Cégünk, a Gamax Laboratory Solutions széleskörű és komplex mérnöki megoldásokat kínál a különféle iparágakban működő, kutatás-fejlesztéssel (K+F) és innovációs projektekkel foglalkozó partnerei számára. 1996 óta a Kelet-Európai terület kizárólagos képviselőjeként, két évtized tapasztalatát és szakértelmét nyújtjuk a Mathworks, a Comsol és a Speedgoat szoftverek, valamint az ezekhez kapcsolódó képzések és konzultációs szolgáltatások terén.
Honlapunk: www.gamaxlabsol.com
A kezdetektől egy két szintes „lakás-irodában” működött a cég a Bartók Béla úton. Ahogy a szolgáltatásunk köre, s így az ügyfeleink köre is fokozatosan növekedett, úgy bővült a csapatunk is. Kinőtük a régi irodát és egyre zavaróbbá vált, hogy két szintre szeparáltan dolgozunk. Így 2020. szeptember végén Bolesza Péter, az ügyvezetőnk elkezdett új iroda lehetőségek után kutatni. Magasra tette a mércét, így a menedzsment csapatnak nem volt könnyű dolga az előzetes szűrés után még fennmaradt lehetőségek mérlegelésekor. Varga Lajos, a mérnök csapatunk vezetője természetesen kidolgozott egy objektív mérlegelésen alapuló szempontrendszert és pontozást, hogy mielőbb megtaláljuk a közös nevezőt, s így a számunkra legjobb irodát. Így esett a választásunk az akkor átalakítás alatt álló Haller Gardens Irodaházra. A B épület, 7. (legfelső) emeletén indult el az új irodánk kialakítása a 400nm-es irodaterületen, amelyhez egy 300nm-es, exkluzívan a mi használatunkban lévő terasz tartozik.
Projekt fázisok:
Keresés kezdete: 2020. szeptember vége
Kiválasztás: 2021. január
Átalakítás kezdete: 2021. április
Átadás időpontja: 2021. szeptember
Beköltözés: 2021. szeptember
Melyek voltak a számunkra fontos szempontok az iroda választás során?
Lokáció és megközelítés: Az irodánk Budapest 9.kerületében, a Soroksári út és Haller utca sarkán található Haller Gardens irodaház B épületében, a 7.emeleten (az épület tetőirodája). Jól megközelíthető kötött pályás tömegközlekedéssel is, frekventált helyen található, elérhető közelségben étkezési lehetőségekkel, bank automatával, drogériával.
Méret, elosztás: A liftből kilépve a teljes irodarész a miénk, 400nm iroda résszel, amihez tartozik egy 300nm-es panorámás terasz. Helyiségek: vezetői (CEO) iroda; 2 tárgyaló (8 és 6 fősek); 3 kisebb tárgyaló/phone booth (egy 4 és két 2 fős); open space iroda (amelyben jelenleg 29 fő ül), amelyet függönnyel leválasztható brainstorm/chill zone terek szeparálnak; teakonyha és mosdók.
Stílus és előnyök: Az iroda az új arculatunk színeit és jegyeit viseli egyes részeken, megfelelő egyensúlyban az irodaház tulajdonos myhive arculatának megfelelő urban és skandináv stílusjegyekkel, amelyek letisztult, megnyugtató, de mégis eleven színekbe és formákba öltöztetik a tereket. néhány indusztriális hatást keltő jegyet is a terekben, például a mennyezeten a szellőző csövek vagy a beton födém nem mindenhol kapott borítást. Kiemelt figyelmet fordítottunk a kivitelezővel arra is, hogy mind az open space iroda részben, mind pedig a tárgyalókban legyenek hangelnyelő panelek, hogy a felesleges zajt és visszahangot is visszafogják. Így a tárgyalókban színes geometriai formájú design kiegészítők funkcionálnak hangelnyelő elemekként a falon, az open space-ben pedig több, négyszögletű belógatott állmennyezet darab nyeli el a felesleges zajt.
