Takarítórobot - DOME Facility Services Group Kft.

Képek



Cím: 1023, Budapest Lajos 28-32.


Rövid bemutatkozás

A DOME Facility Services Group mindig is aktívan kereste azon innovatív megoldásokat, melyeket ügyfelei javára fordíthat. Az industry 4.0 idejében egyre növekedő igénnyel nézünk szembe az okosmegoldások és robotizálás terén.

Az elmúlt években egyre jobban kiélesedő munkaerő-piaci kihívások az FM-piacot is jelentős mértékben érintették, különös tekintettel a végrehajtó állományra. Annak érdekében, hogy a lehető legjobban átlépjük az akadályokat, közel 3 éves kutatást végeztünk a takarítórobotok piacán, s végül úgy döntöttünk, hogy idén beindítjuk a saját robot-projektünket. A cél az volt, hogy egy működő – tehát nem csupán prototípus fázisban lévő –, hazánkban is reális megtérülési idővel rendelkező megoldást válasszunk, mi több, egy kiforrott robotikai rendszerre épülő takarítógépet, nem pedig fordítva: egy meglévő takarítógép robotizálását.

Az elemzés során számos faktort figyelembe vettünk, úgymint autonomitás szintje, működési biztonság és balesetvédelem, takarítási teljesítmény, kezelői és programozási felület felhasználóbarát mivolta. Választásunk egy német tervezésű és gyártású megoldásra esett, s mi lettünk annak hazai disztribútora.

Tisztában vagyunk vele, hogy minden új technológia bevezetése tanulási, tesztelési időszakkal indul, és bármennyire is körbejárunk egy témát, az eredményben sosem lehet biztos egyik vállalkozás sem. Küldetésünk, hogy megismerjük a lehetőségeket: egy ilyen megoldással hova juthatunk el, milyen tapasztalatot gyűjthetünk, mire tanít meg bennünket a robot, és hogyan tudunk együtt élni vele. Hiszünk benne, hogy formálhatjuk a jövőt. A takarítórobot-rendszer az első lépés a karbantartó robotok felé, és ha víziónk valóra válik, a DOME ott lesz, hogy abba a megoldásba is befektessen, mindenki javára.


Okok, amiért a díjra érdemes

A robotok a jelenünk részévé váltak, habár széleskörű elterjedésük még a közeli jövő – egy olyan jövő, amibe a DOME FSG befektetett. A nyugat-európai országok nyitottak a robotizálásra, melyben nem csupán a munkaerő-hiány, hanem a munkaerő költség is jelentős szerepet játszik. Cégünk küldetése az alábbi:

- bemutatni egy egyedülálló takarítórobot-megoldást azon szegmensekben, ahol hozzáadott értéket teremt

- tapasztalatainkat megosztani nem csak a takarítási szolgálatátok megrendelőivel, hanem az FM-piac szereplőivel, a szolgáltatókkal

- ezáltal betekintést adni a technológiai fejlődés részleteibe, s felkészíteni a piacot arra, hogy jelen trendek alapján a robotika elterjedése elkerülhetetlen lesz

- kontextusba helyezni a változást: a robotok nem munkahelyeket vesznek el, hanem újakat teremtenek, és az értékes erőforrásokat más területekre összpontosíthatjuk

- a robot nem csak egy teória, nem csak egy szoftver, mely a felhasználói élményt veszi célba, hanem kézzel fogható technológiai újdonság, mely valós, s kiváltja az emberi munkaerő-igény egy jelentős részét a gépi takarításban

A megoldás által elnyert nemzetközi díjak:

- DEEPTECH4GOOD AWARD 2018
- CYBER ONE DER HIGHTECH AWARD BADEN-WÜRTTEMBERG 2018
- INNOVATION AWARD CMS BERLIN 2017
- továbbá AMSTERDAM INNOVATION AWARD 2018 – jelölés.

A rendszert a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség által rendezett Budapest Cleaning Show-n is bemutattuk 2018 októberében, valamint novemberben a Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége (LEO) által rendezett nyílt napon. Robotunkról a Forbes is írt: https://forbes.hu/tamogatoitartalom/segitotars-a-takaritasban/


Főbb ügyfelek, referenciák

Büszkék vagyunk rá, hogy Németország, Belgium, Hollandia, Egyesült Királyság, Spanyolország után Magyarországon is kapható lett e kiemelkedő innováció. Ezt követően Ausztrália, Szingapúr, Dánia és Japán is disztribútoraira talált.

A legfőbb referenciák nemzetközi ipari cégek, melyek közül számos robottulajdonos, és többszáz érdeklődő, a rendszert tesztelő vállalat van (pl. BMW), de ide tartoznak a németországi vasútállomások is (pl. a Deutsche Bahn egyik friss imázsvideójában is megjelenik a robot: https://www.bahn.de/micro/view/digitaleservices/index.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0001_kv3-Corporate-FV_LZ01)

Első hazai ügyfelünk a Biggeorge Holding, akinek jelenleg a Bécsi Corner irodaházának garázsát takarítjuk a robottal. A két hónappal ezelőtti hazai piacra lépés óta közel 30 komoly érdeklődő van a legkülönbözőbb szektorokból: ipar, retail, logisztika, facility management, property management. A hazai roadshow 3. etapjánál tart, és 5 elméleti, valamint gyakorlati bemutatót tartottunk a referencialétesítményünkben is.


Hozzászólások