Milyen egy valódi 21 századi munkahely? Tágas, világos, közösségi terei lehetőséged adnak a kooperatív munkára, de a nyugodt elvonulásra is. Amellett, hogy ellátja irodai funkcióit, élettérként is működik, hisz az emberek a napjuk nagy részét itt töltik. Egy ilyen munkahely létrehozása volt a cél a Bistro Reklámügynökség új irodaépületének kialakításakor, melyet a 81font architecture & design csapata végzett az ügynökség tulajdonosaival szoros együttműködésben.
A 81font architecture & design csapata hírnevét a legnépszerűbb budapesti vendéglátóhelyek arculatának megalkotásával szerezte. Szendrő Péterrel az élen ikonikus szórakozóhelyek, bárok és bisztrók enteriőrjeit alkották meg az elmúlt években. Ez a fajta tapasztalat volt az, ami miatt a Bistro úgy döntött, a 81font a legmegfelelőbb partner az új székhelyük kialakításához, melynek arculatát a tulajdonosok egy hagyományos iroda helyett sokkal inkább egy belvárosi bisztróhoz hasonlónak álmodták meg. Az e célból megvásárolt budai villaépület már évek óta kihasználatlanul állt. Bár teljesen fel volt újítva, új tulajdonosai mégis úgy döntöttek, hogy betonig visszabontatnak és újrakezdenek mindent, hogy a Bistro-csapat főhadiszállása teljesen kifejezze az ügynökség szellemiségét és a munkatársak számára is szerethető élettér jöjjön létre.
Orbán Ákos, a projekt vezetője szerint a legérdekesebb kihívás a koncepció megalkotása volt. Az ügynökség vezetőivel közösen fogalmazták meg, mitől lehet az új épület igazán „bisztrós”, ahol a cég markáns arculata mellett a belvárosi bárok stílusjegyei is megjelennek és következetesen végigvonulnak a különböző tereken. Végül a világos, nyers színek és természetes anyagok mellett döntöttek, és itt-ott mindig visszaköszön a Bistro arculati színe, a piros kicsit narancsos árnyalata. Ezt a koncepciót követve készültek a teljesen egyedileg tervezett bútorok is.
A másik nagy kihívás a terek felosztása volt, tehát annak eldöntése, hogy melyik munkatárs hova ül majd. Mivel az ügynökségi folyamatokban sok jól elkülönülő munkafázis van, a tervezők a teljesen egybenyitott terek helyett inkább azt választották, hogy a különböző osztályoknak legyen saját, leválasztott irodája, emellett viszont az egész tér emeletenként legyen átlátható. Így jött az üvegfalas portálszerkezetek ötlete, melyeknek köszönhetően a munkatársak egy térben, mégis akusztikailag szeparáltan tudnak dolgozni. Ennek köszönhetően a közösségi élmény megmarad, és a rengeteg fény is szabadon áramlik. Az üvegfalak keretei acél zártszelvényekből készültek, és ez az anyag a bútorokon is végigvonul.
A Bistro új irodájában a terek rendkívül nagyvonalúak. Ilyen a tágas tetőtér is, ahol a cégcsoporthoz tartozó Lila füge stúdiója, valamint egy hatalmas közösségi tér is helyet kapott. Az épületen belül több olyan helyiség is létrejött, ahol a különböző részlegek munkatársai találkozni, kooperálni tudnak egymással. A csapat kedvenc szintje a fogadótér lett, ahol több funkció találkozik. Amint az ember belép, egy hangulatos bisztróban találja magát. Az egyedi gyártású recepciós- és bárpultok mellett kényelmes ülősarok és trendi kávéházi asztalok fogadják a látogatót. Az alkotók szerint ez a tér fogalmazza meg legjobban a „Bistro-hangulatot”: Egy vidám hely, ahol az emberek szívesen töltik az idejüket, legyen szó meetingről, közös étkezésről, vagy egy jó beszélgetésről.
(forrás: Octogon Magazin / Farkas Noémi)
A kollégák imádják, az ügyfelek pedig a meeting-ek után néha megkérdezik, hogy maradhatnak-e még picit :) Értelmet nyert az afterwork, amikor a Bistro igazi bisztróvá alakul bárpulttal és Havas Dóra "majdnem tökéletes konyhájával". Nehéz eldönteni, hogy a Bistro inkább munkahely avagy közösségi tér, mi azonban úgy gondoljuk, hogy így a '10-es évek végén inkább jól érezzük magunkat, mintsem hogy ilyeneken gondolkodjunk.