Az ergonómia, a biztonságos munkavégzés és a kényelem, ma már alapkövetelmény egy munkahelyen, azonban mi nem csak a bútorok és elrendezés tekintetében figyeltünk oda mindezekre, hanem az iroda világítást is nagy gonddal terveztettük. Az asztaloknál elhelyezett világítótestek a látásnak leginkább megfelelő módon, akár manuálisan állítva, akár a külső fényre automatikusan reagáló módban működnek. Az iroda teljes területén spot lámpák és stílusos dekor lámpák gondoskodnak a megfelelő fényről és egyben a kellemes hangulatról is, akár a mostani komorabb, hamar sötétedő téli időszakban is.
Munkavállaló barát: Mivel kollégáink közül néhányan időszakosan, de páran az egész év során kerékpárral járnak a munkába, fontos volt a számunkra, hogy az irodaház mélygarázsában található egy őrzött bicikli tároló, zárható öltöző és zuhanyzó. Az irodaház modern, tele színes közösségi terekkel, recepcióval, valamint egy nagy konferenciaterem is elérhető akár belső akár külsős szakmai rendezvények szervezésére.
Kantin: Átadás előtt áll egy kávézó és egy minden ételérzékenységre alternatívát kínáló kantin a földszinten, közvetlen terasz kapcsolattal az irodaház belső kertjébe. Kollégáinknak ez idáig is cégünk biztosította az ebéd lehetőségét a munkanapokon a juttatási csomag részeként, így a kantin megnyitását követően ezt a lehetőséget már az irodaház étkezőjében tudják majd igénybe venni.
Sok cég költözik új irodába azzal a céllal, hogy egy méretében és környezetében is optimális munkahelyet biztosítson a dolgozóknak. Nyilván mi is ezzel a céllal vágtunk bele az új fejezetbe és hagytuk magunk a két szintes lakás-irodát a Bartók Béla úton. Akkor még nem sejtettük, hogy mennyire jó dolgok várnak ránk ebben az új fejezetben.
Nőtt a létszámunk, szükségünk volt egy helyre, ahol nem külön szintekre szeparáltan dolgozik az értékesítés, az adminisztratív, a marketing és a mérnök csapat. Hiszen, hogyan várjuk, hogy egy irányba húzzunk a sikerek felé, ha körülményes megteremteni a közös időt, beszélgetni egy kávé mellett, felcsípni új infókat a folyosón, amire máris jönnek az új inspiratív ötletek?
4 hónapig keresgéltünk, szűrtük a Menedzsment csapatunkkal a lehetőségeket, mire megtaláltuk a megfelelő helyszínt a Haller Gardens Irodaház B épületének 7. (legfelső) emeletén. Szegény iroda akkoriban nem volt még megközelítőleg sem a mai mása; kábelek lógtak mindenütt, lépni alig lehetett a törmeléktől, munkálatoktól, de mi már akkor láttuk benne a lehetőséget, a színes tereket, a kényelmes bútorokat a letisztult formákat, a megannyi egyeztetésnek otthont adó meeting helyiséget és a 2 személyes telefonálásra alkalmas helyiségeket, az új fejezetünket. S ami az iroda legértékesebb ékköve: a terasz! Egy exkluzívan csak a mi használatunkban lévő tetőterasz, lélegzetelállító panorámával a budai hegyekre, látni a Bazilika tetejét, szemben a Gellért-hegyet, a hangulatos naplementéket a Duna mögött. Egy terasz, ahol jó időben eltölthetjük az ebédünket, ahova bármikor kisétálhatunk a monitor elől és levegőzhetünk egyet, ahol együtt teázhatunk, vagy frissítő 1o1-okat és megbeszéléseket tarthatunk. Még háziállatunk is lett! Bár az iroda tetőn őriz minket egy műsólyom az ide tolakodó galambok és egyéb kártevő madarak ellen, de gyakori vendégünk lett egy magányos szarka, aki előszeretettel ücsörög az elrettentésnek szánt műsólyom mellett. Kapirgál a teraszon lévő növények mulcsa között vagy éppen be-bekukkant a megbeszélésekre az üvegfalon keresztül. „Ödön” a szarka állandó vendégünk lett, s mindannyian bízunk benne, hogy hamarosan a plátói baráti kapcsolata mellett egy igazi társ is rátalál, akivel együtt tölthetik majd a jövő év változatos hónapjait.
