A Dentsu Aegis varázslatos irodájában jártunk Budán

A Dentsu Aegis Network Hungary 1700 négyzetméteres irodája a Residence Irodaházakban egy igazi kincsesbánya, ahol minden egyes helyiségben, sarokban olyan eredeti dizájnelemek és megoldások láthatók, hogy ennél többet munkahely nem kínálhat.

Mindig nagy izgalommal lépünk be egy reklámügynökség irodájába, hiszen nekik a mindennapi kenyerük a nagybetűs kreativitástól függ. Ezúttal az idei Az Év Irodája győztes Dentsu Aegis Network Hungary hazai központjában jártunk a Residence Irodaházak második emeletén, és nem is csalódtunk. Hihetetlenül eredeti munkahelyet látogathattunk meg, amely úgy képes trendi lenni, hogy a tervezők a saját útjukat járták. A trend esetükben egy belülről fakadó igényességet tükröz, amely személyre szabott és az itt dolgozók hangulatához, attitűdjéhez, habitusához illeszkedik. Másrészt a terekben megjelenő „nappali-társalgó” atmoszféra nagyon is tükrözi a korhangulatot, ekképpen szerencsés találkozásként a belsőépítészeti kialakítás eredetisége éppen passzol a mostanában divatos mainstreamhez.

De kezdjük az elején! A Dentsu Aegis Network Hungary az elmúlt években folyamatosan bővült a céges egyesüléseknek is köszönhetően, és míg régebben a Károly körúton egy vívóteremben dolgoztak, később áttették székhelyüket Budára a Residence Irodaházakba. Jelenleg már közel 170 fő tevékenykedik a cégnél, így tavaly egy nagyobb irodát kerestek, míg végül maradtak ugyanabban az épületben, csak két emelettel lejjebb költöztek. Olyan bérleményt kerestek, amely tömegközlekedési eszközökkel könnyen megközelíthető, ahol igénybe vehető mélygarázs, amely kellő méretű összefüggő teret biztosít, és amely rugalmasan alakítható a folyamatos létszámbővülés igényeinek megfelelően. Ráadásul az idő is szűkmarkúan bánt velük, hiszen mindössze alig két hónap állt a rendelkezésükre, hogy egy új munkakörnyezetet varázsoljanak maguknak.

Amint belépünk az irodába, rögtön a szellős és tágas recepciós-fogadó zónába érkezünk, amely akár kávézó vagy klubhelyiség is lehetne, hiszen néhány kényelmes fotelben ejtőzhetünk, miközben egy piros hinta várja a játékos kedvűeket, amott meg vitrinben fürdőznek az üde növények. A fogadó teret jobbról egy dicsőségfal zárja, amely a kommunikációs ügynökség eredményeit hivatott bemutatni, középtájban pedig frappáns megoldásként egy hirdetőoszlopon szerepelnek a cégről szóló hírek. Az iroda az épület második szintjének közel háromnegyedét foglalja el „T” betűt formálva, ahol a középső blokk tartalmazza a liftmagot, a közösségi-kreatív tereket, a konyhát és a vizesblokkokat. A T betű rövidebb szárában a recepció után sorakoznak a számokkal jelzett tárgyalók, az irodavezető és a szolgáltató részlegek (pénzügy, jogi osztály stb.) cellás irodái, amelyek az egyetlen üvegfallal lehatárolt munkahely-csoportot jelentik a hatalmas bérleményben. A tárgyalókat tematikusan is megkülönböztetik egymástól panton színek alapján, így például a tárgyaló számának és színének megfelelő tárgyak tűnnek fel az adott helyszíneken. Ez lehet három zöld szódásüveg vagy négy óriás ceruza is.

A fogadó zónától balra indulunk el a nyitott tér felé, ahol a közel 170 fő munkaállomásai találhatók. A recepció és a munkatér között hídszerepet tölt be az étkező-konyha, amely mintegy az iroda tengelyében található. Már a munkaállomások első traktusában wow-érzésünk támad, hiszen az irodaház itt illeszkedik egy gangos bérházhoz, és ötletes megoldásként a függőfolyosót grafikai elemekkel behozták az irodába, és ha ez még nem volna elég, akkor a ganghoz állították Darth Veder rajzfiguráját, aki épp Obi-Wan Kenobi jedi lovaggal harcol. A nyitott tér szépen formálódva halad végig a „T” betű hosszabb szárán, míg csak vissza nem érkezünk a recepcióhoz, ekképpen a munkahely körbe is járható. A digitális kommunikációs ügynökség öt brandet képvisel, az egyes kompetenciák alapján különböző projektcsapatok dolgoznak, amelyek egy asztal vagy asztalcsoport mellett foglalnak helyet a vezetőikkel együtt a lapos hierarchia jegyében. A nagyteres koncepciónak köszönhetően egy csaknem 100 méter hosszú helyiséget kellett úgy szegmentálni, hogy a monotóniát élettel, színnel, formával és egyediséggel ellenpontozzák.

