A Strabag PFS lett az Év Üzemeltető Cége!

Az iroda.hu csoport által III. alkalommal megrendezésre került "Az Év Irodája" verseny "Az Év Üzemeltető Cége" kategóriáját a szakmai zsűri értékelése alapján a STRABAG Property and Facility Services Zrt. nyerte. Interjú a nyertessel és a szakmai zsűri tagjával

1. Interjú Vágó Lászlóval, a Strabag PFS vezérigazgatójával

- Ön szerint a Strabag PFS-t mely jellemzői, kvalitásai helyezték ezúttal a versenytársai fölé, vagyis melyek a vállalat erősségei?

- Elsősorban az ügyfélközpontúságunkat emelném ki, melynek szellemében - hatékony vállalatirányítási rendszerünknek és saját fejlesztésű online üzemeltetési szoftverünknek köszönhetően - valamennyi ügyfelünknek (a milliárdos nagyságrendű megbízástól a tízmilliósig) ugyanazt a törődést és szolgáltatási minőséget biztosítjuk. Másodsorban egyedülálló komplexitásunkat nevezném meg, hiszen a klasszikus műszaki- és infrastrukturális szolgáltatások mellett cégünk saját teljesítésében többek között Property Management, energiamenedzsment, beruházás- és projektmenedzsment, valamint környezetvédelmi szolgáltatásokat is nyújt. Fontosnak tartom még kiemelni azt az évtizedes gyakorlati tapasztalatot, amely több mint 40 ügyfél (bevásárlóközponttól kezdve a banki irodaházakon keresztül a filmstúdióig) 12 MRD Ft-os forgalmában nyilvánul meg.

FM és piaci újdonságnak a Környezettudatosság és a Társadalmi Felelősségvállalás szerinti működést és cselekvést emelném ki. A Környezettudatosság szellemiségében Magyarországon elsőként BREEAM IN USE rendszer szerint minősíttettük napi üzemeltetésünket, valamint folyamatosan dolgozunk vállalatunk ökológiai lábnyomának csökkentésén. Társadalmi Felelősségvállalásunkat a Bátor Tábor és Gyermek Étkeztetési Alapítványok, valamint a Heim Pál Kórház támogatásában juttatjuk kifejezésre.

- Ön szerint merre tendál a property management-piac Magyarországon? Miféle újdonságokkal kell "kirukkolnia" manapság egy PM-cégnek, hogy sikeres legyen?

- A Property Management piac kezd éretté válni immár Magyarországon is, ennek megfelelően a piac telített, és még mindig számítunk új belépőkre. Ügyfeleink nem csupán a megbízóink, hanem a bérlők is, mindkét oldalról egyre tudatosabb hozzáállással és elvárásokkal. Kiemelt feladatunknak tekintjük a bérlői elégedettség fenntartását, a kintlévőségek minimális szinten tartását, valamint az egyre komplexebb és speciálisabb igények teljesítését.

- Hogyan ítéli meg az Év Irodája versenyt, mennyire tartja fontosnak ezt a díjat?

- Nagy megtiszteltetés az FM szakma számára, hogy a háttérben és ha megfelelően dolgozik, akkor láthatatlan szolgáltató és szolgáltatói szektor most végre az ingatlanszakma színpadára léphetett. Nagy öröm és büszkeség cégünk számára, hogy ezen díj létrehozásának legelső évében, a legjobb üzemeltető cégekkel versenyezve, a sokrétű és kompetens szaktudással bíró független zsűri objektív pontozási rendszere alapján bennünket találtak méltónak, az Év Üzemeltető Cége díj elnyerésére.

 

 

2. Interjú Barts J. Balázzsal (FRICS, Magyar Nemzeti Bank)

- Ön a szakmai zsűri tagjaként a kategória felelőse is volt. A végső eredményt a közönségszavazás mellett az üzemeltetőknek küldött kérdőív és az ügyfél-elégedettségi kérdőív eredménye határozta meg. Az üzemeltetői kérdőívben melyek voltak azok az erősségek, illetve egyedi szolgáltatások, amelyek miatt a Strabag PFS lett a nyertes?

- Az üzemeltetői kérdőív 10 kérdése közül 5-ben végzett az első (2-ben megosztott) és 4-ben a második helyen. Természetesen az első megmérettetésen óhatatlanul jelentkeztek a méretből és a komplexitásból adódó előnyök, hiszen a Strabag PFS által üzemeltetett terület és árbevétel is mintegy ötszöröse, mint a második legnagyobb pályázónak. De emellett környezettudatosságban, vállalatirányításban, ügyfélközpontúságban is az élen végzett.

- Az ügyfelek milyen jellemzőket emeltek ki a Strabag PFS-nél?

- Az ügyfelek visszaigazolták a kiemelkedő környezettudatosságot, az ügyfélközpontúságot, a cég megítélése pedig 8,3 volt a 10-es skálán. Meg kell jegyezni, hogy a közönségszavazatoknál a Strabag 1836 szavazatot kapott, csak 82-vel kevesebbet, mint a legtöbb szavazatot begyűjtő.

- Összesítve tehát Ön szerint mely jellemzők emelték a Strabag PFS-t a többiek fölé a mostani versenyben?

- Összességében a Strabag PFS Zrt. azért nyert, mert a legkiegyensúlyozottabb eredményt érte el a három kategóriában. Az üzemeltetői kérdőívet megnyerte, a bérlői kérdőíveknél második lett, a szavazatoknál harmadik.

- Általában milyen tendenciák figyelhetők meg a versenyző vállalatoknál, amelyek az elmúlt évek változásait jelzik?

- A mezőny nagyon kiegyenlített és magas színvonalú volt. Ezt jól mutatja, hogy a bérlői értékelések 8 és 9 között voltak minden jelentkező esetében. Minden jelentkező volt valamilyen szempont szerint a legjobb. A nyilvánosság, az összemérés egyértelműen szolgálja a szakma fejlődését. A következő évben fókuszálhatunk az egyes cégek tevékenységének minőség javulására, a cégek növekedésére, az adott évben bevezetett új módszerekre, a vevői elégedettség változására.

+++

"Az Év Üzemeltető Cége" verseny elbírálásánál a szakmai zsűri az alábbi szempontokat az alábbi arányokkal vette figyelembe:

közönségszavazás: 20 %
üzemeltetőknek küldött kérdőív: 40 %
ügyfél-elégedettségi kérdőív: 40 %

 


Hozzászólások