










Cím: 1051, Budapest Mérleg utca 9.
Átadás éve: 2017 Q4
Kialakított terület mérete: 560 m²
Irodában dolgozók száma: 30
Bérlő cég: Segítő Kezek az Aktív Évekért Közhasznú Nonprofit Kft.
A Budapest V. kerület Önkormányzatának tulajdonában álló Belvárosi Közösségi Tér és a hozzá tartozó irodák 2017-ben a Mérleg utca 9. szám alatt található, 560 nm-es műemlék épület teljes felújítása és korszerűsítés során kapott otthont. Alaptevékenységünk körében már több mint 500 belvárosi családnak nyújtunk támogatást mindennapi életükben, 35 féle ingyenes szolgáltatást biztosítunk számukra prevenciós központunkban. Szervezeti jelmondatunk: „Hivatásunk a család”.
Az iroda kialakítása során építészetileg az egyes funkcionális egységek jól átgondolt összekapcsolásával; belsőépítészetileg a színek, formák, anyagok kiválasztásával; épületgépészetileg a funkciókat kiszolgáló, praktikus kiépítéssel műemlék környezetbe született a Belvárosi Közösségi Tér és a hozzá tartozó irodák modern megjelenése. A magas, boltíves helyiségekben megfigyelhetők az álmennyezetek, a közlekedő helyiségekben a „dobozszerű” tagolások, így a műemlék épület értékeinek megőrzése mellett harmonikusan tudnak megjelenni a mai, modern igényeket kielégítő megoldások. Mivel az iroda kialakításának folyamatába a kollégákat is bevontuk, ennek köszönhetően az építészeti megvalósításokban tetten érhető a missziónk. A hagyományok tisztelete és az új módszerek alkalmazása így nem csupán a programjainkban jelenik meg, hanem azt belső tereink kialakítása is tükrözi. A színes, jól megvilágított, kényelmes környezetben a munkavállalók szívesebben végzik munkájukat, motivációjukat a feladatok, munkakörök változatossága és a juttatások mellett leginkább ezzel tudjuk fenntartani. Az inspiráló, motiváló környezet, a jó munkahelyi légkör hozzájárul ahhoz, hogy összeszokott csapat működhessen társaságunknál.
A Belvárosi Közösségi Teret a legjobb minőségű bútorokkal rendeztük be, amelyek kényelemben és funkcióban is élvonalat képviselnek. A Belvárosi Közösségi Tér működéséből adódóan is barátságos, családias légkörű, amelyet festményekkel, különböző kiegészítőkkel teszünk hangulatosabbá. A kiváló munkahelyi környezet részét képezik az intézményben található növények, virágok is. Fontos, hogy a munkatársak a személyes tárgyaikat is elhelyezhetik az intézményben. Új bútorok, tárgyi eszközök beszerzése előtt a vezetőség minden alkalommal kikéri az érintett munkavállalók véleményét, amelyet természetesen a termék kiválasztásakor figyelembe veszünk.
A környezet, a berendezések mellett a pozitív légkör kialakítására és fenntartására is figyelünk, ennek érdekében rendszeresen szervezünk csapatépítő rendezvényeket, újdonságként pedig családi napot is tartunk az ősz folyamán.
A 2020. év során kidolgozott családvédelmi stratégiánk keretében szeretnénk munkatársaink számára a családdá válás, a gyermekvállalás és a gyermeknevelés folyamatában támogató hátteret biztosítani, ebben a folyamatban ösztönözni, támogatni őket. Társaságunknál a nemek aránya az összlétszámhoz viszonyítva 82% nő és 18% férfi. A felső és középvezetők 67%-a nő. A Társaságban legnagyobb arányban a 30-45 éves korosztály képviselteti magát, arányuk 55%. Munkavállalóink 18%-a részmunkaidőben folytatja tevékenységét: a két leginkább érintett korosztály a 30 év alatti, és a több gyermeket nevelő fiatal édesanyák, valamint az 55+ korosztály fizikai dolgozói. Jelenleg négy munkatársunk van távol csecsemőgondozás miatt.
Stratégiánk hangsúlyos eleme az úgynevezett employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés, amelynek valódi, a mindennapokban átélhető tartalmat is adunk. Azt szeretnénk elérni – és a tapasztalatok szerint ezt sikeresen tesszük -, hogy a kollégák ne csak egy „egyszerű” munkahelyként tekintsenek cégünkre, hiszen a hosszabb távú sikeresség kulcsa, hogy a munkatársak is magukénak érezzék a cég filozófiáját, azonosuljanak céljainkkal. Mindez csak úgy érhető el, ha nemcsak a jogszabályoknak megfelelő egészséges környezetben dolgozhatnak kollégáink, hanem egy modern, inspiráló, barátságos közösségi térben, illetve irodai részen végezhetik munkájukat.