A munkaállomás-csoportokat vegyítették a félig nyitott multifunkcionális helyiségekkel, kommunikációs, avagy éppen relaxációs szigetekkel, amelyek alkalmasak tárgyalásokra, hiszen részei a foglalórendszernek, informális megbeszélésekre, rövid ötletelésre vagy akár elvonulós fókuszmunkára. A nagyteres elrendezést és hatást úgy őrizték meg, hogy a tárgyaló helyiségeket többek között fadeszka elemekkel választották le az open space-től, ekképpen az egységes kohéziót nem törték meg, ráadásul ezek a faszerkezetek egyben installációk is, vagyis a funkcionalitás mellett további hozzáadott értéket képviselnek a dizájn szempontjából. A nyitott tér és a 15 kreatív pont nagyszerű egyensúlyt képez, így a teljes bérlemény súlypontjai egy jól megkomponált egészet alkotnak. A munkaállomások székei egyébként a Steelcase termékei, előzetesen a kollégák választhattak a kínálatból, hogy milyen típusú ülőalkalmatosságot szeretnének maguknak.

A közösségi helyiségek kivétel nélkül saját egyéniséggel rendelkeznek, nappali hangulatot sugároznak egyedi bútorokkal, szín- és formavilággal, így sehol sem érezzük, hogy sematizálódik a belső tér. Van ahol egy villanykörtét rejtő madár kalicka áll az asztal közepén, és szinte már várjuk, hogy az énekesmadár a kedvenc dalára gyújt, miközben otthon házi papucsunkban elfogyasztunk egy finom teát. Sőt, egy helyen egy fémpultot helyeztek el, mintha csak egy bárban ücsörögnénk – miközben a határoló falon különféle italos poharak erősítik a hatást –, ahol szintén akár állva, akár ülve dolgozhatnak a munkatársak, kicserélhetik a gondolataikat. A munkaállomások mentén is találhatunk hirdetőoszlopot, amelyet a kollégák töltenek meg személyre szabott tartalommal, néhány helyen pedig retró telefonfülkék tűnnek fel, mintha csak egy hangulatos sétálóutcában korzóznánk.

Bárhová nézünk, mindenütt egyedi tárgyak tűnnek fel, vagyis a nagyteres koncepcióba sikeresen beillesztették a dizájniroda jellemzőit is, ami különösen bravúros megvalósítás egy majdnem 2000 négyzetméteres irodában. A spontaneitás mögött persze precíz tervezés rejlik, a két tényező azonban erőltetettség nélkül egymást erősíti, hiszen például az egyik kreatív helyiségben malomkőre emlékeztető asztal mellett ücsöröghetünk, körben az írható falakon grafikák színesítik a teret, miközben ha jobban körbenézünk, jól érzékelhető, hogy minden egyes dizájnelem vagy használati tárgy a nagybetűs harmóniát képviseli, és mindennek megvan a maga helye.

Tekintse meg Az Év Irodája kategóriáról készült összefoglaló videónkat, amelyben megszólal a kategóriáért felelős zsűritag, Dr. Németh Edit, és a Dentsu Aegis Network Hungary vezető tervezője, Tompa Balázs.

Tompa Balázs kreatív igazgatóval-tervezővel készült bővebb interjúkat itt olvashatjuk.

+++

Dentsu Aegis Network Hungary-iroda

Tervező: Tompa Balázs

Társtervezők: Göbölyös Kristóf, Tóth Katalin, Juhász Péter

Munkatársak: Szíj Nagy Henriett, Bander Péter, Suhai Dóra, Tánczos Korinna, Tóth Gyula, György Ottó, Kiss Marina, Bangó Alexandra, Hupján Bence, Zsembery Péter

Képek: Bujnovszky, Tompa Balázs


Hozzászólások