy sokkal eredményesebb munkavállaló!” – ismertette a modern irodaterek előnyeit Varga Judit a CBRE Hungary vezetője.

Az irodamodernizációban, így a Kinnarps  Next Office - Activity Based Working koncepciójának integrálásában a multinacionális hátterű nagyvállalatok az úttörők: SSC központok, szoftver cégek, call centerek. De megfelelő edukáció mellett egyre több KKV is felismeri, milyen nagy üzleti potenciál van az ergonomikus irodaterek kialakításában. A vállalat igényeire optimalizált iroda többé nem csak egy hely, hanem egy eszköz lehet a vállalatvezető kezében, mellyel növelheti a vállalat versenyképességét, a dolgozók hatékonyságát és nagymértékben csökkentheti a fluktuációt is.

A Kinnarps Trend Week-en több terület külföldi szakértője is tartott kis létszámú workshop-ot a résztvevő cégek képviselőinek, ízelítőt adva az Activity Based Working koncepció alkalmazási aspektusaiból. „Amióta a Kinnarps bevezette az Activity Based Working koncepcióját, szorosan együttműködöm velük több országban is. Szakmai tanácsokkal segítem a partnerek vállalati átalakulását, hogy az ezt az utat választó cégek a lehető leggördülékenyebben éljék meg a változást és a legtöbbet profitálhassák a benne rejlő lehetőségekből. Bármilyen mértékű is egy szervezeti változás, fontos, hogy az egyén megtalálja benne magát és a csoportban betöltött szerepét egyaránt. Egy ilyen folyamatnak minden esetben vannak pszichológiai vonatkozásai, amelyekre kiemelt figyelmet kell fordítani és teljes elköteleződést igényelnek vezetői oldalról is. A valódi versenyelőny ugyanis az ő kezükben van és csak akkor tudják kihozni kollégáikból a maximumot ha a változást nem csak logikus okoból, hanem szívvel lélekkel támogatják.  – magyarázta el Sandra Gauer, a változásmenedzsment specialista és gazdaságpszichológus.

Peter Knecht, a Kinnarps AB koncepció menedzsere így foglalta össze az általa tartott workshop-on elmondottakat: „A Kinnarps koncepcióinak kidolgozását komoly kutatások előzik meg, így tudunk olyan emberközpontú megoldásokat kialakítani, melyek valóban élhető irodákat eredményeznek. Fontos, hogy az egyén a munkahelyén megtalálja az egyensúlyt a személyes tér, a másokkal való közvetlen kapcsolatteremetés lehetősége és a munkában való elmélyülés között. Az átalakítás során végigkísérjük ügyfeleinket, hogy a lehető legzökkenőmentesebben tudjanak átlépni az új struktúrába. A munkatársak gyorsan belakják és megszeressék azt. Segítünk optimalizálni a bútorválasztást, lehetőséget adunk arra, hogy ügyfeleink kipróbálhassák a különböző konferencia és meeting room technológiákat, így a legideálisabbat tudják kiválasztani a maguk számára, elkerülve a felesleges kiadásokat. Hiszek abban, hogy egy jól kialakított munkakörnyezet jelentősen növeli a motivációt, hatékonyságot és a lojalítást és örömmel segítek abban partnereinknek, hogy minél többeknek lehessen ilyen munkahelye.”

Hozzászólások