Társaságunknál nemcsak a tevékenységünk, hanem a szemléletünk okán is családbarát hozzáállás jellemző a megalakulás óta. Stratégiánk fontos eleme, hogy a munkatársak számára az egyéni élethelyzeteket a leginkább figyelembe vevő, családbarát vállalati kultúra alakuljon ki. A 2020-as évben a szervezeti fejlesztés olyan szintre jutott, hogy a családbarát hozzáállás konkrét juttatásokban és kedvezmények formájában is megvalósul. Ennek köszönhetően az eddigi családbarát gyakorlat formalizáltan is megjelenik a cég életében. Családbarát stratégiánkba olyan HR-megoldásokat építettünk be, amelyek hozzájárulnak a munka és a magánélet egyensúlyához. Annak érdekében, hogy a szervezeti kihívásokat azonosítsuk, a családbarát juttatások megalkotásakor nagyban támaszkodott a vezetőség a munkatársak javaslataira, véleményeire. Ennek érdekében több körből álló konzultációt szerveztünk, amelybe – írásban várva az ötleteket – a gyermekvállalás okán távol lévő kollégákat is bevontuk. A juttatások kidolgozásakor szempont volt a vezetőség számára, hogy azok ne csak az édesanyák, hanem az édesapák számára is igénybe vehetők legyenek. Ezzel is hangsúlyozni kívánjuk az apák pótolhatatlan szerepét a családon belül.
a) Otthoni munkavégzés
A pandémia miatt átalakított munkarend tapasztalatait is felhasználva biztosítjuk a gyermeket nevelő és/vagy idős hozzátartozóról gondoskodó munkavállalók részére, hogy havonta 1-3 munkanapon feladataikat az általuk megjelölt helyen végezhessék.
b) Rugalmas munkaidő
Egyéni igények alapján a 0-14 éves gyermeket nevelő munkavállalók részére biztosítjuk.
c) Extra fizetett szabadnapok
Bővítettük a gyermeket nevelő és/vagy beteg hozzátartozót gondozó munkavállalók számára igénybe vehető fizetett szabadság mértékét az alábbiak szerint:
• 0-3 év közötti gyermek, idős és/vagy beteg hozzátartozó gondozása: +3 szabadnap/év;
• 4-13 év közötti gyermek: +2 szabadnap/év;
• 14-18 év közötti gyermek: +1 szabadnap/év;
d) Gyermekszületési pótszabadság apák részére
A törvényben biztosítotton felül további 5 nap fizetett szabadság.
e) Lehetőség családi hosszú hétvégékre
2 havonta élhetnek a lehetőséggel a 0-18 év közötti gyermeket nevelő munkavállalók. A törvény szerint munkavállaló által szabadon meghatározott 7 napon felül további 6 szabadnap (hétfő vagy péntek) esetében határozhatnak.
f) Mentálhigiénés szolgáltatás
A munkavállalói jól-lét érdekében a munkahelyi stressz kezelését és burn-out megelőzését célzó konzultációs, mediációs és szupervíziós lehetőségeket építünk a működési rendszerbe.
g) A Belvárosi Közösségi Tér szolgáltatásainak kiterjesztése a munkavállalókra
A kollégák is igénybe vehetik a Belvárosi Közösségi Tér családi szobáit (Baba-mama kuckó, Hetedhét Játszószoba), az időszakos gyermekfelügyelet szolgáltatást (Bárány altató szoba, Meseerdő Gyermekfelügyelet) és biztosítunk számukra a várandósság és a gyermeknevelés során támogató szolgáltatásokat (18 féle): várandós hangolódás, gyermekágyi segítés, szülés utáni regeneráció, babamasszázs, hordozási/szoptatási tanácsadás, kismama és baba-mama jóga, mozgásfejlesztés, meseterápia, pszichodráma, ringató stb.
h) Foglalkozások a tanítási szünetekben
A munkavállalók gyermekeinek külön foglalkozásokat tartunk a tanítási szünetekben.
i) Családi nap
A munkatársak és családjuk részére.
j) Baba-, füzet- és írószercsomag
A kollégákat, akiknek családjába újszülött érkezik, babacsomaggal köszöntjük. Az iskolás gyermeket nevelő munkavállalók füzet- és írószercsomagot kapnak.
k) Tájékoztató alkalmak
Magyarország Kormánya családbarát intézkedéseiről a munkatársaknak
l) „Családbarát hírek” aloldal, hírlevelek és PR-cikkek
• honlapon külön menü;
• rendszeres hírlevél a családbarát intézkedésekről a munkatársaknak;
• a gyermeknevelés miatt távol lévő munkatársaknak Visszavárunk című hírlevél
A pályázatok elkészítésének folyamatában a munkavállalóink is aktív részt vállaltak (lsd.: 1 perces kisfilm).
Ingatlanfejlesztő
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzata
Kivitelezés / Fitout
Belváros-Lipótváros Vagyonkezelő Zrt.
Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy kéthetente hírlevelet küldjünk neked az iroda piac aktualitásairól, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.
Hozzászólások