Celanese "Velük, nekik építettük."

Képek



Cím: 1133, Budapest Váci út 80-84.

Átadás éve: 2018 Q2

Kialakított terület mérete: 4200 m²

Irodában dolgozók száma: 420

Bérlő cég: Celanese Magyarország Kft.

Irodaház: Promenade Gardens


Rövid bemutatkozás

A Celanese, egy globális vegyipari technológiákat és megoldásokat gyártó vállalat több, mint 400 tehetéges munkatársat foglalkoztató budapesti Business Services Center-ének új otthona az A+ kategóriás, 2 zöld tanúsítvánnyal is rendelkező Promenade Gardens irodaházban kapott helyet 4,200 négyzetméteren.

A belső kialakításnál alapvető szempont volt a munkatársak bevonása, hiszen arra törekedtünk, hogy a Celanese arculatához, értékeihez illeszkedő, a kollégák számára inspiráló, a hosszú távú elkötelezettséget elősegítő munkakörnyezetet teremtsünk, amelyet mindenki magáénak érezhet. A közel másfél évvel a költözés időpontja előtt felállított, 40 fős és minden funkciót képviselő projektcsapat egyik fő vezérelve a „velük, nekik építsük” volt.

A design kialakítása során a belsőépítész kéz a kézben dolgozott a munkatársakkal annak érdekében, hogy az egységes arculat és a globális együttműködést támogató, „state-of-the-art” felszereltség mellett minél színesebb, barátságosabb légkört alakítsunk ki. Az összes kulcs design döntés, kezdve a szőnyegek és konyhák színének kiválasztásától a 38 tárgyaló elnevezéséig munkatársaink elképzelései alapján valósult meg.

A közösségi terek kialakításánál törekedtünk arra, hogy ezek munkára és kötetlen időtöltésre egyaránt alkalmasak legyenek: a tágas, modern, kávézó-jellegű, jól felszerelt konyhák mellett privát telefonálásra alkalmas, fotelekkel, kisasztalokkal felszerelt helyiségek, baba-mama szoba, kollaborációs szoba, relaxációs szoba masszázs fotellel, játék szoba billiárddal, pingpong és csocsó asztalokkal, is helyet kapott - hiszen a legjobb ötletek a kreatív helységekben születnek.

Fontosnak tartottuk, hogy ne a minimum elvárásokat vegyük alapul, így az iroda mindkét szintje akadálymentesen megközelíthető, és akadálymentesített mosdóval felszerelt. A cég „nyitott iroda” koncepciója volt a mérvadó; a különböző funkciókat egymással való együttműködésük alapján helyeztük el egymáshoz közel, ugyanakkor azt is figyelembe vettük, hogy az alkotó munkát végző kollegák a nyitott iroda ellenére csendes, nyugodt környezetben tudjanak munkájukra fókuszálni.


Okok, amiért a díjra érdemes

A Celanese új irodája véleményünk szerint azért érdemes e díjra, mert munkatársainkkal, a munkatársainknak épült: az elmúlt év során munkáltatói márkánk építésének integrált részévé tettük ezt a fontos eseményt.

Kollegáink tevékenyen részt vettek a tervezésekben, előkészítésekben, kivitelezésekben, és a teljes folyamat során kifejthették igényeiket, elvárásaikat. A felkészülés része volt az is, hogy selejtezzünk, archiváljunk, és az új, környezetbarát és energiahatékony otthonunkhoz méltóan „zölden” gondolkozzunk - erre külön „zöld iroda” csapat alakult a projekten belül.

Tisztában voltunk vele, hogy egy ekkora változás még úgy sem könnyű, hogy számos mozzanatba közvetlenül is bevonjuk a kollegákat, ezért hogy fokozatosan erősítsük az elköteleződésüket az új otthonunk iránt, kiemelt figyelmet fordítottunk a kommunikációra a projekt során. Az egészen apró lépésekig megosztottunk velük mindent, ami fontos volt:
• Szavazások a design-t illetően
• Heti rendszerességű, összesen 30 hírlevél és 6 különkiadás
• Fotókiállítás az építkezés fázisainak bemutatásával kétheti rendszerességgel
• „Találd meg a leendő helyedet” mottóval többszöri bejárás a kollegákkal
• Timelapse videók készítése és bemutatása
• Idővonal készítése a tervezhetőség érdekében
• Több, mint 40 kolléga bevonása a projekt munkába, 35 támogató (champion) kolléga önkéntes jelentkezése, akik a költözés fázisait segítették és koordinálták a költözést
• 5 napos interaktív, kézzelfogható kiállítás szervezése a leendő otthonunk bemutatására
• Kezdőcsomag a munkatársaknak részletes alaprajzokkal, ülőhelyekkel, térképpel és minden fontos tudnivalóval
• Negyedévente részletes tájékoztatás a projektcsapat segítségével
• Külön e-mail cím létrehozása a kollégák a költözéssel kapcsolatos mindennapi kérdéseire .
• Ünnepélyes irodamegnyitó és esti buli

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a munka nem ért véget a költözéssel. Beköltözésünk után is számos olyan teendőt írtunk össze, amit fontosnak találtunk a munkatársak teljes elégedettségének eléréséhez.

Az iroda kialakításánál is fő szempont volt a kollegák kényelme, melyet jól tükröz maga az irodaszárny kiválasztása is: a forgalmasabb, zajosabb Váci úti szárny helyett, a kisebb utcákra, parkosított részekre néző szárnyakat választottuk. Azt a döntést is, hogy minden nyitott iroda ablak mellett kapott helyet, és középre csak tárgyaló szobák, és egyéb kiszolgáló helyiségek kerültek, emiatt hoztuk. Munkatársaink visszajelzései alapján állíthatjuk, hogy a Celanese BBSC új irodáját valóban "velük, nekik építettük".


Hozzászólások