Íme a Graphasel dizájnstúdiója Budán: tetőtér, panoráma, napfény!

A Graphasel Design Studio közel a Széll Kálmán térhez egy századfordulós épület tetőterében rendezkedett be, ahol nem csak a kilátás fantasztikus, hanem a belsőépítészeti kialakítás is impozáns. Mozgalmas és ötletes, ahogy az a 21. században dukál.

A 2003-ban alakult Graphasel Design Studio Kft. a Képzőművészeti Egyetemen végzett fiatal szakemberek baráti köréből alakult 2003-ban. Grafikai design manufaktúraként határozzák meg önmagukat: alapvetően arculattervezéssel, logókészítéssel vagy éppen weboldal- és enteriőr tervezéssel foglalkoznak, többek között a Google hazai irodájának enteriőr stylingja fűződik a nevükhöz. 2009-ben bérelték ki ezt a 150 négyzetméteres tetőtéri, belső kétszintes ingatlant, amelyet nemrég teljesen „újradizájnoltak”. Maga az épület is különleges, hiszen a régen MÁV tisztviselők bérházaként funkcionáló ingatlan tömbje meghatározza a környéket. A közelben található a sétálóutcává alakított Lövőház utca számos vendéglátóhellyel, a Millenáris Park és persze a Mammut a Fény utcai piaccal.

„Korábban filmstúdió bérelte a lakást, és ahogy megláttuk, rögtön beleszerettünk. Különleges terek találhatók itt, amelyeket folyamatosan alakítunk, hogy az igényeinkre formáljuk. Valójában soha sincs kész, mindig új impulzusok érnek, amelyek új belsőépítészeti megoldásokra ösztönöznek. Az iroda kiválasztásánál alapvető szempont volt a jó megközelíthetőség, amely a Széll Kálmán tér mellett adott, valamint kis konyhát szerettünk volna, hogy ez ne vegye el a helyet az alkotó terektől. Olyan bútorokban gondolkodtunk, amelyek mobilizálhatók, ezáltal is légiessé téve a stúdiót, illetve könnyen „konfigurálható” az iroda, ha újabb ötleteink támadnak. Mindemellett fontos szempont volt a fény és a kilátás” – mondja Ördögh László, a cég művészeti vezetője.

Rögtön a társalgóba lépünk be, amely úgy tűnik fel, mintha a Jó barátok című amerikai sorozat egyik emblematikus lakásában járnánk. A kényelmes ülőgarnitúra a nagybetűs nappali hangulatát sugározza, ahol egyébként hétfőnként a meetingeket is tartják, majd az ajtó mellett a csigalépcső az emeletre visz. A kanapé fölött a falra egy képregény van felrajzolva, megadva az egész stúdióra jellemző dinamizmus alaphangját. Mintha az iroda folyamatos alakítása is a kollégák kreatív munkájának része lenne, csak ez esetben nem az ügyfelek megrendelésére alkotnak, hanem saját személyiségüket jelenítik meg a lakberendezési megoldásokban.

A társalgót sugaras szerkezetben három szoba veszi körbe, ahol a munkaállomások is találhatók, míg a teakonyha szinte elbújik egy válaszfal mögött. Mindenhonnan belátható az egész város, a régi házak cseréptetői romantikus párizsi fílinget árasztanak, a látványos perspektíva pedig kellő motivációt jelenthet a munkatársak számára. Az egyik szoba multifunkcionális tér, hiszen itt tárgyalnak az ügyfelekkel és itt zajlanak a prezentációk is. A terek meghatározott részét a piros-fehér színkombináció jellemzi, mint a Graphasel logószínei.

Az egyes helyiségek egymásba folynak, sohasem érnek véget, így folyamatos mozgásban „van” a stúdió, akár csak a benne dolgozó emberek. A legkülönbözőbb helyeken elhelyezett tárgyak, kütyük is mind a mozgást képviselik, a látogató folyton új és új dolgokat fogad be, a szem egy percre sem „nyugszik”, pörög az egész tér, mintha egy körhintán köröznénk. Az inspiratív környezet szinte pulzál a levegőben, és persze jó érzékelteti egy grafikai stúdió hétköznapjait, ahol szinte minden pillanatban „teremteni” kell. A lépcső alá egy képzőművészeti alkotást helyeztek, de több festmény is látható az egyes helyiségekben.

Egyfajta intim kuckóként jellemezhetjük az emeleti teret, ahol a relax szoba található – itt fotózni is lehet a kedvező fényviszonyok miatt –, illetve az emeleten dolgoznak a vezetők is, ahol egy exkluzívabb társalgóban az ügyfelekkel kötetlenebb keretek között beszélgethetnek. „Azért is választottuk ezt a különleges tetőtéri lakásirodát, hogy inspiratív légkör vegyen körbe minket. Fontos volt az otthonosság és az unikális munkatér. Nem tudok elképzelni magunk körül egy irodaházi környezetet, ahol merev struktúrák és díszletek között kellene dolgoznunk. A panoráma pedig önmagáért beszél” – teszi hozzá Drozsnyik Dávid, a Graphasel másik művészeti vezetője. Úgy tűnik, hogy minden stimmel, jöhet az alkotó munka!


Hozzászólások