FrieslandCampina Service Centre EMEA Kft.

Képek



Cím: 1134, Budapest Váci út 37.

Átadás éve: 2018 Q2

Kialakított terület mérete: 2754 m²

Irodában dolgozók száma: 195

Irodaház: CityZen Irodaház


Rövid bemutatkozás

A világ egyik legnagyobb, szövetkezeti alapon működő tejipari vállalatát 1880-ban alapították Hollandiában. A Royal FrieslandCampinának világszerte 80 gyára van, termékeit a világ 100 országában lehet megvásárolni, Magyarországon például a Milli vagy a Pöttyös márka tartozik a cég portfóliójába. Tevékenysége elismeréseként a holland anyacég a holland királyi családtól a Royal címet is elnyerte.

A vállalatcsoport új, regionális szolgáltató központja, a FrieslandCampina Service Centre EMEA Kft. székhelye, a CityZen irodaház két szintjén kapott helyet. Az irodaház üzemeltetője, a ConvergenCE, az általa kivitelezett kiépítés projektmanagementjére a Jones Lang LaSalle Kft-t kérte fel. Eredeti térszervezési és belsőépítészeti alapkoncepcióját a Demeter Stúdió állította fel, a végleges, úgynevezett „look and feel” berendezési, bútorozási és grafikai feladatokat pedig az Europa Design végezte.

Az erős, tejipari gyökereken alapuló cégkultúra határozta meg leginkább a Service Centre irodájának berendezését. Már rögtön a bejáratnál érződik, hogy a FrieslandCampina világába érkezik a vendég, a belső térben a cég arculatának formajegyei köszönnek vissza.
A magasfényű krion anyagból készült fehér recepciós pultnak nemcsak a színe utal a tejre, de formája is a tejkiöntőt idézi. A mögötte lévő falon pedig tejeskanna alakú megvilágított mélyedésekbe kerültek a cég termékeinek – többek között a Pöttyös Túró Rudinak - a makettjei. A FrieslandCampina logó hat különböző színe – sárga, piros, magenta, „together-green”, kék és zöld - az egész irodában megjelenik, vidámságot kölcsönözve a tereknek, és jól kiegészítve a fehér alapszínt, mely a tejfolyamra utal. Az iroda több pontján megjelennek a farmerek életére, és tejre utaló elemek, mint például tejes kancsó formájú lámpák, a kannát, vagy a tehéntőgyet formázó faasztalok. Két életnagyságú tehén makettje is helyet kapott az irodában, a kávézó mellett és a műfűvel borított teraszon. A fehér mellett a zöld szín dominál, például a 6. emeleti kávézópult frontjára füvet ábrázoló grafika került, de a munkahelyek mellett is helyet kaptak a növények. A zavartalan telefonálást szolgáló phoneboothok padlóját, némelyiknek falát is műfű borítja. A dolgozók kényelmét szolgáló, a két emeletet összekötő saját belső lépcső falát pedig kör alakra vágott izlandi zuzmók díszítik.

A tervezők a fenti designelemeken túl, más ötletekkel is szerették volna a cég kultúráját bemutatni így egy storytelling falat álmodták meg, amely a cég történetét a vállalat fejlődésének lényeges szakaszait szemlélteti az alapítástól napjainkig. A brandfalon a legnépszerűbb márkáink logói tűnnek fel, megismertetve a FrieslandCampina nemzetközi termékeit a dolgozókkal.

A fentiekben leírt belsőépítészeti megoldások csupán ízelítőül szolgálnak a barátságos, és fiatalos stílusú FrieslandCampina Service Centre iroda bemutatására.


Okok, amiért a díjra érdemes

Az iroda tervezése során a cég fontos szempontként a munkatársak számára vonzó munkakörnyezet kialakítását tűzte ki célul, hogy olyan irodai légkört hozzon létre, ahol a dolgozók valóban jól érezhetik magukat. A WELL szellemben kialakított tágas terekben a szokásosnál nagyobb, közel 13 négyzetméter jut egy dolgozóra, amely egy élhető és levegős irodateret biztosít. A nagy ablakokon beáradó természetes fény hatására, az iroda benapozási mutatója is kiváló. A jó közérzetet tovább segíti a térelválasztó üvegfalaknak és üvegajtóknak köszönhető világosság.

Az ergonomikus kialakítás a fő szempontok egyikeként fogalmazódott meg, az ülőalkalmatosságok keresése során. A tárgyalókban, a munka- és közösségi terekben, még a konyhában is prémium minőségű bútorok kiválasztása mellett az is fontos volt, hogy lehetőség legyen ülő-, illetve álló helyzetben dolgozni, beszélgetni és akár enni is. A vezetők kérésére a recepciós munkahely is magasított, hogy szemmagasságban tudjuk fogadni az érkező vendégeket, ügyfeleket.

Lényeges elem volt a papírmentesség is, ezért a tárgyalókba a céglogó színeivel megegyező színű mágnes táblák kerültek felszerelésre. A tárgyalók esetében nemcsak a klasszikus értelemben vett szeparált helyiségekre kell gondolni, hanem a pihenő sarkokra, és közösségi terekre is. Itt történhet a megbeszélés egy tejeskannát, vagy egy tehéntőgyet formázó faasztalok köré rendezett ülőalkalmatosságokon, mely tereket az akusztikára ügyelendő, zöld növényekkel választottuk el.

We care filozófiát szem előtt tartva - a fény, ergonomikus és akusztikai kialakításon túl - olyan elemek is figyelmet kaptak, mint a nagy létszámú megbeszéléseknek és tréningeknek helyet adó összenyitható terek biztosítása. Néhány tárgyaló elsötétíthető, amely lehetőséget ad a kollégáknak a testi és szellemi megújulásra, egy jógaóra, vagy céges masszázs keretén belül. Az elvonulásra, de a beszélgetésre, feltöltődésre is alkalmas területek kerültek kialakításra, melyek inspiráló és kellemes munkakörnyezetet teremtenek, mint például a játékszoba, vagy az irodához tartozó panorámás pihenőterasz.


Hozzászólások