Lexmark

Képek

Az Év Irodája 2013 - II. helyezett



Átadás éve: 2013Q4

Kialakított terület mérete: 3476 m²

Irodában dolgozók száma: 320

Bérlő cég: Lexmark International Technolgy Hungária Kft.


Rövid bemutatkozás


A Lexmark új arculatának 2013-ban történő bevezetése kiváló alkalmat nyújtott a meglévő irodai környezet felfrissítésére. Ennek megvalósításához egy projekt csapat jött létre, mely egészségesebb munkakörnyezet létrehozását tűzte ki céljául, biztosítva ezáltal a produktivitást és kiegyensúlyozott teljesítőképességet. Kezdetként egy kérdőív kitöltését kérte a Lexmark dolgozóitól a munkakörnyezetükkel kapcsolatos érzéseik feltérképezésére. A visszajelzések számos kihívásra derítettek fényt. Az ezekre adandó megoldások képezték a tervezés alapját: nyitott, természetes fénnyel ellátott irodaterek biztosítása a bizalmas beszélgetéseket szolgáló helyiségek kialakítása mellett, természet közeli munkakörnyezet biztosítása az irodaterek technológiai fejlesztése mellett. A végső designban az egyes iroda területeken a Lexmark új arculati színei köszönnek vissza, egybefonódva az adott területhez társított természeti képpel (pl. mező, sivatag, erdő, jég). Az adott tematika által meghatározott élő növények, ezekre utaló dekorációs elemek és képi világ társulnak az egyes zónához. A Lexmark rendkívüli hangsúlyt fektetett a kommunikáció minden fajtájának elősegítésére az irodán belül: legyen szó akár gyors csapat megbeszéléseket szolgáló, a falakra és pillérekre elhelyezett írható tapétáról, az egyéni hívásokhoz szükséges szférát biztosító kis telefonfülkék elhelyezéséről, a kötetlen beszélgetések helyszínét adó közösségi terek létrehozásáról vagy akár a dolgozók kreativitásának teret adó mágneses falról. Mivel az iroda bemutató térként is szolgál a számos nemzetközi látogató számára, hazai tájakat felvonultató fotók kerültek az egyes irodaterekbe, csakúgy, mint a Budapest hídjairól és magyar folyókról elnevezett tárgyalókba.



Okok, amiért a díjra érdemes

1) Egy inspiráló irodai környezet létrehozását kitűzve a munkavállalók már a felújítás korai tervezési fázisától bevonásra kerültek: egy dolgozói kérdőív eredménye és egy önkéntes dolgozói csapat munkája segítségével készült el a tervezési program.
2) Az információcsere és csapatmunka alapvető eleme az új designnak. Az új kialakítás elősegíti az egyes csapattagok közötti kapcsolattartást: új kreatív falfelületek és közösségi terek kerültek létrehozásra a kommunikáció, a tudás megosztás és a közös ötletelés helyszínének megteremtésére, valamint a kreativitásnak és művészi tehetségnek teret adva.
3) A fenntartható szemlélet kulcsfontosságú tényezője a felújításnak: a meglévő bútorzat számottevő része megtartásra vagy felújításra került. Élő növények, zöldfal és természet fotók kerültek az irodába, ezzel eleget téve a dolgozói kérdőívben megfogalmazott fontos igények egyikének.
4) A design a Lexmark új vállalati arculatát hazai képi világgal ötvözi, ezáltal saját identitást adva az irodának. A Lexmark budapesti irodája elsőként alkalmazza az új arculatot a vállalat irodái közül, ezáltal fontos feladata, hogy példaként szolgáljon a Lexmark irodáinak világszerte.


Közreműködők


Hozzászólások