A költözés rengeteget adott hozzá a szakmai és közösségi életünkhöz! Igazán megismerhettük egymást, azokat is, akikkel eddig kevesebb interakciónk volt a külön szintek miatt. Mert itt nem csak dolgozni jó, hanem csapatot építeni, közösséggé alakulni, hatékonyan, de jó hangulatban eltölteni a munkanapokat, hogy a szürke hétköznapoknak esélyük se legyen betörni az életünkbe.
Új szokások születtek,jobban mondva, - lettek szokásaink!
A régi irodánkban igényünk sem volt, nemhogy ötlet szintjén felmerüljön mindaz a sok új program lehetőség, amivel a közösségi életünket feldobhatjuk a kollégákkal. S a legjobb, hogy ezek mind egy-egy kolléga ötletéből vagy szervezéséből indult. Terasz nyitó fogadást tartottunk nyáron, forralt borozást szervezünk télen, társasjáték délutánt tartottunk egy őszi délutánon/estén. Most pedig, nem utolsó sorban egy barista napot szervezünk Mikulásra. Közös pont, hogy szinte mindenki odavan a kávéért, de újabban a sokak szerint egészségesebb Matcha lattét is kipróbáltuk közösen. Így a konyhánk új kiegészítőket kapott, finom és különleges fűszereket, hogy ki-ki a kávéját vagy teáját varázsolhassa az igényei szerint különlegesebbre.
Az irodánk megtelt élettel. Nem csak színekkel, tiszta falakkal, ergonomikus bútorokkal öltöztettük fel, de olyan terekkel, ahova máris jó hangulatú emlékek kötnek minket, s néhányuk még a kollégáink keze vagy ötlete nyomát is viseli. A költözésünk egybe esett az új arculatunk születésével is, így a marketing csapat lelkesen öltöztette az új arculatunk színeibe és jegyeibe a tereket. A tárgyalók nevét (Vector, Tensor, Mátrix, Fibonacci és Pythagoras) a mérnök kollégák találták ki, s dolgoznak egy kreatív leíráson is arról, hogy mit takarnak ezek a nevek, hogy a laikusok is értsék. A teraszra nyíló, panorámás nagy tárgyalónk falán lévő egyedi grafikánk híres technológiai fejlesztéseket ábrázol, amelyeket a mérnök csapatunk állított össze, sőt az egyik ilyen ábrázolt innováció aktív résztvevője nálunk dolgozik! A konyhánkban is ötletesen visszaköszön egy kis mérnök tréfa, a virágok locsolásához MATLAB program kódokkal ábrázolunk leírást.
Tehát, miért érdemes a Mi Irodánk a díjra? Mert szeretjük. Mert büszkék vagyunk rá. Mert mindenki kicsit magáénak érezheti. Mert együtt alakítottuk, s még megannyi lehetőség rejlik benne, amit együtt tervezgethetünk. Mert professzionális, mert biztonságos, ahova bátran és büszkén invitálunk vendégeket, ügyfeleket, s terveink szerint jövőre rendezvényeket és meetup-okat is szervezünk majd. Számunkra ez az iroda máris elnyert egy nívós díjat, a Mi Irodánk címet. S reméljük, hogy „Az Év Irodája” díj is a miénk lehet 2021-ben.