Philips Magyarország Kft.

Képek

Az Év Irodája Különdíj 2016 Döntős



Cím: 1097, Budapest Könyves Kálmán krt. 11.

Átadás éve: 2016 Q3

Kialakított terület mérete: 710 m²

Irodaház: Népliget Center


Rövid bemutatkozás

Az egészségügy egyik piacvezető cége, a Royal Philips magyarországi leányvállalata 2016. nyár végén foglalta el új, közel 710 m2-es irodáját a Népliget Center B épületének 8. emeletén. A belsőépítészeti tervezés a MádiLáncos Studio érdeme, a kiviteli terv és a kivitelezés a DVM group munkája volt. A projektmenedzseri feladatkört és a megbízói képviseletet az Arcadis/BlueWay látta el.
Az irodát jellemző design már a lift előtérben fogadja a látogatókat, ahol a Philips brandet megjelenítő grafika díszíti a falat és nyílászárókat. Az iroda középpontjában, a bejárattal szemben az egyterű iroda részeként köszönti a belépőket a recepciós pult, amely egyedileg tervezett, letisztult formavilágú, rejtett LED fényekkel. Ennek hátteréül a két szint magas tér hátfalára a Philips márkát bemutató, a teljes falfelületet beterítő egyedi falgrafika került.
A térszervezési koncepció alapja az átláthatóság, melyet az épület ezen szintje a galériás térrésszel is támogat. Az egyterű irodarészt telefonszobák, tárgyalók és lounge-területek egészítik ki.
A Philips arculat áthatja az irodát a berendezés, a grafikai elemek és a színhasználat területén is. A régi lemezjátszók és rádiókészülékek a cég múltjára utalva alkotnak ellenpontot a modern környezettel. Az egyszínű és csíkos minták keverése az épület formabontó vonalvezetésére utal. A zárt szobákban a Philips kék színe dominál a padlón és az akusztikus falpaneleken. A galériára vezető lépcső külön blokként fa hatású vinil burkolatot kapott, így egybe olvad az egyedi tervezésű tárolószekrénnyel, melynek tetején növényvályút található. A növények esztétikus elhelyezése is fontos szempont: az egyedileg tervezett növényvályúk egységbe foglalják a korábban sok kis kaspóban élő növényeket.
A konyhában meleg színtónusokat dominálnak, kontrasztot alkotva a többi részen használt arculati színekkel. Az otthonosság érzetét az egyedileg tervezett bútorok fa hatású burkolata, a Wever & Ducré drótvázas lámpája és az egyedi falgrafika erősíti.


Okok, amiért a díjra érdemes

Az alaprajzi elrendezés fő koncepciói a rugalmasság, az igényekre szabottság és az információáramlás elősegítése voltak. A munkatársak egyterű irodában ülnek, ez megkönnyíti a köztük lévő napi kommunikációt. A korábban zárt irodában ülő dolgozóknak azonban olyan tereket is kialakítottak, ahol el tudnak vonulni dolgozni, telefonálni, valamint ki tudnak kapcsolódni az egész napos munka során. A projektalapú munkavégzést több fókusz szoba, egy csendszoba és két ’Break Out’ terület is segíti, melyekből az egyik egy arénát is magában foglal. Ezt a mellette található tárgyalótól egy akusztikus függönnyel ellátott üvegezett mobilfal választja el, amellyel egybenyitható. A flexibilitás a dedikált asztallal nem rendelkező munkatársakra is kiterjed: ők az ún. ’Touch Down area’-ban tudnak munkaállomást találni maguknak.
A festőkről elnevezett tárgyalók számos különlegességgel büszkélkedhetnek: foglaltságukat elektronikus kijelzők mutatják, a falra szerelt nagyméretű televíziók körül a prezentációs teret pedig írható és letörölhető falfestékkel tágították ki.
Az irodaterület egyik kihívása a galéria volt, ahol viszonylag nagy koncentrációt igénylő munka folyik. Itt külön akusztikus szakértő bevonásával hozták létre a lehető legjobb munkakörülményeket. A korlátra telepített növények tartói akusztikus gipszkarton elemekből áll, a munkaállomások fölött pedig akusztikus paneleket függenek, melyek esztétikai elemként is funkcionálnak. Az akusztikai igény a szőnyeg kiválasztásánál is szempont volt: nemcsak otthonos és puha, de a hangelnyelésben is szerepet játszik.
Mindebből kitűnik, hogy a Philips új irodájában igényes, hatékony, ám egyúttal otthonos, a dinamikusan változó munkavállalói igényeket rugalmasan kiszolgáló munkakörnyezetet teremtett.


Közreműködők


Hozzászólások