A Person trendi lakásirodájában jártunk a Vígszínháznál

A Person kommunikációs ügynökség a Vígszínház mögött egy patinás századfordulós házban bérel közel 140 négyzetméteres lakásirodát, amelyet az ingatlan adottságainak a figyelembevételével barátságos és inspiratív munkatérré alakítottak.

Bár sorra épülnek a nagyvilágban a hipermodern irodaházak, amelyekben csúcstechnológia áll rendelkezésre és a dolgozók igényeit szinte teljesen kielégítik, egy-egy történelmi városszövet kis utcácskáiban járni-kelni mindig különleges élmény. A 2007-ben alapított Person Communications Újlipótvárosban bérel irodát, ráadásul éppen a Vígszínház mögött, így a munkatársak a hétköznapokat egy vibráló, patinás és sokszínű épített környezetben tölthetik. A magyar kommunikációs ügynökség alapvetően a PR-ra, a filmre és a közösségi médiára specializálódott, és olyan globális ügyfelekkel rendelkezik, mint a Coca Cola, a Tchibo, a Generali, a KFC vagy éppen a Cushman & Wakefield.

A cég irodaházakban is keresett bérleményt, végül erre a hangulatos lakásra esett a választásuk. Jelenleg mintegy tíz fő tevékenykedik az irodában, de folyamatosan szeretnének építkezni, így hamarosan újabb munkatársak érkezhetnek. Ha belépünk a lakásba, akkor a klasszikus nagypolgári belső fogad minket, amelyet modern színekkel, formákkal és tárgyakkal frissítettek fel. Az iroda belsőépítészeti terveit Paller Eszter készítette, és nagyszerűen dolgoztak a hozott anyaggal, hiszen kiaknázták a lakás összes lehetőségét. Így például a valaha volt cselédszobából recepciót varázsoltak, ahol egy világító „Open” felirat mellett az „Always open minded” szlogen jelzi az ars poeticájukat.

Az előszobába érkező látogató rögtön egy szűk keresztmetszeti képet kap a cégről és tevékenységéről. Az „Are you in” elnevezésű ügyfélfalon a partnerek szignóit helyezték el, akár egy posztmodern grafikának is beillik, miközben így a falat egy abszolút racionális megoldással dekorálták. Mellette pedig „Personauts” felirattal a munkatársak retrós arcképcsarnoka található, ezáltal szintén azonnal bensőségesebbé válik a hangulat, és a leendő ügyfélben rögtön bizalmi tőke „fejlődhet”. A szemközti faliújságra pedig stílszerűen újságokat tűztek ki, amelyekben a cégről és ügyfeleikről olvashatunk friss híreket és egyéb érdekességeket.

A központi fűtés csövei a régi korok divatja szerint a falon kívül kanyarognak, ám a hátrányból előnyt kovácsolt a cég, hiszen a vezetékpárokat sárga, szürke és kék színnel festették be, amely végigvezet az egész lakáson, helyiségről helyiségre. Ez is nagyszerűen szimbolizálja, hogy kapcsolatépítéssel foglalkozik a Person, az összefüggő vezetékek a nagybetűs kontaktust, a kommunikációt jelképezhetik. A kék és a szürke alkotják a logószíneket, amelyek megjelennek az egész bérleményben, a sárga pedig mintegy ellenpontozza a másik két színt. Egyébként a logó piktogramja több helyiségben is feltűnik, amely egy emberi figura nyakkendővel, és ez a stilizáció olyan jól mutat, hogy valójában önálló grafikai elemként is megállja a helyét a falakon.

Két szobában alakítottak ki open space munkatereket, míg egyben az ügyvezető dolgozik, utóbbiban tárgyaló is található. Hampuk Richárd alapító-ügyvezető egyébként nemrég szerepelt a Forbes magazin azon listáján, amelyen Magyarország harminc 30 év alatti sikeres fiatal vállalkozóját gyűjtötték össze. Az egyik munkatérben alapvetően a tartalomgyártó, míg a másikban az ügyfélkapcsolati munkatársak kaptak helyet. De a régi polgári lakások előnyeit élvezve szinte minden helyiség több oldalról is megközelíthető, körbejárható, így az egyterű irodakoncepció sajátos helyi változatával találkozhatunk. A partnerekkel kapcsolattartó munkatársak szobájában egy mágneses festékkel borított Európa térképet helyeztek el a falon, így könnyen bejelölhetik azokat az országokat, ahol ügyfelekkel rendelkeznek.

A közösségi tér az úgynevezett Focus szoba, amely multifunkcionális szerepet kapott, hiszen rendezvényeket, formális és informális meetingeket is lehet itt tartani, de ha valaki el akar vonulni, azt is megteheti. Valamint stúdióként is működhet a hely, ha éppen fotókat, kisfilmeket készítenek. De itt kerül sor havi rendszerességgel a Person Akadémia rendezvényre, amelyen egy-egy neves szakértő tart előadást a munkatársaknak.

A helyiséget egy különleges bárpult uralja, amelyet egy nagyon régi somogyi pajta ajtajából készítettek. Mivel az ügyvezető is kaposvári származású, így ez a vintázs bútor jól érzékelteti, hogy honnan indult a cég. Egyfajta nappali hangulat uralja a teret, hiszen a sárga puffok otthonos légkört jelentenek, másutt pedig az egyik fotósuk képe kapott helyet. A világításrendszer szintén fokozza a különleges hatást, kék textillel bevont vezetékeken lógnak a villanykörték, amelyek Tilka termékek, vagyis magyar tervezők munkáját dicsérik. Egyfajta trendi romkocsma fíling jellemzi a helyiséget, a cég is a kávéházi hangulatot szeretett volna megvalósítani, ami a jelek szerint sikerült is.

A másik tárgyalóban megjelenik a „Never give up” felirat is – ez kiválóan érzékelteti a cég munkafilozófiáját, valamint eddigi történetét. A Person immár a kis cég státuszából a közepes vállalkozások közé emelkedett, amelyet ez az ötletesen és egyedileg kialakított iroda is szimbolizál. Egyben jelzi az ügynökség, hogy ezen a kőkemény piacon, amely a kommunikációs játékteret jellemzi, a nagy és nemzetközi hátterű cégek mellett egyre nagyobb teret kíván nyerni.


Hozzászólások