A karizmatikus arculattal rendelkező Foodora új irodaterének fókuszában a lezser városi stílus, a közös étkezés, a találkozások öröme, illetve a biciklisfutárok dinamikája állt. Az új iroda három központi közösségi térrel valósult meg, ezek mind egyedi, friss és fiatalos designt kaptak.
A teljes irodateret a lendületes design vezeti: a márkaszínek mellett több helyen látványos szlogenekkel, a márka híressé vált, humoros üzeneteivel tették otthonossá a teret a tervezők. Visszatérő elemként több helyen jelen vannak a biciklialkatrészek és futárkellékek: a futártáskákból virágtároló, a bicikliláncokból lámpa készült.
Új és tudatosabban használható irodatérbe költözött idén a Foodora nemzetközi ételkiszállító budapesti egysége. A munkatársak korábban – a cég növekedését követve – a Haller Gardens három emeletén foglaltak el irodákat, de a különböző egységek csak ritkán találkoztak egymással. Ehhez csak egyetlen adat: összesen öt konyha állt rendelkezésükre. A Foodora ezért 2024-ben az átalakítás mellett döntött, és az irodaházon belül, de egy erre a célra készült, egységes és átgondolt irodatérbe költözött, 2000 négyzetméteren.
A karizmatikus arculattal rendelkező ételkiszállító irodatere a MádiLáncos Studio belsőépítészeti koncepciója alapján valósult meg, amelynek fókuszában a lezser városi stílus, a közös étkezés, a találkozások öröme, illetve a biciklisfutárok dinamikája állt.
„A természetes fényre mindig is több igényünk volt, mint amennyit a korábbi irodánk beengedett, de a brief fontos része volt még, hogy a korábban három emeletre töredezett csapat, akik eddig csak öt kis konyhában járhattak össze, egy közösségként lélegezhessen, dolgozhasson és lazíthasson. A tervezők a briefet vízióvá alakították, a szívükön viselték és nemcsak egy irodát szállítottak nekünk házhoz, hanem túlzás nélkül a második otthonunkat” – mondja Nagy Máté, a Foodora kommunikációs vezetője az átalakítás okairól és a közös munkáról.
A nagy, központi irodatér open office szervezésben működik. A belsőépítészek a különböző tereket zónásították és márkaszínekkel jelölték a különböző téregységeket, ezzel is segítve a tájékozódást. Az iroda földszintjén jött létre az úgynevezett rider care nevű egység, amely a futárok adminisztratív ügyeinek lebonyolítására szolgáló tér. A több átalakuláson, fejlődési perióduson átesett cég identitását egy olyan „idővonal” jelképezi, ahová be lehet tenni a régi futártáskákat.
Az új iroda három nagy közösségi térrel valósult meg, ezek mind egyedi, friss és fiatalos designt kaptak. Az első tematikája a food court, a másodiké a nagyvárosi foghíjtelkeken gyakori „garden café”, a harmadiké pedig a foodtruck, ezzel is erősítve a városi étkezési formák sokszínűségének üzenetét.
A foodora irodája a tudatos tervezés jegyében valósult meg: a dinamikusan fejlődő cég több arculatváltáson átesett korábban, így mindenképpen olyan irodát szerettek volna Budapesten, amelyet hosszú távon magukénak érezhetnek, immár az új, meghatározó színekkel.
Erre jó példa, hogy a korábbi irodából a cég minden bútort áthozott, így csak a márkaszínekkel tervezett zónákba kerültek új bútorok vagy beépített elemek. Új bútorokat ennek megfelelően a recepció és azok a területek kaptak, ahol ezt a létszám megkövetelte. Minden más bútor a korábbi térből került ide, ami nem kis tervezési feladatot jelentett, mivel korábban több ütemben bővült a cég és változatosak voltak a bútorok típusai és színei is. A végeredményen azonban ez az organikus fejlődés szerencsére nem látszik, és ez abszolút környezettudatos döntés volt.
A tervezők arra is figyeltek, hogy a brandet jellemző élénk színek használatát ellensúlyozzák valamivel, hiszen az egész napos munka nem volna kellemes egy színektől vibráló térben. A koncepció tehát az volt, hogy az alap neutrális, amiben színfoltok kapnak helyet. A szőnyeg például ezért lett neutrális, barna és szürke, erre lehetett „építkezni”.
A belsőépítészek több lámpát is egyedileg terveztek a Foodora számára, az egyik ezek közül – a cég identitására utalva – biciklikerék alakú. Ezen kívül például a konyhában magyar tervezői termékek, többek között Franta Ági designlámpái is színesítik a teret.
A Foodora irodája képviseli a könnyed, nagyvárosi dinamikus stílust, amely örömmel kiszolgálja a fiatal munkavállalók igényeit mind a komfort, mint a vizualitás területén. Friss, lendületes és Instagram-posztnak született: ez az irodatér a 21. századi, gyorsan növekedő és tudatos gondolkodású irodák mintája lehet.
MádiLáncos Studio
Vezető tervezők: Láncos Áron, Sárosdi-Mádi Krisztina, Szlovák János
Projektvezető építész: Balogh Diána
Tervezők:
Farah Bazian, Oláh-Petrényi Inez, Pallai Patrik, Weiszer Márk, Zsilinszky Bea